Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 6.6. Lauantai  (Luettu 772 kertaa)

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: 6.6. Lauantai
« Vastaus #30 : 06.06.09 - klo:15:13 »

Heippahei, kylmää ja koleaa on täälläkin. Viisli ja Potteri taas meillä hoidossa  [:-)] . Eli sutinaa riittää täällä taas.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 06.06.09 - klo:15:17 »

Kyllä sais täälläkin joku Potteri  [:-DD] olla vilistelemässä ja mä perässä, niin tulis lämmin.  :-))
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #32 : 06.06.09 - klo:15:51 »

Mites pääpöntössä, näkeekö silmäni väärin että tintillä yksi poikanen  :-O
sinitintillä näkyy monta suuta  [:-)]

Noin näen kyllä minäkin  [:´(]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 06.06.09 - klo:15:54 »

Mites pääpöntössä, näkeekö silmäni väärin että tintillä yksi poikanen  :-O
sinitintillä näkyy monta suuta  [:-)]

Noin näen kyllä minäkin  [:´(]

On se ikävää   [:´(]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #34 : 06.06.09 - klo:16:00 »

Pasi on onneksi mun kanssa samaa mieltä ja nyt aletaan pikkuhiljaa valmistella lähtöä. Mutta koskaan ei ole niin kiire, ettei ehtisi juoda lisää kahvia!
http://www.koillismaa.fi/hopunloppu/kylmaluoma.htm
Huomenna illalla toivottavasti Vilukko ehtii tulla meitä tapaamaan.  :-))
Kauppareissu pitääkin tehdä täällä Kuusamossa, kun Taivalkoskella on pitkä matka lähimpään kauppaan. Jääkaappi alkaa olla tyhjä! Kiva päästä itse kokkaamaan, kun ollaan nyt kolmena iltana syöty hotellin seisovasta pöydästä!

Kylmäluomaan on meilläkin jossakin vaiheessa kesäkautta tarkoitus piipahtaa. Jos vaikka nyt oltaisiin hieman kauemminkin kuin viime kesänä.
Toivotaan että lumisateet sentään lakkaisivat ja aurinkokin löytyisi  [:45]

Vilukolle terveisiä täältäkin. Jostakin syystä muistan hänet hyvin  [:-DD]

Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #35 : 06.06.09 - klo:16:02 »

Kylmä päivä on mennyt tietsikan ääressä hikoillessa.  :-))
Päätin Varpusen viestin luettuani että minäkin putsaan koneelta kuvia pois. No sehän hoituu hyvin Picassan ohjelmalla. Siirsin pois joutilaat ja päätin sitten katsoa miten onnistui.  
Laitoin CD- levyn asemaan - ei mitään.  [?]

Pähkäilin ja pähkäilin ainakin pari tuntia ja sitten jo hätäpäissäni soitin jälkikasvullekin.
Sain ohjeet, olin juuri niin tehnyt. Sanoin että ok, nukutaan yön yli.
Sammutin sitten kiukkusena koneen, mutta oli kumminkin vielä pakko avata ja kas, ei mitään ongelmaa. Siellä ne kuvat oli missä pitikin.  :-))
Voi hitsi näiden koneiden kanssa.   [:-I]

No kohta tästä pääseekin saunaan lämmittelemään, ja uimaan en mene.  [:-DD]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 06.06.09 - klo:16:14 »

Kylmä päivä on mennyt tietsikan ääressä hikoillessa.  :-))
Päätin Varpusen viestin luettuani että minäkin putsaan koneelta kuvia pois. No sehän hoituu hyvin Picassan ohjelmalla. Siirsin pois joutilaat ja päätin sitten katsoa miten onnistui.  
Laitoin CD- levyn asemaan - ei mitään.  [?]

Pähkäilin ja pähkäilin ainakin pari tuntia ja sitten jo hätäpäissäni soitin jälkikasvullekin.
Sain ohjeet, olin juuri niin tehnyt. Sanoin että ok, nukutaan yön yli.
Sammutin sitten kiukkusena koneen, mutta oli kumminkin vielä pakko avata ja kas, ei mitään ongelmaa. Siellä ne kuvat oli missä pitikin.  :-))
Voi hitsi näiden koneiden kanssa.   [:-I]

No kohta tästä pääseekin saunaan lämmittelemään, ja uimaan en mene.  [:-DD]

Poistitko kuvat koneelta kertaalleen poltettuas ne?
Mä poltan aina saman kansion useammalle levylle, eli teen kokoelmia  [:-)]
Kyllä näiden kanssa usein menee sormi suuhun,
hyvä että pääsit noinkin helpolla  [:-)]
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #37 : 06.06.09 - klo:16:23 »

