Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miksikä halusit tulla lapsena/nuorena? Tuliko sinusta se?  (Luettu 719 kertaa)

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
Vs: Miksikä halusit tulla lapsena/nuorena? Tuliko sinusta se?
« Vastaus #15 : 14.08.09 - klo:11:28 »

Eipä minullakaan ollut mitään oikein selvää kuvaa siitä, miksi tahtoisin tulla.
Mutta lukiosta päästyäni olin kyllä sitä mieltä, että ei ainakaan kouluun enää ikinä!  [:-)]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #16 : 14.08.09 - klo:13:00 »

No,mäkin läksin yliopistoon lukemaan kieliä, kun niin kovasti tykkäsin niistä. Ulkoministeriö oli myöhemmin toinen vaihtoehto opehommien lisäksi. Olis vaan ollut niin huonopalkkaista työtä aluksi, että ajattelin kokeilla eräässä koulussa ja sille tielle jäin.  [:-I] Tänään tuli veteraaniopettaja-lehti ja uusi jäsenkortti.
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #17 : 14.08.09 - klo:14:50 »

Tähänkii oon joskus ennen vastannut. Halusin kotirouvaksi tai lintutieteilijäksi  [:-DD] . Kumpaakaan musta ei tullu  [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #18 : 14.08.09 - klo:16:31 »

Musta piti tulla maatalon emäntä, tai maatalouslomittaja  [NUT]
No, ei tullu kumpaakaan  [:-I]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 14.08.09 - klo:16:34 »

Ammatinvalinta oli aika epämääräinen käsite silloin kauan sitten: käytiin tutustumassa johonkin työpaikkaan, mä esim. mainostoimistoon, kun tykkäsin kuviksesta. Sitten joku upseeri kävi esitelmöimässä koulussa alastaan ja me päätettiin ruveta kenraalin rouviksi [:-DD] ei kuitenkaan ruvettu. Mitään testiä en ole koskaan tehnyt. Että jos oon ollut 34 vuotta "väärällä" alalla, siinä syy.

:-))
Kirjattu

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 14.08.09 - klo:16:44 »

Kansakoulun alaluokalla annettiin aineen aiheeksi "Miksi haluat suureksi tultuasi?". Ei ollut minulla mitään haavetta, joten piti äkkiä keksiä, siispä kirjoitin "Haluan kaupanmyöjäksi, koska on mukavaa katsoa, mitä ihmiset ostavat"  :-)) Ei tullut myöjää, ei!  [:-DD]
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #21 : 14.08.09 - klo:16:52 »

Mun toiveammattina oli vuorikiipeilijä,jotta ei olis tarvinnut matematiikkaa oppia.
Sitten tuli maatalonemäntä toiveammatiksi,mutta ei..

Kokin ammatista myös haaveilin,halusin tarjota ihmisille elämyksiä ja sitä kautta parantaa maailmaa. [:-I] [NUT]

Kokki tuli mutta tiedä niistä elämyksistä ja maailmanparantamisista.
Kirjattu

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska
« Vastaus #22 : 14.08.09 - klo:16:56 »

Minä haaveilin poliisin ammatista, haaveeksi se sitten jäikin, ku eihän sinne tämmösiä puolitoistametrisiä huolita.
Ihan tyytyväinen olen ollut näinkin ja monenäköistä on tullut tehtyä  [:-)].
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

Jaska

• Vieras
« Vastaus #23 : 14.08.09 - klo:16:58 »

