Kuinkas kaikki kuvaajat täällä yhdistätte ikänäön ja valokuvauksen?
Kuvaatteko rillit päässä, ilman rillejä, lukulasit päässä, kaksiteholasien/moniteholasien LUKU osan läpi vaiko kuinka?
Millä etäisyydellä digikameran näyttö on silmistä, kun painatte laukaisinta?
Onko mitään hankaluuksia kuvaamisen kanssa?
Ihan mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta kyselen, koska arvaan, että ihmisillä saattaa olla erilaisia tapoja ja rutiineja, ja riippuu myös silmistä, millä lailla kuvaaminen parhaiten onnistuu.
Minulla on sellaiset silmät, että näen lähelle (siis kameran näytölle), kun otan lasit pois. Nyt ennen kuin sain ekat moniteholasini, mulle ehti kehittyä rutiini, että valahutan (kauko)lasini alas nenälle ja katson kameran näyttöön lasien yli, siis niinkuin ilman laseja. Nyt kun sain moniteholasit, teen aina vaan tätä samaa automaattisesti. En siis oo oppinut (tai opetellutkaan) katsomaan moniteholasien lukuosalla sitä näyttöä.
Mun systeemillä kamera on n. 20 cm etäisyydellä silmistä. Moniteholasien lukuvahvuuden kautta kamera olisi ehkä pakko pitää vähän kauempana... ja leuka ylhäällä...
Kuvaako kukaan digikameralla silleen "vanhanaikaisesti", että ei kuvaakaan näytön kautta vaan katsoo kohteeseen sen "reiän" (kai sillä on oikea nimikin...) kautta?