Heips!
Kylmää on. Vuoroin pilkahtelee aavistuksen aurinko ja sitten taas sataa. Pääasiassa sataa  [:-(]
Kirjosiepot syöttävät poikasiaan ja västiskin näkyi tuossa äsken nurmella tepastelevan. Toivottavasti löysi jotain jälkikasvulle.
Vähän on apeat fiilikset, kun juuri kuulin, että iäkäs sukulainen on siirtynyt tuonpuoleiseen.
(Älkää nyt kuitenkaan aloittako mitään lohdutusketjua. Ei ollut niin läheinen.)
Mukavaa lauantain jatkoa ja kesän odotusta  :-))
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #38 : 06.06.09 - klo:16:26 »

Poistin ne koneelta kun näin että ovat tallentuneet. Tässä ongelma ei näköjään ollut tallennuksessa vaan levyasemassa. Se vaan oli jotenkin "juntturassa". Päättelen näin, koska koneen sulkeminen ja uudelleen avaaminen auttoi.
Olen niin ummikko näissä tietsikkajutuissa että harmittaa. Tulipahan aivoja tänään käytettyä kun pohdin missä vika. Se olikin sitten muualla kuin minussa.  :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 06.06.09 - klo:16:31 »

Murun kuvassa hyvin-hyvin alakuloisen oloinen kukka. Suu mutrussa, iso punainen nenä, mutta piiiiitkät silmänripset  :-))
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #40 : 06.06.09 - klo:16:41 »

Teki päikkärit hyvää.
On pahuksenmoinen alakulo, jouduin viemään Alzheimerin tautia sairastavan omaiseni hoitoon, vaikka tiedän tekeväni oikein, ottaa koville.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 06.06.09 - klo:16:43 »

Poistin ne koneelta kun näin että ovat tallentuneet. Tässä ongelma ei näköjään ollut tallennuksessa vaan levyasemassa. Se vaan oli jotenkin "juntturassa". Päättelen näin, koska koneen sulkeminen ja uudelleen avaaminen auttoi.
Olen niin ummikko näissä tietsikkajutuissa että harmittaa. Tulipahan aivoja tänään käytettyä kun pohdin missä vika. Se olikin sitten muualla kuin minussa.  :-))

Aina poltto ei onnistu, eli älä jatkossa poista kuvia koneelta ennenkuin tarkatat levyn  [:-)]
Ja todellakin suosittelen polttamista useammalle levylle, jos yksi vahingoittuu niin jää toinen.

Ja jos lainaa levyä kavereilleen on pakko olla itsellä kopio,
työkaverini työnsi cd:n soittimen ja koneen väliseen rakoseen.  :-O
Väitti laittaneensa levylle, mutta kun ei näkynyt missään ylhäällä jumissa niin epäilin.
Koneita kun vaihdettiin uusiin niin pyysi asentajaa avaamaan koneen ja siellähän se levy oli erittäin naarmuisena.

Iipa  [:1]

Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #42 : 06.06.09 - klo:16:44 »

Mä viime vkloppuna poltin palttiarallaa 20 levyä á 4,7 gigaa kuvia. Vielä jäi samanverran. Tai on niistäkin poltettu kopio, mutta tän vuoden kuvat jätin vielä koneelle.

Iipalle  [:1]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 06.06.09 - klo:16:46 »

Iipalle  [:1] Joskus on vaan pakko tehdä ratkaisuja. Ihan varmaan teit oikean ratkaisun  [:1]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #44 : 06.06.09 - klo:16:51 »

Pasi on onneksi mun kanssa samaa mieltä ja nyt aletaan pikkuhiljaa valmistella lähtöä. Mutta koskaan ei ole niin kiire, ettei ehtisi juoda lisää kahvia!
http://www.koillismaa.fi/hopunloppu/kylmaluoma.htm
Huomenna illalla toivottavasti Vilukko ehtii tulla meitä tapaamaan.  :-))
Kauppareissu pitääkin tehdä täällä Kuusamossa, kun Taivalkoskella on pitkä matka lähimpään kauppaan. Jääkaappi alkaa olla tyhjä! Kiva päästä itse kokkaamaan, kun ollaan nyt kolmena iltana syöty hotellin seisovasta pöydästä!
Hmm.... eikö siinä "Kopissa" voi ruokaa laittaa...uunit ja kaikki  [:-I]. Lunta se satelee täälläkin. Väliin tulee vaakaan väliin pystyyn. Mukavaa matkaa kylmästä Kylmäluomaan... ja terkkuja Vilukolle jos näettä!

Kyllähän se ruoanlaitto onnistuu Kopissakin, mutta mieluummin kunnon tilat, jossa roiskia ja kärventää! Ja tiskata väljällä vedellä. Lisäksi mä "ihan hiukan arastelen"  [:67] kaasun käyttöä... Ei saa kertoa kellekään!

Eli nyt ollaan Kylmäluomassa ja sauna-aika alkaa kello 18  :-))
Täällä sataa räntätihkua ja paistaa vuorotellen. Meinasi näpit jäätyä katosta pystyttäessä. Kesäloma!  [:-)]

Iipalle voimia! Ei varmaan helppo päätös, mutta ethän säkään voi jäädä esim pois töistä huolehtiaksesi omaisesta.

Sivu luotiin 0.21 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.