Just taas koklasin tietsikalla noita monitehoja, kyllä niillä näkee, mut leukaa pitää nostaa ylös, siis pää vähän takakenoon. En tykkää. Ja kun monitehojen tuo lukualue linssin alaosassa on perinteisesti kapea alue linssissä, niin ei voi lukea vain silmiä liikuttamalla, vaan pitää liikuttaa päätä. En tykkää. Tietty VOI lukea liikuttamalla vaan silmiä, mut teksti muuttuu epäselväksi sivuissa. Tottuuks tuohon muka?
Ehkä sitte...
Oon aatellu kyllä jossain vaiheeessa tilata taas netin kautta parit yksitehot. Tietsikkavahvuuksilla toiset ja kauas katselemiseen toiset. Ai niin ja tavalliseen lukemiseen kolmannet, auts!
Mutta noissa yksitehoissa ei hinnat päätä huimaa. Varsinkin, jos ei ota laseja "kaikilla herkuilla". Ei niissä oo pakko olla kovapinnoitteita ja heijastuksenpoistokalvoja kaikissa. Netissä voi semmoiset yksitehot irrota jo n. 40 eurolla.
En tykkää näistä monitehoista ulkonakaan, kauas näkee kyl hyvin ja silleen, mut kun kävellessä kattoo maahan tai jalkoihin, niin inhottavan epäselvää, sit taas pitää keikutella päätä. Ehkä siihenki tottuis jos näitä vaan jatkuvasti pitäis päässä, mut kotona mulla jää aina päähän nää tietsikkalasit ja niillä suunnistan niin sisällä kuin pihalla, ni enhän mä totu noihin monitehoihin, kun en käytä niitä tarpeeksi.
Kiitos kuuntelusta.