Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Paras vuodenaika  (Luettu 809 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Paras vuodenaika
« Vastaus #30 : 03.10.06 - klo:14:37 »

Minä tykkään kaikista vuodenajoista.

KEVÄT on ihanaa kun kaikki on niin hennon vihreää ja uuden syntymistä on mukava seurata.

KESÄ on kiva jos ei ole liian kuuma. Olen syntynyt keskellä kesää, mutta silti en pidä helteestä.

SYKSY on myös ihanaa aikaa, tuuli ulvoo nurkissa, saa sytyttää kynttilöitä ja pehmeä pimeys sulkee sisäänsä.

TALVI onkin sitten ihan oma lukunsa. Olen kovasti jouluihminen ja talvesta tykkään koska  joulu on talvella. No, muutenkin pikkupakkanen ja lumi on ihan mukavaa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Paras vuodenaika
« Vastaus #31 : 03.10.06 - klo:15:36 »

Kesässä on parhainta aurinko, lämpö, valo, yöttömät yöt, luonnon äänet, luonnonkukat ja- kasvit ja perhoset, luonnon tuoksut, raikas kesätuuli.
Keväässä luonnon herääminen ja uudelleen alkaminen.
Talvessa puhdas lumi ja valkea hanki ja railakas pakkaskeli . Mutta syksy, siinä ei ole muuta kaunista kuin ruska.
Vaikka kevään tuloa odotankin eniten, niin kesä on se paras vuodenaika.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Paras vuodenaika
« Vastaus #32 : 03.10.06 - klo:15:50 »



SYKSY on myös ihanaa aikaa, tuuli ulvoo nurkissa, saa sytyttää kynttilöitä ja pehmeä pimeys sulkee sisäänsä.



Tiinan kanssa tästä kohdasta täysin samaa mieltä. [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

Välskäri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 167
Vs: Paras vuodenaika
« Vastaus #33 : 03.10.06 - klo:16:04 »

Syksyinen metsä sienet, marjat, ruska ja hirvikärpäset.  [:-P]
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Paras vuodenaika
« Vastaus #34 : 03.10.06 - klo:16:53 »

Rakastan sadetta ja sumua..on ihana kävellä hyvin suojattuna sateessa, tuntea sen tuoksu, ja nauttia pimeistä illoista, kun tuuli ulvoo ulkona. Siinä on tunnelmaa! Jos aurinko paahtaisi koko ajan, aina vain ja aina vain, minä ainakin masentuisin.. :-))
Kirjattu

Kahluri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 598
  • Päijät-Häme
    • Täällä
Vs: Paras vuodenaika
« Vastaus #35 : 03.10.06 - klo:17:51 »

Rakastan sadetta ja sumua..on ihana kävellä hyvin suojattuna sateessa, tuntea sen tuoksu, ja nauttia pimeistä illoista, kun tuuli ulvoo ulkona. Siinä on tunnelmaa! Jos aurinko paahtaisi koko ajan, aina vain ja aina vain, minä ainakin masentuisin.. :-))

Samaa mieltä Anjan kanssa. Kesästä en tykkää  [:-(]
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Paras vuodenaika
« Vastaus #36 : 03.10.06 - klo:17:59 »

Hih! Kyl mä kesästä tykkään, mutta siihenkin kyllästyy..vaihtelua, vaihtelua, kuten lusciniakin jo sanoi. Ja sit talven jälkeen kevät ja kesä tuntuu taas ihanalta. :-))
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Paras vuodenaika
« Vastaus #37 : 03.10.06 - klo:18:12 »

hirvikärpäset.  [:-P]

Varsinkin juuri ne ! :-))
Kirjattu

Sirkka

  • Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 38
Vs: Paras vuodenaika
« Vastaus #38 : 03.10.06 - klo:18:48 »

Minä en pidä lumesta. Kaamoksen kestän kevättä ja valoa odottaen, mutta kun lumi tulee, silloin masennus iskee. Tammikuu on kuukausista tylyin.
Nyt, kun on vielä ollut melko lämpimiä aamuja, laitan välillä koiraa juoksuttaessa silmät kiinni, ja ajattelen, että jos olisikin kevät. Tänä aamuna "ajatussiirtymä" onnistui aika hyvin, kun oli niin leppoisan kostea keli ja vielä linnut lauleli aamulurituksiaan puissa.
Aamun kiire vain katkoo nuo ajatukset, ja Jaskan tavoin odotan että "vielä joskus koittaa se syksy, kun ei enää tarvitse lähteä kouluun... "
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Paras vuodenaika
« Vastaus #39 : 03.10.06 - klo:21:24 »

Minä olen sitä mieltä,että kaikki muut vuodenajat ovat mukavia paitsi se inhottava loska-aika ennen kunnon talven tuloa.Kun räntää sataa maahan asti taivaan täydeltä ja märkä räntä kastelee ikävästi.Silloin toivoisi,että sen vuodenajan saisi nukkua ohi kokonaan  [:55] [:55]



Sanoisin aivan samaa kuin Käenpiika. Tuota kommenttia täydentäisin vielä siten, että siihen vaikuttavat myös ne tuulet ja tuiverrukset, kylmyys ja koleus, harmaus ja ankeus, pimeys... Kuten ehdottomasti myös tietoisuus siitä, että juuri se pimein, kylmin vuodenaika on vasta edessäpäin!

