Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskiviikko 8.7.2009  (Luettu 1101 kertaa)

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska
Vs: Keskiviikko 8.7.2009
« Vastaus #75 : 08.07.09 - klo:20:02 »

Iltoja täältä lakeuksiltakin kaikkiin pönttöihin.

Mesikselle;  koirulille tsemppejä ja sinulle voimia, huominen päivä tuo varmasti vastauksia moniin epäselviin kysymyksiin.
Pidetään toivoa yllä ja toivotaan kaikipuolin  parasta lopputulosta.

Vai on teilläkin sovitusongelmia vaatteiden kanssa.  Itse kyllä niinkin tykkään vaatekaupoissa käydä katselemassa, mutta ne
sovituskopit eivät viehätä yhtään.  Siksipä ne jääkin usein ostamatta.  Tytär on taas ihan toista maata, aina jotain sovitettavaa
löytyy ja usein myös matkaan lähtee.  Onneks me ollaan aikas lailla samankokoisia ja sama makukin osittain on ja monesti siinä sitten käy niin,
että se vaate loppujen lopuksi onkin minun vaatekaapissani.  :-))

Täällä paistaa muuten nyt aurinko ja ilmakin vähän lämmennyt, taitaa se kesä tulla takaisin. [:-)]

Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #76 : 08.07.09 - klo:20:11 »

Kiitos Tahmatassu  [:-)]

Siitä tosiaan on etua, kun äiti ja tytär ovat saman kokoisia. Meillä tytär on paljon minua pienempi.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #77 : 08.07.09 - klo:20:51 »

Seuraavaksi on tarkoitus suunnata kohti Punkaharjua ja Retrettiä. Nyt kuitenkin näyttää siltä että koko perikunta tulee ensiviikon alussa tänne. Matka siirtynee siis heinäkuun loppupuolelle. No meillä ei onneksi ole aikatauluja, menemme kun ennätämme.
Me olemme olleet useana kesänä juhannusta viettämässä tai hieman myöhemmin  Punkaharjulla. Siellä on meistä mukava ja viihtyisä leirialue. Ja tosiaan sitten se Retretti vieressä. Ihan kävelymatkan päässä.
Yhtenä kesänä poimin sieltä viisi litraa isoja mehukkaita mustikoitakin. (Siis en noita mustikoita Retretistä sentään poiminut  [:-DD] )
Muru kiitos vinkistä. [:-)]
Voisitko laittaa leirialueen nimen joko ihan tänne yleiseen ketjuun tai sitten yv:n minulle.
Kiinnostaa myös Kotkassa hyvät asuntoautopaikat. Jos vaikka Merimuseoon tulisi ajeltua joko tällä tai sitten eri reissulla.
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #78 : 08.07.09 - klo:20:56 »

Minä olen nuoruusessani niin monet syntymäpäivät viettänyt Punkaharjun leirintäalueella, joka oli ainakin silloin siinä Kesämaan yhteydessä. Meidän perheen kesärutiineihin kuului jokavuotinen Retretissä käynti (tai mä olin tietenkin siellä Kesämaassa  :-)) )

Myös Kotkan leirintäalueella on jokunen syntymäpäivä tullut vietettyä  :-))  Jos on karavaanariperheestä ja on syntymäpäivä kesäkuussa niin syntymäpäiviä on vietetty lähes kaikkialla muualla Suomessa paitsi kotona  [:-I]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #79 : 08.07.09 - klo:21:36 »

Taas sisätiloissa  [:-)]  +18 asteinen hieno ehtooilma ulkona, vaikka on pilvistä tai oikeestaan tosi synkkiä pilviä on etelästä päin tulossa, kunpa ei ukkonen tulisi yöksi nukkumista häiritsemään  [:-I]

Kuvasta päätellen synkkää ukkospilveä on ollut Mesellä päin  :-O

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #80 : 08.07.09 - klo:21:41 »

Siili oli taas ruokailemassa, siitä on tullut nyt jokapäiväinen kävijä. Söi vattasa täyteen ja taapersi nurmikon poikki ruusupuskaan.

Annankohan mä sille liikaa ruokaa...? Kauhia, ettei halkia...
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #81 : 08.07.09 - klo:21:49 »

Siili oli taas ruokailemassa, siitä on tullut nyt jokapäiväinen kävijä. Söi vattasa täyteen ja taapersi nurmikon poikki ruusupuskaan.

