Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai 3.8. 2009.  (Luettu 1009 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 624
Vs: Maanantai 3.8. 2009.
« Vastaus #15 : 03.08.09 - klo:10:41 »

Aamupäivää ystävät!

Kiva, kun Susun nettiyhteys toimii. Pääsee edes kirjoittelemaan, vaikka ei kuvia eikä videoita näkisikään. On sekin paljon se.

Olen tänään jo laittanut pyykkiä likoon, tehnyt koiralenkin ja käynyt kaupassa. Pitää päivällä pestä ne pyykit pois. Minä pesen nykyään sillee vanhanaikaisesti pulsaattorikoneella ja linkoan ne äidiltä saadulla vanhalla lingolla. Se on muuten aika tarkkaa hommaa, se linkous. Jos pyykit laittaa vähänkin epätasaisesti, niin klonksotus vaan kuuluu ja on pysäytettävä linko ja laitettava paremmin ja tasaisemmin.

Ilma täällä on pilvinen, mutta suht. lämmin. Oikeastaan aika raskas, hapeton. Saas nähdä, saadaanko taas päivällä sadetta.

Lomalaisille hyvää lomaa, työläisille hyvää työpäivää, reissaajille mukavaa reissua ja sairastaville paranemista!
Kaikille yhteisesti oikein mukavata maanantaita!
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Maanantai 3.8. 2009.
« Vastaus #16 : 03.08.09 - klo:10:53 »

Huomenia.  [:-)]
Tuulee sopivasti ja pilveilee sopivasti= sopiva sää.  [:-)]

Mesiksellähän aarre on vielä käytössä. [:5]
Ihan totta.  Miksi antaa koneiden kaikki työt tehdä, kun itsekin voi? [:-I] Säästyy sähköä ja onpahan tekemistä.  [:-)]

Eilinen luulääkkeen otto siirtyi tälle aamulle, kun nukuin.  [:17]
Jesss, nyt pääsen aamukaffeelle.  [:26]

Mukavata päivänkulua kaikille.  [:-)] [:44] [:45]
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Maanantai 3.8. 2009.
« Vastaus #17 : 03.08.09 - klo:11:34 »

Päivää.   :-))
Reissusta palasin myöhään eilen illalla.
Aivan ihanat häät,vaikka tilanne näytti tältä klo 16.11.



Viittä minuuuttia myöhemmin sade taukosi ja hääpari saapui tuota siltaa myöten vihkipaikalle.
Vesikuuroja saatiin kyllä runsaasti pitkin iltaa,mutta katoksien alla ei kastunut.
Yön ja eilisen päivän vietin kuntoutusystäväni luona siinä lähistöllä ja tutustuin siellä kanadalaiseen Black Velvet'iin.   [KIPPIS] Oli kylläkin ruskeaa,mutta ei ollut olutta.   [:-P] Jarmo ainakin taitaa tietää ken hän oli.   [:-DD]
Nyt tässä törkkäilen kotosalla ja mietin mitä tekis vai tekiskö mitään.
Kuvia ainakin vois käsitellä.Häistä tuli n. 200 ja ystäväni luota n.80 kuvaa.   [HUH]
Rattoisaa maanantaita pönttöihin.   [:-)]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Maanantai 3.8. 2009.
« Vastaus #18 : 03.08.09 - klo:11:43 »

Voi miten kauniita kuvia!  [:5]

Kelpasi hääparin astella puhtaalla, kuin hopeoidulla sillalla.  [:38]
Toivottavasti tietää onnellista yhteiseloa.  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Maanantai 3.8. 2009.
« Vastaus #19 : 03.08.09 - klo:11:57 »

Perhosgallup

Oisko hassua laittaa muutamista lajeista gallup pystyyn ja äänestää suosikkia.
Katottais mikä perhoslaji on mielestämme kaunein.  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 747
  • Lahti
Vs: Maanantai 3.8. 2009.
« Vastaus #20 : 03.08.09 - klo:12:15 »

