Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kielon ja Pihlan päivä, 14 kesäkuuta 2009  (Luettu 1575 kertaa)

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
Vs: Kielon ja Pihlan päivä, 14 kesäkuuta 2009
« Vastaus #60 : 14.06.09 - klo:20:10 »

Satokausi alkaa tuota pikaa!  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #61 : 14.06.09 - klo:20:17 »

Onnitteluja Henrille sekä hääpäiväparille  [:44] [:44] [:44]

Meillä jyrisi ja salamoi eilen illalla sekä satoi ihan kaatamalla. Minun piti just lähteä yölaulajaretkelle, kun sade ja jyrinä alkoi. Eihän siitä retkestä sitten tietenkään tullut mitään. Minä sammutin tietsikan ja otin myös johdot irti seinästä. Harmillista, että ukkonen hajotti Mesen koneen.

Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #62 : 14.06.09 - klo:20:26 »

Ihana aamunavauskuva ja hienoja muitakin kuvia tässä ketjussa! [KIPPIS]

Henrille Onnittelut rippille pääsyn johdosta!  [:44]

Lämmin Onnittelu Jaskalle ja miehelleen Hääpäivän johdosta!   [:38]   [:53] [:51] [:53]   [:38]

------------------------------------------------------------------------------------------
Iltaa kaikille! [:-)]
Täällä oli aamusta puolipilvistä ja hieman tuulta, mutta sitten illansuussa pilvistyi enemmän ja tuli kaksi isohkoa sadekuuroa. Näistä kuuroista sademittariin kertyi 2 mm ja yön aikana sataneesta oli kertynyt 5 mm.
Mittarilukemia, viime yön alin oli +15,3 ja päivän ylin +24,4 sekä nyt +15,8oC.

Niin täälläkin on nyt paljon mäkäräisiä. Ei pystynyt kovin kauaa olemaan pihassa, kun lauma kulki perässä ja yrittivät parhaansa mukaan purra. Jokunen onnistuikin siinä. Mutta illansuussa kun kova tuuli alkoi ei enää ollut mäkäräiset kiusana. :))

Nyt iltapalaa ja viestien lukua.  [:-)]

Suloista sunnuntai iltaa toivotaan jokaiselle!    [:9]

Ps. Tuosta perhosesta tulikin mieleeni, että tänään näkyi täällä ensimmäinen ohdakeperhonen. Oli aika lailla kuluneen näköinen. Muitakin perhosia oli lennossa mm. 1 nokkosperhonen. :)))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #63 : 14.06.09 - klo:20:45 »

Harmillisesti ukkonen oli rikkonut mesen koneen. [:-(]

Meillähän tapahtui samanlainen rikkoontuminen tuossa 4 vuotta sitten.
Niin salakavalasti tuo ukonilma joskus tulee, ettei sitä koskaan tiedä milloin vahinko tulee.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #64 : 14.06.09 - klo:20:47 »

Ja minulla vihdoin "kevät"kylvöt tehty ! parempi myöhään kuin ei silloinkaan...jos yksikin siemen itää olen ikionnellinen ja jos vielä taimet saa pysymään hengissä ja kasvamaan, aloitan ensi vuonna puutarhahommat aikaisemmin, kun voin valita ajan itse.  [:-)]
Pilviä piti kehua, kun hän on ilmiselvä energiansäästäjäkissa, osaa sammuttaa ihan itse eteisen valon tyrkkäämällä kuonollaan !  [:10] Jos tätä olisi tapahtunut vain kerran, en uskoisi, mutta kun näin on käynyt useammin ja häntä aina kehutaan "hyvä kissa", pakko uskoa.

