Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 11.7.2009 Lauantai  (Luettu 893 kertaa)

Jaska

• Vieras
Vs: 11.7.2009 Lauantai
« Vastaus #45 : 11.07.09 - klo:14:51 »

Kuinkahan moni asiaatuntematon mahtaisi ihmetellä tuota verbiä "pönttöillä" ?  [:-DD]
Itsekseni just ajattelin vähän syyllisenä, että mies tuolla uurastaa ulkona hiki hatussa, minä vaan pönttöilen ja käyn välillä kurkkaamassa palan "Derrickiä".
Toisaalta aloitin omat hommani jo aamulla varhain, jolloin olen aktiivisimmillani.  [:-)]
Sitäpaitsi täällä saa aina hyviä neuvoja, mm. ruuanlaitossa ja puutarhanhoidossa, kissanhoitoa unohtamatta !
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 11.07.09 - klo:14:53 »

Voi jukra, kun mulla meinas mennä ruoka väärään kurkkuun. 
Ihmettelin, et mitä ihmeen putputusta ja ryminää alkoi kuulumaan, niin eikös piiitkä letka vanhoja autoja  :-O mennyt talon ohi!  [:36]  Sumiaisiin taisivat mennä. [:-I]
Aijai, kyllä mä monta autoa oisin halunnut itselleni.  :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #47 : 11.07.09 - klo:14:55 »

Toisaalta aloitin omat hommani jo aamulla varhain, jolloin olen aktiivisimmillani.  [:-)]
Sitäpaitsi täällä saa aina hyviä neuvoja, mm. ruuanlaitossa ja puutarhanhoidossa, kissanhoitoa unohtamatta !

Mikä ihana tekosyy!  :-))

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 11.07.09 - klo:14:56 »

Ihmettelin, et mitä ihmeen putputusta ja ryminää alkoi kuulumaan, niin eikös piiitkä letka vanhoja autoja  :-O mennyt talon ohi!  [:36]  Sumiaisiin taisivat mennä. [:-I]

Kamera ei tietenkään ollut käden ulottuvilla?  [:-(]
Siitä tulikin mieleen, että kuvakisojen aiheeksi kävisi vanhat autot ja traktorit. Joskus vaikka ensi vuonna, että olisi aikaa kuvailla sellaisia!

Sus

• Vieras
« Vastaus #49 : 11.07.09 - klo:14:58 »

Tuossa päivänä eräänä ihmettelin mun omppopuun latvaa, semmonen n. 5 v. sitten istutettu nuori puu. Latva roikkui ihan löysänä alaspäin. :-O Menin lähemmäks kattoon, niin jeekula, HUMALAKÖYNNÖS kasvanut pitkin omppopuuta latvaan asti ja siellä nyt roikuskelee. Ihan ittekseen on siihen humalaa ilmestynyt. Yli 3-metrinen köynnös siellä. Ihmeen tehokkaasti humala leviää... sitä on levinnyt mun kukkapenkkeihinkin.

Sen lisäksi omppopuuta ympäröi oikein runsas nokkostarha. Metrin korkuisia nokkosia... kukahan kävis nyhtämässä ne siitä poies... [:-I]

Ja raakileita ei oo ensimmäistäkään. [:´((] Aiempina vuosina on tehny omppoja. Nyt kai sitten kukinta-aikana on herhiläiset puuttuneet...

Noo... saanpahan humalaa ja nokkosia. [:-I] :-))
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #50 : 11.07.09 - klo:15:03 »

Tuossa päivänä eräänä ihmettelin mun omppopuun latvaa, semmonen n. 5 v. sitten istutettu nuori puu. Latva roikkui ihan löysänä alaspäin. :-O Menin lähemmäks kattoon, niin jeekula, HUMALAKÖYNNÖS kasvanut pitkin omppopuuta latvaan asti ja siellä nyt roikuskelee. Ihan ittekseen on siihen humalaa ilmestynyt. Yli 3-metrinen köynnös siellä. Ihmeen tehokkaasti humala leviää... sitä on levinnyt mun kukkapenkkeihinkin.

Sen lisäksi omppopuuta ympäröi oikein runsas nokkostarha. Metrin korkuisia nokkosia... kukahan kävis nyhtämässä ne siitä poies... [:-I]

Ja raakileita ei oo ensimmäistäkään. [:´((] Aiempina vuosina on tehny omppoja. Nyt kai sitten kukinta-aikana on herhiläiset puuttuneet...

Noo... saanpahan humalaa ja nokkosia. [:-I] :-))

Nokkoshumala  [:-I] [NUT]     [:-DD]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 11.07.09 - klo:15:06 »

Kamera ei tietenkään ollut käden ulottuvilla?  [:-(]
Siitä tulikin mieleen, että kuvakisojen aiheeksi kävisi vanhat autot ja traktorit. Joskus vaikka ensi vuonna, että olisi aikaa kuvailla sellaisia!
Kaija, mistäs arvasit?  :-))
Tai, ei kamera ollut kaukana, mut en raaskinut mennä sitä hakemaan, kun sit en ois kaikkia autoja nähnyt.

Pitäisköhän sinne Sumiaisiin sittenkin vielä mennä?  [:-I]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #52 : 11.07.09 - klo:15:10 »

Tais se ukkonen mennä tälläerää noin vähällä ohi  [:-I]   kun nyt just ei ole mitään jyrinää kuulunut.
Jospa päivän hunajateekupposelliset juomaan, heips  [:-)]
Kirjattu

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 11.07.09 - klo:15:14 »

Tervehdys Koillismaalta!

Autoista ja traktoreista: täällä menee reitti Raahesta Rukalle vanhoilla Zetoreilla (9 kpl), aikovat tänään kiivetä Rukan päälle, öitsevät täkäläisessä hotellissa. Kunpa jaksaisi illalla mennä kuvaamaan..  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #54 : 11.07.09 - klo:15:16 »

Nokkoshumala  [:-I] [NUT]     [:-DD]

Juu täällä näitä yllätyskasveja riittää. :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #55 : 11.07.09 - klo:15:19 »

Autoista ja traktoreista: täällä menee reitti Raahesta Rukalle vanhoilla Zetoreilla (9 kpl), aikovat tänään kiivetä Rukan päälle, öitsevät täkäläisessä hotellissa. Kunpa jaksaisi illalla mennä kuvaamaan..  [:-)]

Eilen tai toissa päivänä oli radiossa juttua jostakin Zetor-seurasta, mutta en muista, missä päin Suomea se oli!  [:-I]

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #56 : 11.07.09 - klo:15:22 »

Tehtiin ruoka ulkona ja syötiin, oltiin jo jälkkärissä kun rupesi satamaan ja kiireesti piti urakoida matot narulta.
Nam kun oli hyvää sapuskaa!
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #57 : 11.07.09 - klo:15:56 »

Onnistuipahan se nurmikon ajo sentään ennen sadetta. No, ei sitä sadetta kovin paljoa tullut, kuitenkin senvertasen että nurmikko kastui. Onneksi oli jo ajelti sitä ennen.
Kovin ukkosentuntuinen olo on ollut, pari jyräystä vaan kuului. Saas nähdä tuleeko myöhemmin lisää.  [:-I]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #58 : 11.07.09 - klo:15:57 »

Kirkonmenot on ohi ja nyt sieltä ollaan tulossa  [:67]

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 11.07.09 - klo:15:57 »

Tsemppiä Kaija, tsemppiä!!!
Kirjattu

Sivu luotiin 0.296 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.