Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Torstai 6.8.2009  (Luettu 1200 kertaa)

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Torstai 6.8.2009
« Vastaus #30 : 06.08.09 - klo:13:10 »

Ja aurinko paistaa  [:-)]  22,8 lämpöä, järvenpinta peilityyni, perhoset lentelee ... voiko enää sen kauniimpaa kesäloma-aikaa ollakkaan  [:-)] 
ettei vaan pääse unohtumaan että olen lomalla  [:-DD]
Kyllä oli naapurikunnan torilla vilinää ja ettei autolle tahtonut parkkipaikka löytyä, kiva käväistä torilla, kun on mahdollisuus näin loma-aikana ja siellä tapaa aina tuttuja ...  [:-)]

Hieno päivänlaulu, runo ja riimityksiä, kiitos Zeener, Tiina, Sus ja mir  [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

Kaunis kuva Meseltä "satenkaari" järvenpinnalla härkälintu uiskentelemassa   [:5]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Torstai 6.8.2009
« Vastaus #31 : 06.08.09 - klo:13:58 »

Hippiäisellä hienot lomailmat. [:5]

Huomasin, että mulla on jääkaapissa neljää sorttii kaalta. :-O On kaalta, kukkakaalta, parsakaalta ja hapankaalta. Meniks kaaliin? [:-DD]

Pitäis jotaki kehittää... kukkakaalta just rouskutin sellasenaan. Kaalista vois tehdä paistinpannulla haudutettua kaalta (sekaan siirappia ja etikkaa!) ja vois tehdä kaalisalaattia... ohkasiksi suikaleiksi juustohöylällä, vähä työläs vaan. Mut suikaleet pitää olla OHUITA. TOTT. :-)) No hapankaali menee sellasenaan. Parsakaalit pitäis hauduttaa... jne.

Tämä oli päivän kaalitiedonanto. TOTT. :-))
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Torstai 6.8.2009
« Vastaus #32 : 06.08.09 - klo:14:07 »

Juu, lomailmoja piisaa  :-))

Monenlaista kaalinpäätä on sulla Sus jääkaapissa  :-))       mulla on nyt,kun torilta ostin kukkakaalia ja parsakaalia, jos vaikka jokupäivä tekis jonkinlaista wokkiruokaa ... [:-P]

Nyt päivän teekupposelliset juomaan ja sit vois lähtee  [:42] mustikkamettään kattoon löytyykö mustikoita ja mitä muuta matkanvarrella näkyy, heips  [:-)]
Kirjattu

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: Torstai 6.8.2009
« Vastaus #33 : 06.08.09 - klo:14:58 »

Iltapäiviä! [:-)]

Ulkona on kirkas, suorastaan kuuma keli, +23 astetta.

Kävin aamupäivästä kattomassa Madonnan lavaa, se näkyy hyvin Lauttiksen rantaan. Illalla on tarkoitus mennä kuunteleen biisejä kallioille. Varmasti muitakin on tulossa kuunteleen ilmaiseksi. Nytkin kuuluu äänen testausta ja laulua.
Lintuja oli mukavasti liikkeellä ja parikin joutsenperhettä näkyi. Ja 100 valkoposkihanhia.
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Torstai 6.8.2009
« Vastaus #34 : 06.08.09 - klo:15:07 »

[:-)] mun työpaikan peltikaton yli kiipeää just nyt harakoita ja hitsi mikä ääni niistä lähteekin, ihan kun ihminen koluaisi katolla (pitäsköhän mennä katsomaan jos siellä onkin joku  [:-DD]

Mua naurattaa nyt tää viesti koska vajaata tuntia myöhemmin pihalle ilmestyi huoltomies pyörimään, katseli aikansa katolle, hävisi jonnekin, kohta tuli takaisin tikkaiden kanssa, pyöri taas aikansa ja soitti jonnekin. Kohta pihaan ajaa toinen mies ja kiipeää katolle  [:-DD] Olivat hakemassa sieltä katolle menneitä palloja (jokakesäinen riesa).
Kirjattu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Torstai 6.8.2009
« Vastaus #35 : 06.08.09 - klo:15:29 »

Ulkona on kirkas, suorastaan kuuma keli, +23 astetta.