Muuten itse pidän sinänsä kaikista vuodenajoista, kuten tuntuvat pitävän lähes kaikki muutkin täällä. Varhaiskevät... Kun pikkuhiljaa vihreää alkaa näkyä siellä sun täällä ja muuttolinnut alkavat palailla... Kesä, kun on lämmintä ja aurinkoista ja ne kuuluisat, ihanan valoisat yöttömät yöt... Syksy, kun ruskan värejä alkaa näkyä Etelä-Suomessakin ja illat alkavat olla pimeähköjä - ja kynttilöiden palamisesta saa sitä tiettyä tunnelmaa kotiinsa... Talvi, kun ulkona on valkeaa lunta ja kenties aurinkokin jossain taivaanrannan lähellä päivällä näyttäytyy...

No, talvesta en sinänsä koskaan kauheasti ole pitänyt, mutta senhän katkaisee mukavasti joulu omine tunnelmineen... Sittenhän aina olemmekin "sillä paremmalla puolella"... Hahaa; mitenkäs se olikaan se talvipäivän seisaus...?

Tuosta loskakelistä minulla on sellainen hauska mielipide itselläni, että syksyn loskakelejä en voi sietää, mutta kevään loskakelejä rakastan! Eli aina se tietoisuus tulevasta vaikuttaa tässä! Samalla tässä Anskulle terkkuja, jotta minun mielestäni Etelä-Suomessa - ja etenkin täällä lounaassa on enemmänkin kuin viisi vuodenaikaa. Näin sinun kerran siitä kirjoittaneenkin, mutta silloin en ennättänyt kommentoimaan... Minusta kun täällä jokaista neljää vuodenaikaa on vähintään kolmeen "eri otteeseen". On varhaiskevättä, alkukevättä, kevättä... On varhaissyksyä, alkusyksyä, syksyä, loppusyksyä... On loskatalvea, varhaistalvea, alkutalvea... Itse varsinainen talvihan ei täällä kauaa kestäkään... Onneksi.
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Veke

  • Vieras
Vs: Paras vuodenaika
« Vastaus #40 : 03.10.06 - klo:21:42 »

KESÄ KESÄ KESÄ ja koko KESÄ.

Pitkäst aikaa oli taas semmonen kesä, ku pikkunassikkana.
Sai juoksennella uikkareillaa koko kesän.
Siitä miä tykkään.
Ehä sellast o sen jälkee koskaa ollukka!!   [:45]

Hitsin hitsi, ny on taas tieossa ne kolotukset ja kaikki kylmänkippeet.  [:8]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Paras vuodenaika
« Vastaus #41 : 03.10.06 - klo:21:47 »

Mutta eikös paras vuodenaika ole juuri se, mikä on juuri nyt menossa?
Ihanan lämmin, kostea, pimeä syksy. Kohta saapuu talvi, on valkoista ja valoisaa, illallakin - ihan totta. Ja raikkaat pakkassäät - piristää.
Kevät tuo uuden elämän, kesällä saa kelliä ja nauttia ja kylpeä auringossa.

Nautitaan näistä vuodenaikojen vaihteluista.
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Paras vuodenaika
« Vastaus #42 : 03.10.06 - klo:22:01 »

Mutta eikös paras vuodenaika ole juuri se, mikä on juuri nyt menossa?
Ihanan lämmin, kostea, pimeä syksy. Kohta saapuu talvi, on valkoista ja valoisaa, illallakin - ihan totta. Ja raikkaat pakkassäät - piristää.
Kevät tuo uuden elämän, kesällä saa kelliä ja nauttia ja kylpeä auringossa.

Nautitaan näistä vuodenaikojen vaihteluista.

Hömis! Kuten kirjoitinkin, pidän kaikista vuodenajoista. Vain nuo pari muttaa ovat tuolla jutussani mukana... Tällaisena vilukissana - ja etenkin ihmisenä, jolla ääreisverenkierto on todella huono - tietoisuus tulevasta kyyylmästä ajasta tuntuu pahalta. Teenhän vielä käsitöitä työkseni. Arvaa, onko mukavaa, kun joutuu käsin ohuella villalangalla ompelemaan olkapään saumoja tai nappilistoja tai nappeja neuleisiin...? Kädet aina kohmeessa - tai "kontassa", kuten mieheni sanoisi... Talvisin kylläkin kotonakin hyppelen pitkä ja pitkähihainen T-paita ja pitkikset (eli naisten pitkät kalsarit  :-)) ) päälläni ja villasukat (jotka eivät minulla SAA olla villaa  :-)) ) päälläni aina sisällä ollessani... ja sittenkin on kyyylmä! Ei kivaa.

Vekelle sanoisin, jotta lämpöisellä säällä ON mukavaa olla, mutta mennyt kesä oli kyllä minullekin aaaivan liian lämmin... Nooo, ainakin liian pitkän aikaa yhtäjaksoisesti. [NUT]
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Paras vuodenaika
« Vastaus #43 : 03.10.06 - klo:22:14 »

Sorry, sorry, sorry, sinä positiivinen Hömis!

Hoksasin juuri, että tuolla tämän päivän ketjussahan tuosta kylmyydestä äsken enemmänkin juttelin! Siellä enemmänkin loppupuolella... Siksikään et varmaan kaikkea voinut ymmärtää, mitä kertoilin... Kun tämä päivä juuri täällä, juuri nyt ja juuri minusta on tuntunut erityisen kylmältä...
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Paras vuodenaika
« Vastaus #44 : 03.10.06 - klo:23:43 »

Tykkään kaikista vuodenajoista. Keväällä kaikki luonto herää, kesällä saa uida ja melkeinpä elää ulkona, syksyn sateenropinaa on ihana kuunnella sisällä lämpimässä, talven lumituiskuihin on pakko päästä kulkemaan hyvin varustautuneena. Ainoa mistä en oikein pidä on kova pakkanen.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.266 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.