Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lauantai 29.8. 2009.  (Luettu 1938 kertaa)

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska
Vs: Lauantai 29.8. 2009.
« Vastaus #135 : 29.08.09 - klo:21:31 »

Hyvä, ei pelätä enää  [:-)].  Täällä muuten paukkuu.  Tänä viikonloppuna täällä vietetään ventsialaisia, kynttilät ja
värivalolyhdyt palaa ihmisten pihoilla, ilotulittaakin saapi, jos siihen on saanut erillisen luvan.  Täällä on kyllä koko iltapäivän ja illan
sadellu joten se voi vähän hillitä tuota juhlimista.
Vahinko kun tuo venetsialaisten vietto ei ole tänne sisämaahan koskaan "rantautunut".
Varmaan ihan mukava kesäkauden päätös on aikanaan ollut, silloin kun siirryttiin huviloilta taas kaupunkiin ja koulukin alkoi ihan oikea-aikaisesti syyskuun alussa.  [:-)]

Täällä kotikaupungissa on kyllä jonkinmoinen yritys, Vanhankylänniemen matkailukeskus avataan korjausten jälkeen vähän erikoisella aikataululla eli nyt elokuun lopussa, tänään ja huomenna.Saiskohan ton miehen sinne huomenna piipahtamaan ?  :-O Me on oltu joskus siellä Kokkolan-Pietarsaaren seudulla, kun siellä mainostettiin Venetsialaisia, ihmeteltiin tietysti, mitä ne tarkoittaa... [:-DD]

Sieltähän se on tosiaan kait alunperin on lähtöisinkin, niinkuin  annulix tuossa jo sanoikin, se on eräänlainen mökkikauden lopettajaisjuhla.
Olin viime syksynä Kalajoen hiekkasärkillä eräällä mökillä ja näky oli aivan uskomaton. Illan pimetessä koko mökkialueen ranta oli palavia kynttilöitä täynnä ja
mökkiläiset lähettivät laitureiltaan kokonaisia kynttilälauttoja  tyynelle merelle. [:-)]
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #136 : 29.08.09 - klo:23:28 »

Myöhäis ehtoota  [:-)]
OOohoh, lauantai ehtoo ja pönttö näyttä jo pikkuhiljaa hiljenevän päivän jutustelujen jälkeen  :-O 
No, ulkona täällä maaseudullakin melkoista paukuttelua ja rakettien ampumista melkein niinkuin uudenvuoden aattona, venetsialaisia juhlivat,
itse en kyllä ymmärrä koko venetsialaisia, mut ehkä olen hiukka  [NUT]
Sauna piristi mukavasti pottupellon jälkeen  [:-)] ja kiva oli tänään työkaverin kanssa vaihdella tekstarien välityksellä Kreikasta lomakuulumisia  [:-)]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #137 : 30.08.09 - klo:07:13 »

Mä oon taas ihan ulalla... onks Vanhiksessa jotkut pippalot vai?  Kannattaskohan mun joskus lukea paikallislehtiä...

Lauantain lehdessä oli puolen sivun mainos klo 14 alkavasta perhetapahtumasta lohisoppineen ja makkaranpaistoineen,illalla aikuisten jatkot kellariravintolassa. Eipä muuta,illalla olin kuulevinani jonkinlaista
pauketta rannasta päin, mitään ei näkynyt meille asti, enkä jaksanut lähteä tutkimaan tilannetta tarkemmin.
Aika matalalla profiililla uusi yrittäjä on lähtenyt liikkeelle.
Hakusanalla "Stålhane" voi löytyä tietoa: http://www.stalhane.fi/
Tästä päivästä ( sunnuntaista ) ei mainittu mitään..)
Kirjattu

Sivu luotiin 0.336 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.