Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskiviikko 12.8  (Luettu 1176 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Keskiviikko 12.8
« Vastaus #30 : 12.08.09 - klo:10:55 »

Ihana keksintö, Mesis! :-))
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Keskiviikko 12.8
« Vastaus #31 : 12.08.09 - klo:10:55 »

Huomenta.
Keski-Suomessa on tyyntä, kosteaa ja ohutta pilveä auringon edessä.

Mesishän mukavan sadekatoksen krassilleen laittoi.  :-)) [KIPPIS]

Kaunis toi iipan krysäntteemi.  Nyt nuita onkin tarjolla.  Jotkuthan ovat laittaneet niitä kotiporttiensa eteen.  Ihan kivalle näyttivät.  [:-)]

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille.  [:9] [:45]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Keskiviikko 12.8
« Vastaus #32 : 12.08.09 - klo:12:36 »

Huomenta päivää  [:-)]       märkää on edelleen ja se on hyvä, ei tarvii maata kastella  [KIPPIS]

Kiitos kuvista [:-)]

Vedin yöksi remelit irti koneesta ja modeemista, saa nähdä auttaako  [:-I]
Illalla selvittelin netistä tuota puhelinta, sehän onkin tosi hieno peli, en ole siihen aiemmin syventynytkään huoh.  löysin hurjan määrän tietoa, olihan mulla käyttöohjekin, no sekin jossain....saakohan sen rikkonaisen näytönlasin tilalle uuden. Kaikki toimii muuten hyvin, mutta en näe kuka soittaa, enkä kelle soittaisin tms  [NUT]
oon saanut sen puhelimen, siksi mua riepoo se lasin rikkoutuminen. Jonnekin liikkeeseen sitä on kuljetettava  [:42]
Totta... omistan yli 23 kattilan kantta... miksi... eihän mulla oo kattiloitakaan tuollaista määrää ja siivilöitä löytyy  [:-I]  etsiminen tuottaa koko ajan uusia löydöksiä, karmeata etsiä kun ei löydä sitä mitä etsii  [IDIOT]

Mun ei pitäis ollenkaan katsoa ikkunasta, eikä mennä ovesta ulos  [:-I]
Kurre siellä touhusi liiterin seinällä, se ainakin oli löytänyt etsimänsä.
Seurailin sen touhuja, kaatosateessa se tuli hakemaan pehmikkeitä uudelleen ja uudelleen.
Tuonne männynoksalle, harakanpesän näköiseen risukasaan, sinne se niitä vei :-O

Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

  • Vieras
Vs: Keskiviikko 12.8
« Vastaus #33 : 12.08.09 - klo:12:43 »

Täällä on kauhee tuuli. Sade on pitäny vähän taukoa.

Minä aloin epäileen, että se yhteysvika on ihan mun omassa pihassa. Nääs kun naapurilla kuulemma netti toimii normaalisti, just juttelin. Ja sitte mie yks tyhmä, etten oo omalta pihalta ees tarkistanu, miten tuo puhelinjohto kulkee, siis ottaako puihin kiinni. Kaks kertaa asian muistanu ja unohtanu! [:-I] No NYT kävin kattoos. Ja tuollahan se ottaa ihan kiinni kuusen runkoon! Oiskohan se vika siinä? Sanoivat, että yks syy voi olla jos johto hankaa puun oksien kanssa jossakin.

Pitäisköhän soittaa taas puhelinyhtiölle, että kandeis aloittaa vian etsintä mun pihasta eikä tuolta jostakin kauempaa. Vois meinaan vaikka löytyy nopeemmin.

Ja mitens sitte, kuka sen puun kaataa, onks puhelinjohtojen lähistön puut puhelinyhtiön vastuulla vai onks tuo mun vastuulla??? Tietääks kukaan? Ja eihän itte voi mennä puuta kaatamaan johdon vierestä, kun kaataminen voi viedä koko johdon. :-O Pahimmassa tapauksessahan pitää ensin irrottaa koko johto! :-O Onkohan sillä korjausmiehellä moottorisaha mukana... [:-I]

No kyllähän ammattimiehet asiat osaa ja tietää, ovathan he näihin tottuneet. Pitää taas vaan omissa aivoissa pyörittää tätä juttua. [:-I]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskiviikko 12.8
« Vastaus #34 : 12.08.09 - klo:13:05 »

Kyselen täällä ja vastaan itte, harrastan yksinpuheluu. Ois kai pitäny ensin soittaa puhelinyhtiölle ja sit vasta pähkäillä Pöntölle. :-)) No soitin ja hää siellä sano, että voi se vika siinä ollakki, että jos runkoon ottaa, niin se johtaa virrat maahan. Mun pitää vissiin mennä tietsikankaa tuonne kuusen juurelle ja kovertaa runkoon töpselin mentävät reiät. [:-DD]

Noh, ja naapurilla ja mulla on kuulemma siis ihan "omat linjat", eli naapurin tietsikka ei nyt liitykään tähän mitenkään.

