Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai, 4.8.2009  (Luettu 1450 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Tiistai, 4.8.2009
« Vastaus #15 : 04.08.09 - klo:08:54 »

Huomenta täältä.

Ihan pilvistä on, mut sadetta ei lie luvassa. Puilla on nyt lomapäivä, tuuli ei heitä häiritse. Vakaana seisovat paikoillaan, ei liikahda lehtikään, lepäävät. Mukava sää, lämpöäkin +17,5. Harakka räksyttelee ulkona. Piha ilman pihatiellä kävelevää Kirsikkaa on kuin pilvinen päivä. Nyt hän siinä juuri käyskenteli. Ai niin, mut nythän on pilvistä... mitens tää nyt meni... [NUT] Noh, mul on aamukaffet kesken, silloin voi logiikka hieman ontua... :-))

Oottelen, että tietsikkamiehet soittaisivat, milloin tulevat minua moikkaamaan. Tulevat testaan tuon reiän minun seinässä, että tuleeko sinne internet-aaltoja tarpeeksi vaiko eikö ja missä vika, kun kone on hidas.

Minä juon nyt kahvia.
 :-))

Mukavaa tiistaita. [:45]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tiistai, 4.8.2009
« Vastaus #16 : 04.08.09 - klo:08:55 »

Kato mesehän on ihan ittesä näkönen. [:-DD]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Tiistai, 4.8.2009
« Vastaus #17 : 04.08.09 - klo:09:07 »

iipalle kysymys: mitä väriä ruttojuresta saa? Entä sienistä, kuten suomuorakkaasta? Viime syksynä niitä löysin ja luin jostain, että niitä käytetään lankojen värjäyksiin.
Niin, huomenta kaikkiin pönttölöihin täältä Koillismaalta, aurinkoisesta!
Koevärjäyksessä viime syksynä tuli alumiinikattilassa langat ruskeiksi ruttojuurella. Alumiini voi antaa oman säväyksen. En ole löytänyt keltään tietoa ruttojuurella värjäyksellä, eikä opekaan. Että mielenkiintoista. Kurssilla käytössä teräspadat.
Sienet ovat hyviä värin antajia, Suomuorakas antaa harmaata, joskus jopa sinistä väriä ja sieni saa olla mielummin, vanhaa, huonokuntoistakin. Ne kannattaa kuivata. Puppulta sain aarretta, pussin kuivattua verihelttaseitikkiä tai veriseitikkiä, sitä en ole vielä kokeillut, mutta siitä saadaan punaista väriä.
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Tiistai, 4.8.2009
« Vastaus #18 : 04.08.09 - klo:09:08 »

Huomenta  [:-)]
Väsyttää  [:56]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Tiistai, 4.8.2009
« Vastaus #19 : 04.08.09 - klo:09:09 »

Huomenta.  [:-)]
Minä join jo kahvia.  :-))
Olipas yöllä vaikea saada unta, harvoin minulla on siitä ongelmaa, nyt oli. No aamuyön sentään nukuin hyvin ja ihan pirteältä jo tuntuu.
Se pyykinpesu oli eilen ohjelmassa, jäi suunnitelmaksi. Tänään kone töihin.
Oikein hyvää kesäistä tiistaita jokaiselle !  [:9]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Tiistai, 4.8.2009
« Vastaus #20 : 04.08.09 - klo:09:12 »

Mese susta on hyvä aamukuva   [:5]   tukkakin pystyssä niin kuin yleensä aina aamuisin  :-))

Punarinta tiksuttelee pihapiirissä kuusiaidan alla, tintinpojat piipittää puidenoksilla ja ilma ulkona vain lämpenee, nyt +18,2o loistava lomasää  :-))
Jos vihdoinkin aamukupposelle ja sitten koirulin kanssa ulkoilmaan ...
Päivällä onkin sitten hiukka kylmempää touhua, kun on vanhan pakastearkun tyhjennys ja uuden hiukka pienemmän pakastearkun ja -kaapin täyttöä sitten kun "poijjaat"  ne ensin tuovat.


Kaunista kesäpäivää kaikille  [:-)] [:-)]          [:45] [:9] [:45]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistai, 4.8.2009
« Vastaus #21 : 04.08.09 - klo:09:29 »

Käytiin aamuretkellä Mäntsälässä katsomassa kattohaikaroita, jotka olivat eilen illalla lennähtäneet sinne jostain  [:-)]
Aika pilvistä siellä on ja tuulista, mutta mukavan lämmintä kuitenkin  [:-)]

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Tiistai, 4.8.2009
« Vastaus #22 : 04.08.09 - klo:09:37 »

Huomenta pilvisestä Lahdesta! [:-)]

Luin Iipan ja Vilukon jutuista että suo-muorakas, ihmettelin kun en sellaisesta sienestä ole koskaan kuullut :-O ja sitten vasta hokasin että sehän olikin suomu-orakas :-)).

Kesä se vaan jatkuu, mukavaa säätä on luvassa koko viikoksi ja viikonloppua kohti vaan kaunistuu, sanoi Petri Takala, mun lempparimeteorologi.

