Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai, 27.7.2009  (Luettu 1197 kertaa)

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Maanantai, 27.7.2009
« Vastaus #45 : 27.07.09 - klo:14:36 »

Keskipäivää täältäkin, aloitettiin hurja remppa, portaat ja siihen vielä pieni terassi! Vanhat lahot portaat pois ja uutta tilalle. No saapas näkee, tuleeko siitä mitään. Kyllästettyä tavaraa laitetaan nyt, ettei ihan heti lahoa. Purku alkoi kyllä ihan nätisti...kaiteet ja reunat lähtivät jo. Vielä olisi ne portaat ja lattialaudat ja vanha kehikko.
Kyllä maalla on mukavaa, en minäkään kaupungissa viihdy. Vadelmat ovat vielä ihan vihreitä...samoin mustikat, hillat jo kohta kerättävissä, siellä missä niitä on.
Päivän jatkoja!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 632
Vs: Maanantai, 27.7.2009
« Vastaus #46 : 27.07.09 - klo:15:40 »

Kaunis on Kaarinin silmäterä, mutta mistä etana on jääkaappiin eksynyt???  :-O

Vai semmosta remppaa Meselässä. Kiva se on, kun saa uutta.

Kyllä minäkin toisaalta tykkään maalla asua, mutta toisaalta taas mieli tekee vanhoilla päivillä vähän helpompiin oloihin kerrostaloon. Minulla onkin jo odottamassa pikkukaupungin laidalla pikku asunto. Ei oo nurmikoiden leikkuita eikä lämmityksiä, eikä lumen luontia eikä mitään muutakaan muuta kuin olla vaan niin kuin Ellun kana.  :-)) Muuttopäivää ei ole päätetty, kun se edellinen muuttopäivä peruuntui.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Maanantai, 27.7.2009
« Vastaus #47 : 27.07.09 - klo:16:04 »

Jaa'a, oiskohan etana tullut jäävuorisalaatista?
Salaatti oli kylläkin umpipussissa, mut jos ois ennen pakkaamista sinne sisälle sujahtanut.  (käyn laittamassa radion kiinni.  tulee taas hyvä kappale joka jarraa mun ajattelua.)
Do diin. 

Ajatelkaa, koin taas ihanan tuokion.  Ovikelloa soitettiin siihen malliin, et oli pakko mennä ovi avaamaan.  Olin huilailemassa, kun pää on kipee. Pikkasen suututti, mut  Aavasin oven, niin pikkunen tyttö ojensi mulle litran mansikoita.  :-O  [:30]  Johan olin otettu!  :-))

On noi ulkomaalaiset jänniä.  Kun niiden kanssa alkaa keskustelemaan, niin niistä saa himputin hyviä ystäviä ja sydämellisiä sellaisia.  [:-)]

Täytyy järjestää kesäkekkerit heille.  [:53] [:52] [:45]

Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 632
Vs: Maanantai, 27.7.2009
« Vastaus #48 : 27.07.09 - klo:16:45 »

Olipa hienosti tehty, kun toi mansikoita  [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Maanantai, 27.7.2009
« Vastaus #49 : 27.07.09 - klo:17:01 »

Kotona taas  [:-)]

Kohtapuoliin aamukupposelle ja aloittelemaan uutta aherrusviikkoa ja tänään loppuukin lomatuuraus  [:-(]  ja paluu omaan työpisteeseen on edessä ...

Miten mä olin siinä uskossa että sulla ois alkanut loma... no hyvän loman sijaan mukavaa työviikkoa  :-))

Juu, tämä viikko vielä aherretaan ja sitten pariviikkoa lomaillaan  :-))

Ja kyllä tänään olikin hikinen päivä aherruksessa, mutta eikö olekin jokin vanha sanonta, että otsasi hiessä pitää sinun leipäsi ansaita ...  [:-DD]

Pilvistä ja aurinkoista vuorotellen on ilma ulkona 20 astetta lämpöä ja tintinpojat piipittää pihakoivussa  [:-)]


Emolla olikin surullinen aamukävelyn aloitus  [:-(]  pikkuinen vihervarpunen oli varmasti sairas.

