Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: keskiviikko 26.8.2009  (Luettu 1004 kertaa)

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
Vs: keskiviikko 26.8.2009
« Vastaus #30 : 26.08.09 - klo:12:02 »

Hehe, Nöpöllä on uusia kujeita. Toissayönä hää leikki leikkihiirellä pitkään, yks kaks nappasi hiiren taidokkaasti "käteensä" yhdellä tassulla ja... meni vesikupin luo ja pudotti hiiren sinne! :-)) Siellä hän pesi ja sekoitteli sitä ja nappasi taas hienosti tassulla kuiville. Sitte eilen päivällä, kun menin laittamaan kuppiin uutta, raikasta vettä, niin... kupin pohjalla makasi pikkuinen kuminen nukke. Sekin on Nöpön lempparileluja, hää on käynyt sen hakemassa nukkekodista. :-)) Nöpö sen oli vesikuppiin vienyt. Mut ei ollut saanut pois, se nukke uppoaa, mut hiiri kelluu pinnalla. :-))
Nöpö laittoi nuken likoomaan...  [:-DD]
Mä näin juuri äsken työpaikan pihassa kissan, oli kuulemma eilenkin täällä. Soittelin jo kissahoitolaan, ei ole kukaan kaivannut. Nyt sit seuraan näkyykö vielä, sit laitetaan ansahäkki. Arka oli.
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #31 : 26.08.09 - klo:12:08 »

Aroniat ovat hyvin C-vitamiinipitoisia, sitä mä aina tolkutin oppilapsille,kun tuppasivat heittelemään niillä toisiaan pihalla. Ja värjäsivät tosi tehokkaasti valkoisia huppareita, lenkkareita ja koulun lattioita !  [:-I]

Ei Inarinjärvelle kovassa tuulessa Kaija&Pasi ! Parempi pysytellä lintureiteillä ja kuivalla maalla !  [NO]
Arvatkaa vaan, kuka näkee maisemat siellä sielunsa silmillä... [:´(] Mutkun ei voi lentää siivetönnä...

Yksi Lundia-hyllyllinen taas siivottu ! Suurin osa roskiin ( vanhat C-kasetit, hyvin pölyiset ) tai paperinkeräykseen.
Yhden tärkeän tiedon pelastin sieltä: 40 vuotta sitten hotellisiivoojan työaika Lontoossa oli 46 h/vk ja palkka vajaat 8 puntaa/vk. Asunto oli ilmainen ( ei häävi ) ja ruoka ( paahtoleipää ja teetä pystyimme syömään ). Mutta ei se mitään, hauskaa oli !  :-))

Nöpö tuntuu olevan hyvin luova kissanpoika.  [:-DD]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #32 : 26.08.09 - klo:12:31 »

Lehdestä luettua: kolme hengenvaarassa kärpässienten vuoksi
Helsingin kirurgisessa sairaalassa on hoidossa kolme eteläsuomalaista aikuista, jotka ovat syöneet viikonloppuna valkoista kärpässientä .

Mikä saa ihmiset kerään sieniä joita ei tunnista?
Itse olen turhankin arka.

Ja iltalehti kertoo että tapaukset ovat erillisiä, eivätkä liity toisiinsa :-O Sitä minäkin ihmettelen että mihin syötävään sieneen edes voi sekoittaa valkoisen kärpässienen, kun mitään lähellekään samannäköistä syötävää sientä ei ainakaan mulle tule mieleen.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 26.08.09 - klo:12:39 »

Ehkä on sekoitettu kuusenherkkusieneen. Vaan eipä sitäkään nykyisin suositella syötäväksi, kun kerää itseensä
raskasmetalleja, kuten hopeaa ja elohopeaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuusiherkkusieni

Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #34 : 26.08.09 - klo:14:22 »

Terveiset sienimetsästä. Yhtään valkoista sientä ei löydy minun koristani. Korissa on pelkästän mukavan pieniä nuoria kangasrouskuja. Kohta keittelen ja sitten suolaa sekä valkosipulin viipaleita sekaan. Johan on talvella makoisaa sienisalaattia odotettavissa.
Jokunen kanttarelli ja kehnäsieni omissa pussukoissaan. Kanttarellia juuri senvertasen että parin lämpimän leivän päälysteeksi riittää. Täällä valitettavasti ei sitä herkkua löydy kuin ihan sattumoisin.

Luin myös aamulla tuon sienimyrkytysjutun. Ihmeellistä että niitä vuosittain sattuu. Itse en kyllä uskalla valkoista sientä kerätä saati syödä.

