Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ruohoja  (Luettu 131 kertaa)

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Ruohoja
« : 10.07.09 - klo:23:21 »

Oli niin kaunis ilta, että oli pakko lähteä taas kylän raitille. Onneksi tien varsia ei ole vielä niitetty. Ne ovat täynnä kukkia, ruohoja, heiniä. Aurinko paistoi niihin kauniisti luoden lämpöisen tunnelman. En olisi malttaut lähteä kotiin, mutta alkoi tulla myöhä. Nytkin pitäisi jo olla kisujen vieressä nukkumassa.

http://picasaweb.google.fi/Ikka58/2009_07_10?authkey=Gv1sRgCM6uj_2ziPGpSQ&feat=directlink
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 624
Vs: Ruohoja
« Vastaus #1 : 10.07.09 - klo:23:28 »

 [:5] [:5]

En illalla voinut kommentoida, kun en viitsinyt herättää isäntää naputuksellani, mutta nyt on pakko kehua. Hienonhienoja kuvia, ja ne heinät, ihania. Varsinkin siellä keskivaiheilla sellainen, jossa oli neljä heinää  [:5].
Kertakaikkiaan hienoja!
« Viimeksi muokattu: 11.07.09 - klo:10:44 kirjoittanut Mesiangervo »
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Ruohoja
« Vastaus #2 : 11.07.09 - klo:10:00 »

Kauniita ruohoja. Taustat on todella hienoja ja tunnelmallisia.   [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ruohoja
« Vastaus #3 : 11.07.09 - klo:12:12 »

Mikäs kamera on Ikkalla, kun nuin nättejä kuvia tulee? Onks sulla järkkäri? [:-)]

Toki kysymys on myös taidosta nähdä ja taidosta kuvata. Todella tunnelmalliset, kauniit kuvat. [:-)]
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Ruohoja
« Vastaus #4 : 11.07.09 - klo:14:36 »

Minulla on ihan niitä ekoja markkinoille tulleita  , Canon 350 D, Aika ikäloppu. Kohta suljin varmaankin sanoo kaput. Naarmuuntuneet linssitkin ja mitä lie töhnää myös. Tapani kuvata on kai jotenkin omalaatuinen.Näen luonnossa kaikkea kaunista ja yritän vangita sen kameralla.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ruohoja
« Vastaus #5 : 11.07.09 - klo:14:41 »

Taito on siulla hyppysissä, Ikka! [:-)]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Ruohoja
« Vastaus #6 : 11.07.09 - klo:20:12 »

Taas kerran taattua, niin taattua Ikka-laatua. Sun tapasi kuvata miellyttää mua ihan mahdottomasti (oon tän varmaan sanonut ennenkin  [:-)] ) .
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Ruohoja
« Vastaus #7 : 12.07.09 - klo:00:17 »

Kyllä on herkät ja kauniit kuvat, kiitos  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Jaska

  • Vieras
Vs: Ruohoja
« Vastaus #8 : 12.07.09 - klo:06:30 »

Ihastuttava kukka-heinäkavalkadi ! Kiitos !  [:-)]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Ruohoja
« Vastaus #9 : 12.07.09 - klo:08:41 »

100mm/f2,8 ei mikään suttulinssi! :-)) [KIPPIS]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Ruohoja
« Vastaus #10 : 12.07.09 - klo:22:25 »

Mese, hankin tuon 100mm reilu vuosi sitten ja olin kyllä kipeä vähän aikaa. Sen verran sillä oli hintaakin. Sigman vastaava olisi ollut halvempi ja sigmat ovat hyviä, yhden valokuvaamon mukaan jopa parempia kuin canonit.
Mutta kamerassani on jotain töhnää eikä sitä itse voi puhdistaa. Onneksi se ei näy kuin joissakin kuvissa.  Yritän tuota 100 millistä pitää kuin kukkaa kämmenellä. Se on oiva putki ja monipuolinen. Otan sillä joskus myös maisemakuvia ja kuvia linnuista ja muista eläimistä.
Hirveästi en yleensäkään ymmärrä teknisestä puolesta. Kunhan räpsin.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Ruohoja
« Vastaus #11 : 12.07.09 - klo:22:33 »

Mese, hankin tuon 100mm reilu vuosi sitten ja olin kyllä kipeä vähän aikaa. Sen verran sillä oli hintaakin. Sigman vastaava olisi ollut halvempi ja sigmat ovat hyviä, yhden valokuvaamon mukaan jopa parempia kuin canonit.
Mutta kamerassani on jotain töhnää eikä sitä itse voi puhdistaa. Onneksi se ei näy kuin joissakin kuvissa.  Yritän tuota 100 millistä pitää kuin kukkaa kämmenellä. Se on oiva putki ja monipuolinen. Otan sillä joskus myös maisemakuvia ja kuvia linnuista ja muista eläimistä.
Hirveästi en yleensäkään ymmärrä teknisestä puolesta. Kunhan räpsin.
Just joo...arvelinkin että 100 mm macro, mutta että Canon! Hienon putken olet ostanut. Katselin just Sigman 105 millistä "sillä silmällä", mutta kun tuo maha huutaa puuroo...ei ole oikein varaa. Itse kuvailen "makrojani" 70-200 f2.8 joko loiton kanssa tai ilman. Loiton kans on yhtä konttausta sitten... tarkennus kun menee puoleen metriin.
Kennonpuhdistus ei ole kovinkaan vaikeata. Itse putsaan tuosta 30D:stä semmoisella Lenspenillä (digitarvikkeesta), aina kun huomaan jonkun pölyhiukkasen tulleen... 400D:ssähän on se kennonputsaus ravistelu.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu
 

Sivu luotiin 0.263 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.