Mukavaa maanantaipäivää ja alkanutta uutta viikkoa.
Aurinko on näkyvissä siis kaikki hyvin. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

  • Vieras
Vs: Maanantai 3.8. 2009.
« Vastaus #21 : 03.08.09 - klo:12:23 »

Oisko hassua laittaa muutamista lajeista gallup pystyyn ja äänestää suosikkia.
Katottais mikä perhoslaji on mielestämme kaunein.  [:-)]

Ei yhtään hassumpi idea. Kukahan laittais? Mää en tunne perhosia... ois kiva, jos gallupissa ois niistä lajeista kuvat mukana, että tietäis minkä näköinen mikin on...
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Maanantai 3.8. 2009.
« Vastaus #22 : 03.08.09 - klo:12:37 »

Oisko hassua laittaa muutamista lajeista gallup pystyyn ja äänestää suosikkia.
Katottais mikä perhoslaji on mielestämme kaunein.  [:-)]

Ei yhtään hassumpi idea. Kukahan laittais? Mää en tunne perhosia... ois kiva, jos gallupissa ois niistä lajeista kuvat mukana, että tietäis minkä näköinen mikin on...

Laitetaanko pojat asialle?? [:-DD]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Maanantai 3.8. 2009.
« Vastaus #23 : 03.08.09 - klo:13:36 »

Oisko hassua laittaa muutamista lajeista gallup pystyyn ja äänestää suosikkia.
Katottais mikä perhoslaji on mielestämme kaunein.  [:-)]

Ei yhtään hassumpi idea. Kukahan laittais? Mää en tunne perhosia... ois kiva, jos gallupissa ois niistä lajeista kuvat mukana, että tietäis minkä näköinen mikin on...

Laitetaanko pojat asialle?? [:-DD]
Tosi hyvä idea tämä gallup. Ja sieltä poikien puolelta löytyy tietoa ja taitoa ja kuvia.  :-))
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Maanantai 3.8. 2009.
« Vastaus #24 : 03.08.09 - klo:13:50 »

 :-))

Tässä ruokaa sulatellessani tuli mieleeni, kun kaupan edessä pieni ulkomaalainen tyttö soitti haitaria ja kerjäsi rahaa.

Soitelkoot mun puolesta, mut hyökkäävä kerjääminen mua suututtaa.
Ja tietty siinä pahoittaa mielensä, kun ei tiedä, onko heillä oikeesti rahapula.
Pikkutytön käytöksen lisäksi hän vingutti samoja nuotteja koko ajan.
Soitto kuului kauppaan, niin yks vanhemmanpuoleinen miesasiakas tokas, et tokko tota samaa soitton jauhaamista vois lopettaa.. [:-DD]
Kyllä se siihen loppuikin.

Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Maanantai 3.8. 2009.
« Vastaus #25 : 03.08.09 - klo:14:04 »

:-))

Tässä ruokaa sulatellessani tuli mieleeni, kun kaupan edessä pieni ulkomaalainen tyttö soitti haitaria ja kerjäsi rahaa.

Soitelkoot mun puolesta, mut hyökkäävä kerjääminen mua suututtaa.
Ja tietty siinä pahoittaa mielensä, kun ei tiedä, onko heillä oikeesti rahapula.
Pikkutytön käytöksen lisäksi hän vingutti samoja nuotteja koko ajan.
Soitto kuului kauppaan, niin yks vanhemmanpuoleinen miesasiakas tokas, et tokko tota samaa soitton jauhaamista vois lopettaa.. [:-DD]
Kyllä se siihen loppuikin.