Kävipä minulla hyvä onni sään suhteen, äsken tulin kotiin ja nyt kuuluu satavan.  [:-)]
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #35 : 26.08.09 - klo:14:47 »

Tahtois jo kotio täältä töistä.

Nauratti tuo Susun juttu Nöpöstä, kova on poika (tyttö?) pesemään lelujaan  [:-DD]

Annulix, nuista pienistä kangassienenhatuista saa ihania, nams nams etikkasieniä! [:-P]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sus

• Vieras
« Vastaus #36 : 26.08.09 - klo:14:52 »

Etikkamaustesienet on ihania!

Kävin tsekkaas - jälleen - mun kantarellipaikan ja huoh, ei niin mitään! Kummallista!

Valkosia sieniä meikä ei uskalla kerätä. [:-I] Mäkin olen suorastaan ylivarovainen sienten kanssa, kun en uskalla kerätä haperoitakaan. [:-I]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #37 : 26.08.09 - klo:14:53 »

Muut uurastaa sienimetsässä tai töissä, minä ostosreissulla ( taas ! ) Pakko käydä hankkimassa kaalipiirakka-aineksia ja luomuruisleipää. Sitten tuli mieleen oman kaupungin J-ysk, jos olis eiliselle elefanttityynylle kaveri ja olihan siellä: seepra !  :-)) Ja siinä vieressä on se lasitehtaan halpismyymälä ja Ainot tarjouksessa, ½ tusinaa lähti mukaan. Huhhuh ! Mä sanoin,että nyt saa riittää nää ostoskeikat tai eläkeläiseltä otetaan kortti pois... [:-DD]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #38 : 26.08.09 - klo:15:06 »

Tahtois jo kotio täältä töistä.

Nauratti tuo Susun juttu Nöpöstä, kova on poika (tyttö?) pesemään lelujaan  [:-DD]

Annulix, nuista pienistä kangassienenhatuista saa ihania, nams nams etikkasieniä! [:-P]
Joo niin saa. Olen joskus tehnyt ja varmaan teen jos satoa riittää. Ensin kuitenkin varmistan sienisalaatin riittävyyden talvella.  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #39 : 26.08.09 - klo:15:51 »

Jaa-a, jos lähtis repiin saunantakaa ei-toivottuja jättipalsamia, horsmia ja vadelmia... Valloittavat mun luonnonkukkaniityn, kohta siellä ei muu mahdu kasvamaan...
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #40 : 26.08.09 - klo:16:54 »

Kotona taas  [:-)]
ja melkein heti alkoi vettä satamaan kun kotia pääsin, mut kuivaa on ja luonto kyllä kaipaa vettä, 17,7 lämpöä.
Tintit ja punarinta iloisesti lähistöllä piipittää  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #41 : 26.08.09 - klo:17:04 »

[:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #42 : 26.08.09 - klo:17:32 »

Alkuiltaa Inarista!  [:-)]
Linturetki tehty; käytiin Kaamasen suunnassa Toivoniemen lintutornissa ja ajeltiin useita pysähdyksiä tehden metsätietä. Nähtiin ja kuultiin isolepinkäinen, sinirinta, kuukkeleita, sirkkuja, tiaisia ja yksi muuttohaukka, joka kierteli matalalla meidän päällä muutaman minuutin. Kamera oli tietysti autossa  [:-/] [:´((]  Hiukan meitä hämäsi, kun muuttohaukalla oli tylpät siivenkärjet, eli se OLISI voinut olla vaikka  [:-I] tunturihaukka. No, ehkä tehdään huomenna uusi retki sille alueelle. Se peto jäi tosiaan vaivaamaan mieltä!

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 26.08.09 - klo:17:54 »

Nöpöllä on hauskat vesileikit  :-)). Kivaa seurattavaa.

Jaska sanoi:
"Mä sanoin,että nyt saa riittää nää ostoskeikat tai eläkeläiseltä otetaan kortti pois..."

Seuraavassa viestissä Annulix:
"Joo niin saa."  Kysymys oli tosin vallan eri asioista, mutta hätäpäissäni luin sen noin ja ajattelin että huh-huh tuota Annulixia  :-)) :-))
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #44 : 26.08.09 - klo:17:58 »

Hyvää lomareissun jatkoa Kaijalle&Pasille ja toivottavasti haukka huomenna näyttäytyy ja on kamera mukana ja tunnistus onnistuu  [:5] [:5]

Nyt ...  [:26] [:26]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.162 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.