Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä metsän eläimiä ET ole luonnossa nähnyt, mutta toivoisit näkeväsi.  (Luettu 552 kertaa)

Sus

• Vieras

Tuli mieleeni Hirsjärvien ilveshavainnosta. Että mulla on näkemättä ilves ja niin myös esim. supikoira, ahma, lumikko, kärppä, näätä... mitähän niitä muita harvemmin näkyviä vielä ois... [:-I]

Onks Suomessa ahmoja? :-)) Niin, puhutaan nyt siis vain suomalaisista elävistä. [:-)]
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa

Olen yllättävän monta eläintä nähnyt luonnossa, mutta karhua, sutta ja ilvestä en. Vaikka kaikki nuo eläimet pyörivät kotinurkilla ja tiedän tarkkaaan, mistä talvisin hakea niiden jäljet. Karhun kakkaa on ollut aivan piharakennuksen takana, karhu nousi kahdelle jalalle, kun isä muutama vuosi sitten oli traktorin kanssa lähipellolla. Karhu pääsi myös läppäsemään lehmää aivan pihan lähellä olevalla laitumella. Susi on jolkotellut pihatiellä ja, tosiaan, ilveksen jäljet tiedän löytäväni ihan tieystä paikasta joka talvi. Siitä menee sen reitti, kuten sudenkin.

Nuo eläimet tarkkailevat meitä aivan lähietäisyydeltä, mutta osaavat myös olla niin huomaamattomia, että huomaavat meidät , mutta me emme heitä. Meitä seurataan...
Kirjattu

Sus

• Vieras

No karhun ja suden unohti meikäläinen! [NUT] Heh, en tosiaankaan ole nähnyt kumpaakaan.
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa

Onhan niitä monta eläintä, mitä en ole nähnyt. mm. karhu, susi ja ahma ja liito-orava.

Olishan se ihan kiva nähdä, esim. karhu, mutta turvallisen matkan päästä  [:67] :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa

Karhu, susi, ilves ja ahma on ainakin näkemättä. Haluaisin kyllä nähdä nuo kaikki, ehkä ilveksen kaikkein mieluiten, kun se on niin nätti, mutta autosta käsin. En todellakaan toivo, että tulisivat jossain metsälenkillä vastaan  [:67]
Kirjattu

Ukki

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa

Ahma taitaa olla melko harvinainen. Karhua en ole sattunut luonnossa näkemään, vaikka vuosikymmeniä onkin seudulla liikkunut. Useita jälki-havaintoja läheltäkin.
Ilves, susi, liito-orava jne nähtyinä piha-piirissä.
Kirjattu

Sus

• Vieras

Ja liito-oravaa en oo nähnyt. Kauan muistelin mitä eläimiä on olemassa, mut monta näköjään unohtu.
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa

Mä luulen, että olen nähnyt mäyrän, mutta ihan varma en ole.
Vuosia sitten vilahti auton edestä pusikkoon sellanen mäyrän näköinen olio  [:-I]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt

Aika piileskeleviähän ne metsän eläimet ovat. Jos liikuskelen jossakin josta lähimpään asumukseen on kilometrejä, niin en todellakaan edes toivoisi näkeväni isoja metsän eläjiä, kuten karhua, hirveä, sutta, ahmaa, en liioin ilvestäkään, ne voivat yllättäen olla arvaamattomia.
Liito-oravaa en ole luonnossa nähnyt, tänä aamuna näin auton alle jääneen siilin.
Kirjattu

Hirsjärvet

• Konkari
  • Poissa Poissa

Karhu, ilves ja liito-orava on näkemättä. Jorehan näki juuri ilveksen ja keväällä liito-oravan. Karhua toivoo hänkin näkevänsä.
Kirjattu

Onni on hiljainen vieras, usein sen huomaa vasta kun se jo tekee lähtöä.

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa

Karhu, susi, ahma, liito-orava ja ilves olis kiva nähdä. [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS

Karhu ja susi puuttuvat, jälkihavainnot on molemmista, ilveksestä mahdollinen vilaus nähty, siinä varmaan ensimmäisenä suurimmat toiveet
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa

Karhua, ilvestä, ahmaa, mäyrää, valkohäntäpeuraa ja liito-oravaa en ole nähnyt, mutta mieluusti näkisin ne ja uusintakierroksena kameran kera kaikki muut jo vuosien varrella nähdyt  [:-)]
Kirjattu

pia58

• Konkari
  • Poissa Poissa
    • Pian päiväkirja

Karhu, susi, ahma mm näkemättä. Enkä ole varma haluaisinko esim. karhua nähdä luonnossa  [:-(] suden ehkä jos on mukana koira jonka voi syöttää sille ja juosta karkuun.

vitsi,vitsi,vitsi
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa

Ahmaa en ole nähnyt. Enkä vesikkoa. Enkä itse asiassa villisikaa, jälkiä vain.

Muuten alkavat olla aika hyvin kasassa.

Mäyrän kanssa oli tuijotuskilpailu kesällä viimeksi. Olin yölaulajaretkellä ja istuin autossa.
Mäyrä pyyhälsi tielle ja alkoi lähetymään autoa. Noin kymmenen metrin päähän se tuli tiirailemaan ja paineli takaisin pöpelikköön.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.197 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.