Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tietokonekysymys  (Luettu 1717 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #15 : 02.08.09 - klo:19:33 »

Millaisesta yhteysnopeudesta sä maksat? Muistatkos?

Suurella vaivalla löysin sen netistä, kun en muistanut mikä nopeus mulla PITÄISI olla. [:-I] Siinä luki 8/1 Megabittiä/sek. Miks siinä lukee kahdeksan kautta yksi, sitäkään en tajua...

Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmaa, tää alkoi yhtäkkiä.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #16 : 02.08.09 - klo:19:37 »

Jos sulla lukee että yhteys paikallinen...silloin teeppä näin: Katkaise virta modeemista ja odota minuutti. Kytke virta ja avaa internet yhteys...konetta ei tarvi sammuttaa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #17 : 02.08.09 - klo:19:37 »

Se tarkoittaa että sun konees nopeus pitäs olla 8000 kbit/s kun se lataa netistä tietoja... ja kun lataat jotain nettiinpäin niin sen nopeus on sitten 1000kbit/s (meniköhän se oikein päin).
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #18 : 02.08.09 - klo:19:38 »

Ottaa päähän kun tää ois voinut selvitä jo perjantaina, kun otin yhteyttä tuonne Kymen Puhelimeen, niin HEILLÄ oli semmosia teknisiä ongelmia, etteivät pystyneet tarkistamaan onko vika mulle tulevassa linjassa. [:-/] Se ois muuten käynyt suit sait vaan. Hän sitten sanoi, että joko se on heidän linjoissa se vika tai sitte mun modeemissa voi olla vika.
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #19 : 02.08.09 - klo:19:39 »

Jos sulla lukee että yhteys paikallinen...silloin teeppä näin: Katkaise virta modeemista ja odota minuutti. Kytke virta ja avaa internet yhteys...konetta ei tarvi sammuttaa.

Joo hyvä neuvo ja ite vielä resetoisin modeemin (oon joutunut tekemään  sen itse monesti) . Omassa modeemissa on pieni kolo takaseinässä josta painetaan jollain terävällä esin klemmarilla. Se tavallaan tyhjentää modeemin systeemit ja laittaa sen alkuperäisasetuksiin.

Muoks. sit kestää jonkin aikaa kun se avaa ittensä uudelleen ja silloin ne valot välkkyy ja kun ne sammuu/ pysyy päällä koko ajan, aukeaa nettikin, se ei siis aukea kesken alustuksen.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #20 : 02.08.09 - klo:19:43 »

Jos sulla lukee että yhteys paikallinen...silloin teeppä näin: Katkaise virta modeemista ja odota minuutti. Kytke virta ja avaa internet yhteys...konetta ei tarvi sammuttaa.

Mää tein nuo piuhojen irrottamiset eilen illalla varmaan seitsemän kertaa. [:´((] Sitte kekkasin, että irrotetaas puhelinpistokekin seinästä hetkeksi, ni yhteydet katosi kokonaan, kun olin laittanut pistokkeen takaisin! Olin saada sydänkohtauksen ja hermoromahduksen ja valmistauduin jo tietokoneettomaan sunnuntaihin... no, yön aikana yhteys oli löytynyt ittestään, se vaan etsi sitä ihan älyttömän kauan.

Nyt en uskalla koskea mihinkään piuhaan, ettei mee netti ihan pimeeksi.
« Viimeksi muokattu: 02.08.09 - klo:19:47 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #21 : 02.08.09 - klo:19:46 »

Jos modeemin resetoi, voiks kone olla auki ja modeemissa kaikki piuhat paikallaan, vai miten? Kuinka kauan sitä pitää painaa sillä terävällä esineellä? Löysin tuolta RESET -kohdan.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #22 : 02.08.09 - klo:19:47 »

Ei tarvi irroittaa piuhoja... modeemin takaseinässä tjsp... on kytkin josta virta katkaistaan on/off... se muuten auttaa. Mutta onhan se 50 kbitin yhteyskin sentään parempi kuin ei yhteyttä ollenkaan. Mutta jos keskiyöllä ...kokeilisit. [:-DD]

SE reset-nappi naksahtaa
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #23 : 02.08.09 - klo:19:49 »

Ja jos pistetään vielä hankalammaksi, niin kyllä sen modeemin voi resetoida koneellakin... riippuu modeemista. Kerroppa merkki ja tarkka malli niin katon.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

  • Vieras
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #24 : 02.08.09 - klo:19:50 »

Ei tarvi irroittaa piuhoja... modeemin takaseinässä tjsp... on kytkin josta virta katkaistaan on/off... se muuten auttaa. Mutta onhan se 50 kbitin yhteyskin sentään parempi kuin ei yhteyttä ollenkaan. Mutta jos keskiyöllä ...kokeilisit. [:-DD]

SE reset-nappi naksahtaa

Jos sit... keskiyöllä. [:-DD]

Nimittäin tälläkin nopeudella viestit, joissa on vain tekstiä, aukeaa suht nätisti, mut annas olla vaikka yksi kuva ni voe herranpieksut.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #25 : 02.08.09 - klo:19:53 »

Ja jos pistetään vielä hankalammaksi, niin kyllä sen modeemin voi resetoida koneellakin... riippuu modeemista. Kerroppa merkki ja tarkka malli niin katon.

Mut eiks tuo klemmarijuttu oo helpompi? :-))

Tää on TeleWell
eli
TW-EA510 ADSL Modem Router
Firewall WLAN AP(802.11 b+g)     [NUT]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #26 : 02.08.09 - klo:19:56 »

Mullon sama modeemi...käytätkö langatonta??? yhteyttä? siellä on se musta on/off...siitä vaan napsautat virrat pois. Ainakin mulla toimi...tässä kerran.
Muoks... meen saunaan välillä  [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #27 : 02.08.09 - klo:19:58 »

Voi Sus raukkaa, nämä masiinat on sellasia et palaa käämit heti kun ei pelitä.
Jos osaisi jotain tehdä näille pääsis vähemmällä, mutta kun ei kiinnosta  [:-I] [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #28 : 02.08.09 - klo:20:05 »

Mullon sama modeemi...käytätkö langatonta??? yhteyttä? siellä on se musta on/off...siitä vaan napsautat virrat pois. Ainakin mulla toimi...tässä kerran.
Muoks... meen saunaan välillä  [:-DD]

Mä en käytä langatonta, tää on ollut ihan pöytäkoneena tässä vaan, eli kaikki piuhat on myös koneessa kiinni.
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Tietokonekysymys
« Vastaus #29 : 02.08.09 - klo:20:15 »

Mullakin ois yks kysymys, miks mun langaton yhteys katoaa välillä?
Äskenkin tuli "sivua ei voi näyttää" piti laittaa piuhan päähän, niin toimii normaalisti.
Eli mikä tuon yhteyden hävittää  [:-I] ?
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.261 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.