Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tietokonekysymys  (Luettu 1719 kertaa)

Sus

  • Vieras
Tietokonekysymys
« : 30.07.09 - klo:20:54 »

Osaisko kukaan kertoa mikä voisi olla mahdollinen syy netin hidasteluun? Tässä on jo jokusen aikaa netti hidastellut ikävästi, sivut aukeaa hitaasti ja esim. youtuben videot pätkii aina. [:-(] Kone vaan on yhtäkkiä heittytynyt hitaaksi. Mitään uutta tänne ei ole asenneltu enkä itse mitään kummaa ole tälle tehnyt, alkoi vaan yks kaks hidastelemaan.

Oisko mitään "kotikonstia" mitä vois tsekata tai yrittää... tämmönen amatööri, ennen kuin otan korjaajaan yhteyttä.

Meinaan, meinaa männä heremot...
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #1 : 30.07.09 - klo:20:58 »

Kannattaa varmaan testata tuolta yhteytesi nopeus http://www.msoynet.fi/speed.htm

Koskas olet virukset ja haittaohjelmat tarkastanut?  Miten täynnä koneen muisti on?  Mä oon aika huono näissä tekniikkajutuissa, mut noi tuli mieleen.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #2 : 30.07.09 - klo:21:01 »

Kovalevyn eheytys auttaa joskus...
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

  • Vieras
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #3 : 30.07.09 - klo:21:03 »

Haa, enhän mää mitään viruksia ja haittaohjelmia ole muistanut tarkistaa ikuisuuksiin. [:16] Ja pitää tarkistaa tuo nopeus myös, kiitos linkistä. Muistin pitäisi riittää, kone on aika uusi, en oo ehtiny tunkea tätä pullolleen. :-))

Mä aloitan näillä. Kiitti paljon neuvoista Zeener!
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #4 : 30.07.09 - klo:21:04 »

Kovalevyn eheytys auttaa joskus...

Ahaa, teenpä sitten senkin. Kiitti mese!
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #5 : 30.07.09 - klo:23:19 »

Tuota CCleaneria kannattaa myös aina silloin tällöin käyttää. Poistaa turhat evästeet yms.
CCleaner lataus
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #6 : 30.07.09 - klo:23:38 »

Kiitti muru, täytyy kokeilla tuotakin. [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #7 : 31.07.09 - klo:19:24 »

Kaikki edellä esitetty pitäis olla nyt kunnossa, mut kone on hidas. [:-(] Soitin tänään tuonne yhteydentarjoajan numeroon, niin heillä oli siellä joku häiriö, etteivät pystyneet tarkistamaan, onko tällä mulle tulevalla linjalla häiriöitä. Vasta alkuviikosta pystyvät tarkistamaan. [:-(] Kysyi vilkkuuko mun modeemissa valot, ni eihän ne mitään vilkkuneet, ihan tasaisesti paloi. Mut NYT vilkkuu! [:-I]

Sanoi, että vika voi olla myös modeemissa... jolloin kauhukseni muistin, että kissathan tiputti modeemin joku aika sitte lattialle! :-O [:´((] Se on sit kai uuden modeemin osto, jos se on rikki.

No tää ei tästä etene ennen ens viikkoa...
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #8 : 02.08.09 - klo:16:10 »

"Windows ei löydä ongelmaa verkkoyhteyksissä" sanoi Herra Windows, kun löysin jonkun vianetsintäpaikan... [:-I]

Nopeudet tuon nopeustestin mukaan vaihtelee suunnilleen välillä 45-63 kbit/s. [:-I] Mitäs tuo kertoo? Mie kun en noista nopeusyksiköistä oikein tajua, mutkun kaikkialla noista nopeuksista puhuttaessa puhutaan MEGAbiteistä ja tuo ilmoittaa vain jokusen kilobitin... :-O
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #9 : 02.08.09 - klo:19:18 »

Häh? Ei voi olla 45kbit/s ellei sulla ole puh.modeemi  [:-)]

Mulla nopeus nyt 863.6 kbit/s mut äsken oli n. 400 ja youtube pätki jo sillä  [:-I]

Lisäys, katso miten sun yhteys pelaa nettiin, mulla on alhaalla oikealla kuvake yhteydestä ja se jo usein kertoo jotain.
Tällee lontisti sanottuna  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 02.08.09 - klo:19:21 kirjoittanut Varpunen »
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #10 : 02.08.09 - klo:19:25 »

Joo ei ihmekkään et tökkii jos sanoo et nopeus on 45 kbit/s, se on niin vähän ettei semmoista olekkaan, nykyään kaikista hitaimmatkin yhteydet taitaa olla  512 kbit/s , yleisimmät megan (1000kbit) ja siitä yli... Millaisesta yhteysnopeudesta sä maksat? Muistatkos?
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #11 : 02.08.09 - klo:19:26 »

"Windows ei löydä ongelmaa verkkoyhteyksissä" sanoi Herra Windows, kun löysin jonkun vianetsintäpaikan... [:-I]

Nopeudet tuon nopeustestin mukaan vaihtelee suunnilleen välillä 45-63 kbit/s. [:-I] Mitäs tuo kertoo? Mie kun en noista nopeusyksiköistä oikein tajua, mutkun kaikkialla noista nopeuksista puhuttaessa puhutaan MEGAbiteistä ja tuo ilmoittaa vain jokusen kilobitin... :-O
No on kyllä h i d a s.... mulla näytti 5768.18 kbit/s ja mä maksan 8 megan yhteydestä!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

  • Vieras
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #12 : 02.08.09 - klo:19:29 »

Siellä lukee Yhteys: vain paikallinen. Mitäs se tarkoittaa...?

Kyl maar nuo minun nopeusluvut pitää paikkansa. Siks mä tässä valitankin. Oon tehnyt sen testin kolme kertaa. Siis kestää ikuisuuden, että aukeaa esim. viesti, jossa on kuvia. [:´((] Picasassa en voi kattoo ihmisten laittamia kuvia olleskaaan, kun kuvat aukeaa niin hitaasti, ettei jaksa ootella silleen pari minuuttia per kuva. [:-(]

Alkuviikolla selviää onko vika linjassa eli palveluntarjoajan päässä vai onko mun modeemi rikki. [:-I] Tai sit on jotain muuta ihan outoooooo............................................
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #13 : 02.08.09 - klo:19:32 »

Mul näyttää 5223.37 kbit/s ja maksan 10 megasta (tai no, maksoin 256 kbitistä aikoinaan ja ovat nostaneet sen vuosien varrella 10 megaan samalla hinnalla, aika hyvä diili mun mielestä)

Mut selkeästi sulla on iso vika yhteyksistä ja toivottavasti saat selvyyden missä vika on...
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #14 : 02.08.09 - klo:19:33 »

Sus, tuo on kyllä keljua. Toivottavasti saat nopeudet kohdalleen pian.
« Viimeksi muokattu: 02.08.09 - klo:19:39 kirjoittanut Mesiangervo »
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.229 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.