Oppivainen on Pilvi!  [:10]    [:5]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #65 : 14.06.09 - klo:21:00 »

Iltateen aika, tänään vain 16,143km pyörällä eli lehtien lukukierros pienellä mutkalla, ei vaan huvittanut nyt enempää.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #66 : 14.06.09 - klo:21:24 »

Matkavalmistelut loppusuoralla. Hopeanuolikin tuli imuroitua ja pestyä (KaijaPasilassa), mukava
lähteä reissuun siistillä autolla. Manne on pakattu tallilla täyteen Hopon tavaroita, Hopeanuoleen
virittelin pojille uuden hienon pedin taakse ja tavaraakin jo kertynyt takapenkille.
Aamulla aikaisin lähdetään. Tarkoitus oli ottaa Kaijan vanha läppäri mukaan, mutta jostain
syystä ei toimi tuo mun mokkulani siinä. Eli viikon nettipimennossa ollaan!  :-O
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #67 : 14.06.09 - klo:21:28 »

Matkavalmistelut loppusuoralla. Hopeanuolikin tuli imuroitua ja pestyä (KaijaPasilassa), mukava
lähteä reissuun siistillä autolla. Manne on pakattu tallilla täyteen Hopon tavaroita, Hopeanuoleen
virittelin pojille uuden hienon pedin taakse ja tavaraakin jo kertynyt takapenkille.
Aamulla aikaisin lähdetään. Tarkoitus oli ottaa Kaijan vanha läppäri mukaan, mutta jostain
syystä ei toimi tuo mun mokkulani siinä. Eli viikon nettipimennossa ollaan!  :-O

EI nettipimentöä, tietysti Kaija lainaa rakkaalle suosikkisiskolleen omaa kannettavaa  [:5] [:5] [:5]

Hyvää lomaa [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #68 : 14.06.09 - klo:21:31 »

Taina, etkös ostanut kerbeeran samoihin aikoihin, kuin minäkin?
Oletko saanut sen kukkimaan?
Mä en!  [:-(] [:´(]

Mukavaa lomareissua koko poppoolle.  [:5]  Aikamoinen reissu tulee olemaan.  :-))
Otahan sit kuvia jokaisesta jäsenestä.  :-)) [:-)]
Kirjattu

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska
« Vastaus #69 : 14.06.09 - klo:21:42 »

Iltoja pohjanmaalta.  Kaunis ja lämmin päivä tänäänkin, väliin tosin pilveillyt ja
näyttänyt aika synkältäkin, siitä taas heti kohta kirkastunut eikä sadetta eikä ukkosta.

Yritäppä Taina saada jotenkin yhteyttä, jos olet tuolla Kalajoen raveissa, tästä ei ole kuin
reilut 40 kilsaa sinne, vois vaikka Hopon juoksuja   käydä katsomassakin ihan livenä.

Illan jatkoja kaikille, tuli muuten mieleen, meidän ensimmäinen lapsenlapsi lauloi parivuotiaana
että, "inanaa, inaanaa, epo irnnanntaa...aa " (kaikki varmaan tietävät mistä laulusta kyse, h ei jostain syystä
heti löytynyt) [:-)]
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #70 : 14.06.09 - klo:21:49 »

Kaarin: mulla oli sellainen leikkogerbera, joka kyllä nuukahti ihan liian nopeasti.
Yleensähän ne on kohtalaisen kestäviä, mutta tämä oli kyllä huono yksilö!

Tahmatassu: Hopo juoksee ensi lauantaina Kalajoen raveissa eka lähdössä (jos kaikki menee
suunnitelmien mukaan) eli sieltä meidät löytää. Hän asustaa ihan siinä radan viereisellä tallilla
viikon ajan.
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #71 : 14.06.09 - klo:21:49 »

Täällä parhaillaan sataa.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #72 : 14.06.09 - klo:21:54 »

Iipalla nammmm  [:5] mulla vasta nuppuja  [:-I] [:-(]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #73 : 14.06.09 - klo:21:59 »

Mukavaa lomareissua Tainalle, Hopolle, Leeville ja Taaville  [:-)] [:-)] [:24] [:24]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #74 : 14.06.09 - klo:22:03 »

Voi rapa!Ukkonen särki modeemin ja tietokoneen!Näyttö jäi ehjäksi! Onneks poltin niitä kuvia mennä viikolla!Ei vielä varmuutta vian laajuudesta. NO eka ukkonen ja näin kävi...oma vika.

No voi harmi  [:-(]  Sulle nyt sattuu  [:-I]
Itse nappaan kyllä ajoissa kaikki piuhat irti kun ukkostyyppisiä pilviä näkyy taivaanrannalla.
Toivottavasti ei kovalevy ole vahingoittunut.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.059 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.