Joo, konstit on monet näillä rahan kerjääjillä. Säälittäähän se kun joku kaupan ovenpielessä polvillaan surkeannäköisenä anovasti katsoo ja kouraansa ojentaa, mutta mä en kyllä anna rahaa heille koskaan. Onks se sitten oikein vai ei, en tiedä. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Maanantai 3.8. 2009.
« Vastaus #26 : 03.08.09 - klo:14:28 »

Täällä Karhulan puolella noita romanialaisia oli keväällä paljon.
Yksi kurja esimerkki kun torilla odotin (toriajan jälkeen) Mikaa, siinä pyöri kaksi nuorta nättiä romanialaista naista.
Paikalle ajoi vanha mieshenkilö ikivanhalla Datsunillaan. Köpötteli sitten ohitseni apteekille päin reseptit kourassaan.
Nämä naiset hyökkäsivät hänen kylkeensä kiinni. En kuullut mitä lirkuttelivat, mutta käsi ojossa kuitenkin. Mies yritti työntää heitä pois että pääsisi jatkamaan. Mutta ei.
Menin vähän lähemmäs kiukkuisen näköisenä  [:-DD] ja jopa neidot läksivät. Mies pääsi apteekkiin ilmeisesti rahansa säilyttäen.
Sitten pari tuttua naista tuli luokseni ja aloimme jutella hieman kiukkuiseen sävyyn katsoen noita naisia. Silloin tuli kiireesti pylväiden takaa lihava, hyvin pukeutunut mies ja ehkä noin kymmenvuotias poika ja menivät läheiseen upeaan maasto- autoon. Naiset juoksivat myöskin sinne. Ja auto starttasi renkaat ulvoen.

Ei minulla olisi varaa niin komeaan ökyautoon. Eli järjestäytynyttä tämä kerjääminen on. Suurimmaksi osaksi ainakin.
Miten todella köyhät pääsisivät tänne ellei juuri jonkun hyväksikäyttämänä. Joku kerää ne rahat jotka tyhmät "hyväsydämiset" suomalaiset  antavat.
Poliisikin kieltää antamasta noille kerjäläisille rahaa. Heidän siivellään tulevat myös nuo rosmot joita on viime aikoina ollut suomalaisilla festareilla esimerkiksi.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Maanantai 3.8. 2009.
« Vastaus #27 : 03.08.09 - klo:14:33 »

Tuli keski-iltapäivän lössäys. Tulee muutes joka iltapäivä näihin aikoihin. Vetäsee ihan lötsöksi, mut ei viitti päiväunillekaan mennä, sit ei saa yöllä nukuttua. Sitte se menee pikkuhiljaa ohi, kun sinnittelee vaan. Kahviakaan ei tee mieli. Se pistää minun sydämeen sanomaan tyky tyky.

Leikkelin otsatukan lyhyemmäksi, män jo silmille. Sitte kaatelin Kodin Putkimiestä viemäriin. Juu tiedän, että se ei oo mikään luontoystävällinen myrkky. [:-(] Mut ei tässä nyt muukaan auta. Mulla on aika ongelmallinen tuo viemäri. Toivottavasti ei vielä tarttis tilata lieteautoa puhdistamaan tuota 30 metriä pitkää viemäriputkea... Vaikka kuinka on varovainen, mitä viemäriin päästää, sinne ajan mittaan kertyy sakkaa ja tukkii sen. Siinä on niin älyttömän loiva tuo "laskeuma", että väkisin kertyy. Huoh.

Semmottist arkipäivää täällä.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Maanantai 3.8. 2009.
« Vastaus #28 : 03.08.09 - klo:14:40 »

Meitsi lähtee nyt mualimalle katsomaan, mitä sinne kuuluu.  [:70]
Leppoisan mukavaa päivää kaikille.  [KIPPIS]
Täällä ainakin paistaa aurinko.  [:45]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 624
Vs: Maanantai 3.8. 2009.
« Vastaus #29 : 03.08.09 - klo:14:45 »

Ja minä tästä lähden kohta koiran kanssa pikku lenkille. Sain pyykit pestyä ja sen jälkeen maistuikin kahvi hyvältä itse leipoman kakon kanssa.

Voi Susua, kun joka puolelta mättää. Ensin tietsikka ja sitten viemäri  [:-(]. Ei oo helppoa ei. Toivottavasti Kodin Putkimies auttaa.

Voi kuinka kauniit kuvat Inkeltä. Sadekuva ja tosiaankin, "hopeoitu" silta. Kaunista.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.258 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.