Luscinialta kaikille terkkuja, tavataan Repen kanssa hänet myöhemmin tällä viikolla. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Jaska

  • Vieras
Vs: Tiistai, 4.8.2009
« Vastaus #23 : 04.08.09 - klo:09:47 »

Tiinalla ja minulla sama lukihärö !  [:-DD]
Mesellä käytännöllinen kesäkampaus, ei tarvi kähertää,eikä tupeerata ! Pitäisi kampajaankin ottaa yhteyttä, oisko jo palannut sairaslomaltaan. Vaikea vaihtaa kampaajaa, kun on vuosikausia käynyt samalla, kävelyetäisyydellä vielä ! Huomenna sen toisen pään hoitoa ja sitten aikanaan vielä aika sille, joka kurkistaa suuhunkin !  :-))
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Tiistai, 4.8.2009
« Vastaus #24 : 04.08.09 - klo:10:23 »

Ihana mese!  :-)) :-))

Täällä paistaa ja tyyneys vallitsee.
Tietää varjoisten paikkojen etsimistä, jos mielii mennä ulos.

Luscinialle terkkuja.  [:-)]  Eihän siitä ole kauaa, kun kerroin parantolan juttuja.  Silloin tuli luscinia mieleeni, et missä on, kun ei ole luontojuttuja kertomassa. [:-I] [:-)]

Hyvää tätä päivää kaikille.  [:46] [:44] [:45]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Tiistai, 4.8.2009
« Vastaus #25 : 04.08.09 - klo:10:38 »

Taas osuin postipojan kanssa yht'aikaa laatikolle: ei postia, ei laskuja !  :-))

Kelpais sitä tällaisessa "majassa" köllötellä, maisemat varmaan henkeäsalpaavat: http://www.jigzone.com/puzzles/daily-jigsaw  [:-)]
Nyt hommiin !
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Tiistai, 4.8.2009
« Vastaus #26 : 04.08.09 - klo:10:47 »

Huomentapäivää.   [:-)]
Aika hyvä yö takana,sain nukuttua viikonlopun univelkoja pois.
Pitäs lähteä raivaamaan kirpparilta pöytä puhtaaksi ja isoa rahatukkua hakemaan.   [:-DD]
Iltapäivällä lääkärikin soittaa selän kuvauksen tuloksista ja muutenkin on tulevaisuudesta pitäisi jutella.   [:-I]
Mittari näyttää auringossa jo +27 astetta. Paree ois pysytellä sisätiloissa.
Ruttojuurta olis täälläkin,kun vahingossa laitoin tuohon kusikaivon viereen ja nyt ovat pitempiä kuin minä ja lehdet aivan valtavia.  [?] 
Tuon näköiseltä sitä taitaa näyttää meikäkin kuin mese kuvassaan.    [:-DDD]
Lämmintä tiistaita pönttöihin.   [:-)]
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Tiistai, 4.8.2009
« Vastaus #27 : 04.08.09 - klo:10:58 »

Onhan teillä taas ollu juttua jos jonkinmoista  :-))  Mesen härkälintu vois munkin peilistä aamuisin tuijottaa mutta mulla ei oo noin hyvässä kuosissa hiusväri... jaTa:n kuva henkii mahtavaa tunnelmaa, voi vaan miettiä miten mukavaa on ollut istua nuotion ääressä yön laskeutuessa...

Täällä ilma on aika harmaa ja ajattelinkin käydä uimahallin puolella, kaupassa ja sit ottaa päikkärit että jaksaa taas töitä paiskia.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tiistai, 4.8.2009
« Vastaus #28 : 04.08.09 - klo:11:24 »

Voe hyvä luaja mikä hässäkkä laskujen maksamisissa. [NUT] Oon ihan töötti. Ihme että etes huomasin, että yhdessä automaattiveloituksena menevässä laskussa ovat yhtäkkiä vaihtaneet viitenumeroa. Ei ku soittamaan pankkiin, että vaihtakaa se viitenumero siellä, tunnistautuminen piti tehdä puhelimessa verkkotunnuksilla, näppäile tunnusnumero ja ruutu, näppäile seuraava vapaa tunnualuku ja ruutu jne jne, siinä jo meni ikuisuus. Sitte soita maksunsaajalle, että tämän kuun erä on EILEN (automaattisesti) menny pankista väärään (vanhaan) viitenumeroon... ja sählyn sählyn. Ja tietsikkaa kun makselen osamaksuna, niin niissä laskuissakin pitää joka kuukausi sitte olla ERI viitenumero ja oon pistäny johonki laskuun seuraavan kuukauden viitenumeron. Ja sählyn sählyn. Olin maksanu kesäkuun erän heinäkuun viitenumerolla, joten KESÄKUUSTA sain SAKOT laskun myöhästymisestä! Kun olinkin maksanut SEURAAVAN kuukauden laskun, joten kesäkuu oli ikäänkuin maksamatta! Tuli karhukirjekin ja olin ihan sekasin, että mitä ihmettä, mähän oon maksanut tämän. [NUT] Nyt maksaessani olin sitte ihan sekasin karhukirjeitten ja viitenumeroiden kanssa, että mitä oon maksanu ja mitä en ja mihin viitenumeroon mä nyt tänään maksan ja mitä. Kun piti se sakkokin maksaa jollaki lapulla... Voe herrantähen! [NUT]

Kiitos kuuntelusta, helepotti. [:-I] [:-DD]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Tiistai, 4.8.2009
« Vastaus #29 : 04.08.09 - klo:11:36 »

Voi sua, Sus!  [:-)]  On sulla aikamoinen sekasotku ollut maksujen kanssa.

Mun kanssa täytyis alkaa maksamaan laskuja.  En viittis millään luopua rahoistani!  [:´((]
Miksi ihmeessä sitä tilaa lehtiä, kun niiden maksaminen on näin vaikeaa?
Tai, mitäpä tuota valittamaan, ettehän te mahda tekosilleni mitään.
Tulis vaan lehdet edes kunnolla luetuiksi.

Inke, oot hauska.  :-)) :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.214 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.