Se kerää talvivarastoa ja sen pitääkin lihottaa itteänsä oikein kunnolla että selviytyy jos tulee pitkä talvi.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #82 : 08.07.09 - klo:21:51 »

Se kerää talvivarastoa ja sen pitääkin lihottaa itteänsä oikein kunnolla että selviytyy jos tulee pitkä talvi.

No miepä jatkan ruuan antamista. [:-)] Kai hää itte tietää, jos halkeamispiste meinaa tulla vastaan... :-))
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #83 : 08.07.09 - klo:21:54 »

Täälä paljon tietoa siileistä mm. ruokinnasta [:-)]

http://www2.eduskunta.fi/kerhot/luonto/eurosiili/index.html
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #84 : 08.07.09 - klo:22:05 »

Täälä paljon tietoa siileistä mm. ruokinnasta [:-)]

http://www2.eduskunta.fi/kerhot/luonto/eurosiili/index.html

Kiitti Zeener, siellä olikin hyviä ruokintaohjeita. [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #85 : 09.07.09 - klo:04:55 »

Seuraavaksi on tarkoitus suunnata kohti Punkaharjua ja Retrettiä. Nyt kuitenkin näyttää siltä että koko perikunta tulee ensiviikon alussa tänne. Matka siirtynee siis heinäkuun loppupuolelle. No meillä ei onneksi ole aikatauluja, menemme kun ennätämme.
Me olemme olleet useana kesänä juhannusta viettämässä tai hieman myöhemmin  Punkaharjulla. Siellä on meistä mukava ja viihtyisä leirialue. Ja tosiaan sitten se Retretti vieressä. Ihan kävelymatkan päässä.
Yhtenä kesänä poimin sieltä viisi litraa isoja mehukkaita mustikoitakin. (Siis en noita mustikoita Retretistä sentään poiminut  [:-DD] )
Voisitko laittaa leirialueen nimen joko ihan tänne yleiseen ketjuun tai sitten yv:n minulle.
Kiinnostaa myös Kotkassa hyvät asuntoautopaikat. Jos vaikka Merimuseoon tulisi ajeltua joko tällä tai sitten eri reissulla.

Kannattaa liittyä Karavaanareihin! Keväällä lähettävät aina tosi kattavan leirintäalue-oppaan, jossa on hinnat ja kaikki tärkeimmät tiedot. Mulla on se aina käsillä, kun vaunun kanssa liikutaan!  [:-)]

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #86 : 09.07.09 - klo:08:56 »

Kannattaa liittyä Karavaanareihin! Keväällä lähettävät aina tosi kattavan leirintäalue-oppaan, jossa on hinnat ja kaikki tärkeimmät tiedot. Mulla on se aina käsillä, kun vaunun kanssa liikutaan!  [:-)]
Liitytty on, vielä ei ole mitään kuulunut, mutta kenties lähipäivinä saadaan.  [:-)]

Muoks.  Tänään saatiin postia joten nyt löytyy leirintäalueista tietoa.  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 09.07.09 - klo:12:48 kirjoittanut annulix »
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #87 : 09.07.09 - klo:13:26 »

Mesis! Paljon paljon tsemppejä sulle ja hauvelille  [:1] !
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #88 : 09.07.09 - klo:13:44 »

Kiitos Kati!
Koira on vielä klinikalla ja lähdemme kohta sitä hakemaan. Nyt ressukka jännitti niin, että haki meistä turvaa, mutta hyvin meni kaikki, ainakin tähän asti.
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #89 : 09.07.09 - klo:14:02 »

Tässä linkki alueelle. Juuri tästä on muutaman sadan metrin matka Retrettiin.
Muutenkin pidämme tätä mukavana ja ilmavana paikkana. Itse leiriydymme aina siihen alkupäähän, lammen rannalle. Siihen ei kuulu niin se ravintolan jumputus. Vaikka eipä sekään kovin myöhään kestä.
http://www.topcamping.fi/template_ypage.asp?lang=1&s=145&sua=2&q=y

Merimuseon luona on parkkipaikkoja ja myöskin Sapokassa Maretariumin alueella. Muualla on kyllä aika vaikeaa Kotkasta löytää parkkipaikkaa asuntoautolle.
Ja Santalahden leirintäalue on kyllä tutustumisen arvoinen.

Kirjattu

Sivu luotiin 0.061 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.