Onpa tässä muutenkin monena saanut olla kesätöissä:  ravintolan kassana, tarjoilijana, tiskaajana ja joskus vähän kokkinakin. Sitten tietysti siivoojana, pyykinpesijänä, silittäjänä ja alkeellisissa sairaanhoitotehtävissä. Ja matonkutojana ja mansikanpoimijana, pikkasen myös lapsenvahtina.  [:-I] Oho, pankkivirkailija meinasi unohtua ! Kaksikin kesää..
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #24 : 14.08.09 - klo:20:34 »

juu monena ollaan oltu...mä varmaan erikoisimmissa ammatissa, kokopäiväisenä näädänhiihtäjänä yhden vuoden Hgin Yliopiston Värriön tutkimusasemalla. [:-DD] Ihan tieteen nimissä sai hiihtää! Mukavaa se oli. Toki muutakin tehtiin, mutta tämä oli mielenkiintoisinta työtä talviaikaan.Talvella seurattiin myös pantajänistä, pantasusia jne... Kaikkien eläimien liikkeitä ja pesintää. Sekä sääoloja ja lunta. Kesällä tutkittiin lintujen pesintää, myyriä, kerättiin koppakuoriaisia(5-senttisiä korpikiitäjiä!) ja perhosia ja muita hyönteisiä valorysillä.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #25 : 14.08.09 - klo:20:49 »

Lastenhoitajana, puotipuksuna (ruotsinkielisellä alueella), vakuutusvirkailijana, apusisäkkönä (kartanossa Ruotsissa ja oli muuten aika hienoa), matkanjohtajana ja hotellin infotiskillä olen koulu- ja opiskeluaikanani työskennellyt. Kielitaito oli koetuksella, mutta koheni. :-))
Lisäys: Seurasaari unohtui!
« Viimeksi muokattu: 15.08.09 - klo:09:22 kirjoittanut Laura »
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #26 : 14.08.09 - klo:20:53 »

Sama juttu kuin Lauralla, työhistoriaa sekä Englannissa että Ruotsissa mutta myös Suomessa.
Kirjattu

Ayla

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 14.08.09 - klo:21:17 »

Haaveammatteina ollut mm. eläinlääkäri, eläintenhoitaja, arkkitehti, kuvataiteilija ja sisustussuunnittelija. Eläinlääkäriä tai arkkitehtia minusta ei tullut (ei näillä olemattomilla teoreettisten/matemaattisten aineiden omaksumiskyvyillä). Eläintenhoitoalalle hain ja tulin valituksi joskus aikanaan, mutta en ottanut opiskelupaikkaa vastaan (silloin oli jo muita suunnitelmia). Kuvataideopiskelijaksi tuli myös haettua, mutta jäin 19 sijan päähän valinnasta... Sisustusarkkitehdiksikin pyrin aikanaan opiskelemaan, mutta lähetin paperit myöhässä, joten en ollut mukana edes valinnassa.

Mitään näistä minusta ei lopulta tullut, mutta sisustusta sivuavaa alaa on tullut opiskeltua...
Kirjattu
... Kuvia

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 14.08.09 - klo:23:00 »

Nuorempana (ylioppilaana) haaveammatti oli muka eläinlääkäri, H:gistä jo tilasin hakujutut ja lueskelin lakeja ja asetuksia. Sitten hokasin, ettei mahiksia ole mitenkään, kun otetaan niin vähän opiskelemaan ja se vielä, että pelkään irtokoiria, lehmiä, hevosia ja jopa poroja..  [:-I], no ei tullut siitäkään ammattia..

Nuo mesen ammattijutut ovat niin tutunoloisia, jospa pääsisimme joskus raatailemaan noista, tuttujakin voisi löytyä  [:-)]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 15.08.09 - klo:12:02 »

Minusta piti myös tulla eläinlääkäri tai poliisi.

Veljestä tuli poliisi ja minusta insinööri ja ehkä kohta diplomi-insinööri.
Jotain eläimiin liittyvää silti tein vuoden verran: Sikalassa toimin possukätilönä,
tuoden maailmaan noin 25 000 porsasta vuoden aikana sekä tietysti lääkitsin ym. hoisin
porsaat sekä emot, joten siinä kyllä pääsi "eläinlääkäriksi", koska itse tehtiin diagnosit ja aloitettiin lääkinnät.

Lukion jälkeen piti lähteä opiskelemaan arkeologiaa, mutta 5. varasija ei riittänyt  [:-I]
Eipä se enää harmita, silloin harmitti kyllä.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.255 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.