Ja oksia kuulemma karsivat, mutta koko puuta eivät kaada, jotakii sellasta, mut käski sit vaan jutella tarkemmin korjaushenkilön kanssa asiasta. Tuo kuusi ei oo kovin iso eikä paksu kylläkään, et jos hää vaikka suostuis sen kaataan... [:-I]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 12.8
« Vastaus #35 : 12.08.09 - klo:14:27 »

No nyt taas pääsee pöntöllekin [KIPPIS]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Keskiviikko 12.8
« Vastaus #36 : 12.08.09 - klo:14:33 »

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Netti toimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Korjausmies vaihtoi kokonaan mulle uuden puhelinjohdon, joka kulkee talon kulmasta tuonne tien viereen puhelinpylvääseen. Ikivanha johto, jossa oli välilläkin omituisia liitoksia (solmuja :-O) ja pylväässäkin oli kai liitoksessa jotaki häikkää. Mies sanoi lyhyen ytimekkäästi, että "Se oli ihan... paska." [:-DD]

Mittasin jo nopeuden netissä ja se oli niinku pitääkin.

Ja ihan samaan aikaan, kun mies sai täällä vian kuntoon, pimeni Pönttö. Heh, ku yhestä pääsee, kolkuttaa toinen ongelma jo ovella... No onneks Pönttö nyt aukeskin suht nopeesti. Voi tätä riemun päivää! :-))
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Keskiviikko 12.8
« Vastaus #37 : 12.08.09 - klo:14:37 »

Tännekin Onnea Susun ehjälle nettiyhteydelle!  [KIPPIS] :-))

Sade tuli tännekin, aluksi oikein rankkana.  Nyt sataa sillei hissukseen.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskiviikko 12.8
« Vastaus #38 : 12.08.09 - klo:14:41 »

Nyt teidän ei tartte enää kuunnella mun netivalitusta. :-))

Oli onneekin matkassa, kun täällä oli kauhia rankkasasdekuuro just ennen kuin mies ajoi pihaan. Sit sade taukosi TASAN töiden ajaksi ja alkoi uudestaan, kun mies oli homman tehnyt ja kömpi autoon.

Sanoi tullessaan, että toivottavasti ei tuu sade, kun ne heidän mittarilaitteensa eivät kestä vettä.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: Keskiviikko 12.8
« Vastaus #39 : 12.08.09 - klo:14:46 »

Hienoa Sus, että sait netin toimimaan  [KIPPIS] [KIPPIS]
Kirjattu

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: Keskiviikko 12.8
« Vastaus #40 : 12.08.09 - klo:14:48 »

Hyvää iltapäivää!

Ulkona yllätys yllätys sataa lähes kaatamalla ja vain +15 astetta. Koleaa, hyrr!

Lintuja ei paljon näy näin sateella. Kävin eilen muuten tädilläni ja hänen navetassa oli sota menossa. Nimittäin 2 haarapääskyparia oli tehnyt pesän eri puolille navettaa ilmastointilaitteen päälle. Toisella parilla oli vasta pienet poikaset, mutta toisen parin poikaset jo lenteli ja niiden eksyessä toisen parin alueelle tuli ankara häätö. Höyhenet vaan pöllysi. Taistelujen lomassa 2 poikasta lensi emojen kanssa pihalle, mutta 2 jäi omalle puolelleen navettaan.
Koulukin sitten alkoi, paljon tuli opettajavaihdoksia.

Hienoa, että Susun netti pelaa taas. [KIPPIS] [KIPPIS]
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Keskiviikko 12.8
« Vastaus #41 : 12.08.09 - klo:15:03 »

Hyvä, että Susun netti pelaa taas  [:-)]

Tultiin koiran kanssa eläinlääkäristä. Piti rauhoittaa, kun ei antanut katsoa korviin muuten.
Ihan krapulassa on koiruus vieläkin. Korvatippakuuri sai viikon jatkoaikaa, koiralle annettiin kortisonipiikki, jonka pitäisi vaikuttaa 10 vrk:tta. Sekä koiran ruuasta tulee eliminoida peruna, kana ja panimohiiva. Jippii, Taas se alkaa  [:-(] Vanhemmalla koiralla tämä oli kolmisen vuotta sitten arkipäivää ja nyt toisen kanssa sama homma.

Nyt kuulusteluun opiskelemaan.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 12.8
« Vastaus #42 : 12.08.09 - klo:15:03 »

Nyt teidän ei tartte enää kuunnella mun netivalitusta. :-))


Onks se sitten netitusta? [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Keskiviikko 12.8
« Vastaus #43 : 12.08.09 - klo:15:18 »

Kyllä on apean harmaa päivä, ei silti sateessa mitään vikaa ole, pieni kesäsade vain piristää.
Kävin keräämässä kasvimaalta ämpärillisen herneenpalkoja ja tuumailin mitä niistä tekisi. Isäntä alkoi pilputa niistä herneitä pois. Sitten kiehautan ja panen ne pakkaseen. Pikkukisulle toin samalla keltaoranssin kukkakimpun ja laitoin ne lattialle maljakkoon, ei se niitten päälle mitään ymmärrä, tykkääpi enemmän heinistä. Neitistä tuli tällä viikolla aikuinen ja parin päivän päästä on eka synttäripäivä.

Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskiviikko 12.8
« Vastaus #44 : 12.08.09 - klo:15:27 »

Nyt teidän ei tartte enää kuunnella mun netivalitusta. :-))


Onks se sitten netitusta? [:-DD]

 [:-DD] Hups, oon tehny pikku kirotusvihreen tonne. Niin innoissani olin.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.418 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.