Tämä siis täällä Helsingissä  :-)) Tosi upea kesäpäivä: pieni tuulenvire, aivan sininen taivas ja aamun runsas kastekin on kuivunut.
Yksi tämän kesän hienoimmista päivistä  :-)) ja siksi sujunutkin pääasiassa pihalla lukien.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Torstai 6.8.2009
« Vastaus #36 : 06.08.09 - klo:15:40 »

Tänä päivänä on jalka saanut levätä! Vain rannalla kävelin aamulla, senkin varovasti  [:-DD]. Lopun päivää olen tässä koneella istunut ja välillä ulkona pyörähtänyt. Lepuva, lepuva.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Torstai 6.8.2009
« Vastaus #37 : 06.08.09 - klo:15:46 »

Päivää.  [:-DD] Terveisiä Kuusamosta. Kauniita aurinkoisia ilmoja riitti, seura oli mukavaa, olotila oli mukavaa. Kylässä hyvä, kotona paras, pöntölle paluusta nyt puhumattakaan.

Ohessa muuan tuokiokuva eräästä sumuisesta aamusta.



Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Torstai 6.8.2009
« Vastaus #38 : 06.08.09 - klo:15:49 »

Ohhoh, onpas naapurikunnassa sumuista! Welcome back! Ei ehitty sitten nähä.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Torstai 6.8.2009
« Vastaus #39 : 06.08.09 - klo:15:52 »

Ohhoh, onpas naapurikunnassa sumuista! Welcome back! Ei ehitty sitten nähä.

Uusi yritys ensi kuussa.  [:-)]

Sumua oli noin paljon vain yhtenä aamuna, piti sitten tieteskin mennä aamuvarhaisella rantaan kameran kanssa. Puoli kuuden maissa noin suurin piirtein.  [:56]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Torstai 6.8.2009
« Vastaus #40 : 06.08.09 - klo:16:34 »

Moi Pyris, tervetuloa kotiin! [:30]

Mielettömän hieno kuva! :-O Maisema heijastuu vesipisarassa! Ai tämmösii kuviiks "mun" kameralla saa...?
 :-))

Olin pienellä mettälenkillä kamerankaa, vaan enhän mä mitään kuvannut. Tai no yhen perhosen... en tiennykään, että perhosetkin on noin levottomia... Tuossa on vanha käyttämätön heinittynyt urheilukenttä, sen laidassa oli kukkasissa paljon perhosia. Mut heti kun pääsi lähemmäs, ne aina lennähti karkuun. Ihan oikeesti oon luullut, että perhoset on rauhallisempia. :-O En juurikaan ole niitä yrittänyt kuvailla. Enkä nytkään kauaa jaksanut jahdata, ku tuli niin hikikii. Kaks ohdakeperhosta ainaki, loput jotain samaa lajia, vaaleita.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: Torstai 6.8.2009
« Vastaus #41 : 06.08.09 - klo:16:39 »

Tervetuloa Pyris taas meijän kanssa pönttöilemään. Upean kuvan panit heti alkajaisiksi. Kuin myös Mese laittoi upean kuvan.
Tänään onkin ollut oikea runopäivä. Mirin runosta tykkäsin kaikkein eniten. Siinä oli "sitä jotakin"  :-))

Sus, perhoset ovat kyllä niin levottomia, että parhaat kuvat saa, kun ovat "siinä" puuhassa paikoillaan  :-)). Näin ainakin minulla  [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Torstai 6.8.2009
« Vastaus #42 : 06.08.09 - klo:16:40 »

Kiitos Sus. Kyllä vaan, "meidän" kameralla saa just tollasia kuvia.  :-)) Edellyttää kuitenkin useimmiten aika varhaista ylösnousua.  [:56]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Torstai 6.8.2009
« Vastaus #43 : 06.08.09 - klo:16:41 »

Kiitos Mesis, tosi kiva olla taas pöntöllä. Vaikkei siinä reissussakaan ollunna mitään valittamista.  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 742
  • Lahti
Vs: Torstai 6.8.2009
« Vastaus #44 : 06.08.09 - klo:16:45 »

Hienot kuvat pyrikseltä ja meseltä..Kiitos heille [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.182 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.