Kaarinilla ollut elävää ruokaa jääkaapissa  :-O :-O   ja mansikat kävelee oven taaske  :-))  kiva tyttö kun toi sulle mansikoita  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 905
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Maanantai, 27.7.2009
« Vastaus #50 : 27.07.09 - klo:17:51 »

Kierroksen jälkeen kotona [:-)]
emon jutulle [:-(]
Kaarinilla etanasalaattia [:-DD]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Maanantai, 27.7.2009
« Vastaus #51 : 27.07.09 - klo:17:56 »

Aurinko paistaa, jos vaikka pihalle kurkkimaan  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 905
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Maanantai, 27.7.2009
« Vastaus #52 : 27.07.09 - klo:18:13 »

Taas jäi monta ketjua lukematta, ei vain jaksa arkipäivisin...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 632
Vs: Maanantai, 27.7.2009
« Vastaus #53 : 27.07.09 - klo:18:50 »

http://www.youtube.com/watch?v=4-94JhLEiN0&feature=player_embedded

Mitäs tykkäätte tällaisesta vihille menosta?  [:-I]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Maanantai, 27.7.2009
« Vastaus #54 : 27.07.09 - klo:18:55 »

Niin, tuosta maalla asumisen riemusta. Kyllä minäkin mieluummin asuisin maalla kuin täällä. Mutta kun ei ole vaihtoehtoja ja mitä enemmän ikää sen vähemmän mahdollisuuksia muuttoon.
Mutta on se vaan kumma, kun pitää silmät ja korvat auki ja suun kiinni (kuten todetaan Kykkymylliäisessä) niin kyllä täälläkin näkee luontoa aivan ihmeellisellä tavalla.
Lauantaina kävelin tuolla meidän kävelykadulla, ihmisiä kulki ja vilisti ohi solkenaan. Kaikki puhua räpättivät joko keskenään tai kännykkään. Mutta minä kuulin sen äänen heti, lokinpoikanen kertoi emolle, että täällä minä olen ja olis jo ruoka-aika. Siellähän se olikin, matalan kerrostalon katolla näytti olevan ja emo toi sille ruokaa.

Sitten tuossa meidän pihalla katselin perhosten ja kimalaisten hyörintää. Taisi olla mäkimeirami, jonka kukat houkuttelivat perhosia ja kimalaisia laumoittain. Katsella perhosta suoraan silmiin - se on aika vaikuttava kokemus.
 [:-)]
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Maanantai, 27.7.2009
« Vastaus #55 : 27.07.09 - klo:18:56 »

http://www.youtube.com/watch?v=4-94JhLEiN0&feature=player_embedded

Mitäs tykkäätte tällaisesta vihille menosta?  [:-I]

Justiinsa... ei ihan meikäläisen makuun, mut makunsa kullakin. Todellista jenkkimeininkiä... [:-I]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Maanantai, 27.7.2009
« Vastaus #56 : 27.07.09 - klo:20:44 »

Hei, kukas tietää hillan hinnan?

Kuinka paljon lakat maksavat tänään kilolta???????
Sain ostaa naapurilta ja ostin peräti kymmenen kiloa - pakkasessa köllättävät, varmasti moni naapurikin haluaa niitä ostaa minulta.

Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Maanantai, 27.7.2009
« Vastaus #57 : 27.07.09 - klo:20:51 »

15 euroa kilo oli täällä ulosmyyntihinta
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Maanantai, 27.7.2009
« Vastaus #58 : 27.07.09 - klo:21:24 »

Kiitos mese tiedosta.
En tiedä vielä etelän ulosmyyntihinnoista. En ole nähnyt myynnissä. Kuulin että poimijalle maksetaan 11-12 eura kilolta.
Nyt itse maksoin meidän naapurille 14 euroa kilolta - en pidä pahana!
Lakka on mielestäni mesimarjan jälkeen paras marja mitä meidän maasta saa. Mesimarjaa ei taida enää luonnosta  saada lainkaan.
Ja lakan poiminta on todella kovaa touhua - suolla tarpomista ja niiden mäkäräisten ja polttiaisten yhteentörmäystä..... [:67]

Olen itsekin joskus nuorena toki ollut lakkasuolla ja poiminut, mutta enää minua ei saisi sinne Iso Erkkikään!
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Maanantai, 27.7.2009
« Vastaus #59 : 27.07.09 - klo:21:35 »

Jaa vielä yksi tämän päivän tilannekatsaus:

tulin töistä kotiin joskus 17 tienoissa. Naapuri oli pihassa ja kertoi, että pieni kissanpoikanen (valkoinen) oli ollut aika "pihalla". Eräs nuori mies  oli ottanut kissan kiinni ja sanonut, etteihän tällainen voi olla vapaana ja hän vie sen kotiinsa.
Oli sitten käynyt soittelemassa ovikelloja, josko joltakin oli kissa kadonnut.

Kävin juuri äsken viemässä ulos ruokaa siilille ja näin ulko-ovessa ilmoituksen kadonneesta valkoisesta kissasta. Soitin sinne ja omistaja kertoi, että kissa on löydetty ja nyt kotona.

En jäänyt kyselemään tarkempia tietoja vaikka olisi tehnyt mieli hieman kysellä mahdollisia verkkoja parvekelaseissa tai ikkunoissa....
Niiden puuttuminen on usein syy kissan katoamiseen...
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.256 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.