Huomenta täältä.
Ilma ompi rauhallinen ja säyseä sekä pehmeä. Ei tuule, ei paista, ei sada. Ihan mukava. Taivas on kokonaan pilvessä.
Mun pitäis joku päivä lähtä kuvaamaan äitin taulut. Noin 200 kpl, kuparinemaljointitöitä.
Hitsi ne on hankalia kuvattavia, kun se emalipinta kiiltää, valaistus saa taulut näyttämään aina hiukan erilaiselta ja kuvakulmakin muuttaa väritystä ja kiiltoa ja sitä miltä taulu näyttää... Vähä hangala homma, mutta kunhan nyt saa ne jotenkin ikuistettua, ovat tällä hetkellä kaikki esillä seinillä vanhan kansakoulun luokkahuoneessa, jossa äitini asuu tällä hetkellä.
Mut enää pari viikkoa. Saa nähdä lähtiskö sitä tänään... polkupyörällä. Sadetta ei ainakaan ole luvattu...
Mesis, ehkäpä se helikopteri teki samaa mitä kerran täällä. Kyse VOI olla samasta jutusta. Yks firma ottaa ilmavalokuvan jokaisesta Suomen omakotitalosta ja kuvat (+ isäntäväen pikku haastattelu) julkaistaan semmoisessa kotiseutukirjassa, jos lupa annetaan. Mun talo on semmosessa kirjassa.
Muistan, kun ihmettelin miks helikopteri pörrää ja pörrää ja aina vaan pörrää ja lentää ympyrää alueen päällä. Siinä mun talon ilmakuvassa, kun oikein tarkkaan katsoo, näkyy meikäläinen rappusilla tuijottamassa kohti taivasta, siis sitä helikopteria.
Se on niillä semmoinen vuosikausien projekti, saattoi olla kyse vaikka siitä. Tai sitten jostain ihan muusta...
Oho, tulipa taas kirjoitettua, en osaa näköjään kirjoittaa lyhyitä viestejä...
Kivaa torstaita!