Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Oletko käyttänyt leipäkonetta?

Kyllä olen
- 12 (48%)
En ole
- 13 (52%)

Äänestäjiä yhteensä: 23

Kirjoittaja Aihe: LEIPÄKONE - gallup  (Luettu 820 kertaa)

Sus

• Vieras
LEIPÄKONE - gallup
« : 18.08.09 - klo:11:54 »

Leipäkoneesta on ollut joskus juttua, mutta gallupia en haulla löytänyt. Omistatteko leipäkoneen? Käytättekö sitä? Oletko joskus käyttänyt? [:-)]

Muutkin leipäjutut sallittuja. [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: LEIPÄKONE - gallup
« Vastaus #1 : 18.08.09 - klo:11:55 »

Ei oo leipäkonetta, eikä tule.  [:-DD]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #2 : 18.08.09 - klo:11:59 »

Olen omistanut..olen käyttänyt ja antanut sen kiertoon hyvään tarkoitukseen..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jaska

• Vieras
« Vastaus #3 : 18.08.09 - klo:12:00 »

On se tuolla keittiön työtasolla.Aikoinaan käytettiin, nyt vois taas tarkistaa, onko kaikki nippelit tallella ja kokeilla toimiiko vielä. Ruisleipä oli aikoinaan miehen bravuuri, kaikkia muitakin kokeiltiin ja pizzanpohja valmistui tuota pikaa !  [:-P]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #4 : 18.08.09 - klo:12:00 »

Hehee, leipäkone munkin vanhemmille aikoinaan hankittiin, sitkeästi kokeiltiin tusinoittain ohjeita jotka oli aina muka hyviä ja ei voi epäonnistua. Yhtään onnistunutta leipää ei saatu aikaiseksi, aina oli joko likilaskuisia tiiviitä, joskus tuli joku leipä yli ja sotki koko koneen. No oli ne tiiviitkin ihan ok makuisia, tosin aina samanmakuisia että nopeasti kyllästyi. Kaappiin jäi sekin rakkine aika pian (kuten mehulinko, höyrykeitin, vohvelirauta ja monet muut  [:-DD])
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #5 : 18.08.09 - klo:12:03 »

Hehee, leipäkone munkin vanhemmille aikoinaan hankittiin, sitkeästi kokeiltiin tusinoittain ohjeita jotka oli aina muka hyviä ja ei voi epäonnistua. Yhtään onnistunutta leipää ei saatu aikaiseksi, aina oli joko likilaskuisia tiiviitä, joskus tuli joku leipä yli ja sotki koko koneen. No oli ne tiiviitkin ihan ok makuisia, tosin aina samanmakuisia että nopeasti kyllästyi. Kaappiin jäi sekin rakkine aika pian (kuten mehulinko, höyrykeitin, vohvelirauta ja monet muut  [:-DD])

Sarjassamme unohtuneita kodinkoneita... [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #6 : 18.08.09 - klo:12:07 »

Mä kerran sen leipäkoneen sain tuttavalta... kait se pari vuotta lojui käyttämättömänä täällä talossa... vaikka vakaa aikomus OLI joku päivä kokeilla. Kokeilematta jäi ja kone käveli ulkorakennukseen. Siellä se muhi vuosia, syksyn kosteudet ja talven pakkaset ja silleen. Tänä vuonna lahjoitin sen eteenpäin yhdelle tutulle miehelle, joka aina leipoo itse leipänsä. Hän on nyt käyttänyt sitä ja kaiken tämän kummallisen "säilytyksen" jälkeen se toimii! :-O Siis ihmettelen ihan, kun se on tosiaan saanut kosteudet ja 30 asteen pakkasetkin osaksensa, niin toimii kuin toimiikin. [:-)]

Kyllä mää uskon, että se ihan näppärä vehje on. Omaa saamattomuutta vaan etten sitä käyttänyt. Ja, zeener, eihän se leipä aina voi samalta maistua, jos tekee erilaisia taikinoita. :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #7 : 18.08.09 - klo:12:08 »

Meillä oli Pertunmaalla leipäkone joskus 80-90-luvulla, sillon kun ne tuli markkinoille. Siinä oli hirmu tarkkaa ainesten määrä, jos laittoi hiukankin liikaa jauhoja niin leivästä tuli kova kiekko, mutta jos ainesuhteet oli oikein, niin tuli ihan hyvää leipää. Mutta siinäkin se vastapaistettu oli hyvää ja sitten päivän vanha maistui jo kuivakkaalle. Mutta pullataikinan äitini teki aina sillä leipäkoneella ja siitä tuli ihan älyttömän hyvä ja helposti leivottava, äiti siis ei paistanut pullaa leipäkoneessa, vaikka senkin olisi voinut tehdä, hän teki koneella pelkän taikinan. Mutta sitten kerran ukkonen rikkoi sen koneen eikä uutta ole tullut hankittua tilalle.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #8 : 18.08.09 - klo:12:09 »

Mulla kyllä onnistui kaikki mitä tein..ja sainkin ystäviltäni aina kyläänkutsun
yhteydessä pyynnön,että tuu leipä kainalossa.Ja sain,tittelin leipäkoneleipojamestari [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #9 : 18.08.09 - klo:12:10 »

Sarjassamme unohtuneita kodinkoneita... [:-DD]

[:-DD] Jees, tää on niin tyypillistä. Mullakin unohtuneita on leipäkone, appelsiinimehupuristin, pöytägrilli, pirtelöntekojutska... Jopa leivänpaahdin lojuu pöydällä, enkä muista sitä käyttää. Ja tuo pöytägrilli on oikeesti HYVÄ ja unohdan käyttää, vaikka on pöydällä. Kaappien kätköihin joutuneet unohtuu takuuvarmasti, vaikka esim. tuo appelsiinipuristin HYVÄ, nopee ja näppärä ja se mehu on TAIVAALLISTA!
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #10 : 18.08.09 - klo:12:11 »

Ja mä taas haikailen leivänpaahtimen perään kun entinen hajosi eikä ole tullut ostettua uutta. [:-(]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #11 : 18.08.09 - klo:12:13 »

Paahdettu leipä onkin ihan kamalan hyvää. [:-)] Taidanpa tänään vähän muuttaa keittiössä pöytäjärjestystä... siirtelis koneet uusiin paikkoihin, niin ne saattaisi jopa huomata. :-))
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #12 : 18.08.09 - klo:12:14 »

Ja mä taas haikailen leivänpaahtimen perään kun entinen hajosi eikä ole tullut ostettua uutta. [:-(]

Olen taas tottunut paahtimeen siinä määrin, että sillä on paikkansa ikkunatasolla. Ruislimppuviipaleestakin tulee niin ihana tuoksu ja maku, tietysti !  [:-P]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 18.08.09 - klo:12:21 »

Kyllä omistan leipäkoneen ja teinkin sillä jokusen leivän, mutta tuolla se lojuu työhuoneen nurkassa  [:-I].

Tiina, saiko sillä tehtyä ihan puolen litran pullataikinan? Siihen voisin alkaa sitä käyttää  [:65]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #14 : 18.08.09 - klo:12:23 »

Tiina, saiko sillä tehtyä ihan puolen litran pullataikinan? Siihen voisin alkaa sitä käyttää  [:65]

Sillä koneella joka meillä oli taisi pystyä tekemään kyllä vain 2,5 dl taikinan, josta tuli yksi pellillinen pikkupullia.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.282 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.