Minä olen sitä mieltä,että kaikki muut vuodenajat ovat mukavia paitsi se inhottava loska-aika ennen kunnon talven tuloa.Kun räntää sataa maahan asti taivaan täydeltä ja märkä räntä kastelee ikävästi.Silloin toivoisi,että sen vuodenajan saisi nukkua ohi kokonaan
Sanoisin aivan samaa kuin Käenpiika. Tuota kommenttia täydentäisin vielä siten, että siihen vaikuttavat myös ne tuulet ja tuiverrukset, kylmyys ja koleus, harmaus ja ankeus, pimeys... Kuten ehdottomasti myös
tietoisuus siitä, että juuri se pimein, kylmin vuodenaika on vasta edessäpäin!Muuten itse pidän sinänsä kaikista vuodenajoista, kuten tuntuvat pitävän lähes kaikki muutkin täällä. Varhaiskevät... Kun pikkuhiljaa vihreää alkaa näkyä siellä sun täällä ja muuttolinnut alkavat palailla... Kesä, kun on lämmintä ja aurinkoista ja ne kuuluisat, ihanan valoisat yöttömät yöt... Syksy, kun ruskan värejä alkaa näkyä Etelä-Suomessakin ja illat alkavat olla pimeähköjä - ja kynttilöiden palamisesta saa sitä tiettyä tunnelmaa kotiinsa... Talvi, kun ulkona on valkeaa lunta ja kenties aurinkokin jossain taivaanrannan lähellä päivällä näyttäytyy...
No, talvesta en sinänsä koskaan kauheasti ole pitänyt, mutta senhän katkaisee mukavasti joulu omine tunnelmineen... Sittenhän aina olemmekin "sillä paremmalla puolella"... Hahaa; mitenkäs se olikaan se talvipäivän seisaus...?
Tuosta loskakelistä minulla on sellainen hauska mielipide itselläni, että syksyn loskakelejä en voi sietää, mutta kevään loskakelejä rakastan! Eli aina se
tietoisuus tulevasta vaikuttaa tässä! Samalla tässä
Anskulle terkkuja, jotta minun mielestäni Etelä-Suomessa - ja etenkin täällä lounaassa on
enemmänkin kuin viisi vuodenaikaa. Näin sinun kerran siitä kirjoittaneenkin, mutta silloin en ennättänyt kommentoimaan... Minusta kun täällä jokaista neljää vuodenaikaa on vähintään kolmeen "eri otteeseen". On varhaiskevättä, alkukevättä, kevättä... On varhaissyksyä, alkusyksyä, syksyä, loppusyksyä... On loskatalvea, varhaistalvea, alkutalvea... Itse varsinainen talvihan ei täällä kauaa kestäkään... Onneksi.