Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sunnuntai 30.8.2009  (Luettu 1126 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Sunnuntai 30.8.2009
« Vastaus #30 : 30.08.09 - klo:10:13 »

Jarmo [:-DDD]

Kiitti Anniina! Jännää, jos se johtuukin tuulesta. Minusta sitä lapsena kuuli ihan niinkin, ettei korvaa painanut puhelinpylvääsen kiinni. Minustakin olisi loogista kyllä tuokin, että laulu syntyisi, kun johto kiristyy kylmässä, mutta kun liitän ilmiön jotenkin kesään... Ja se Katri-Helenan laulukin on kesäinen...

Noh ans kattoo. Toivottavasti vastaisivat myös tuolla sivulla... vastaus tulee sekä omaan sähköpostiin että sivulle. Kerron sitten, jos saan vastauksen.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #31 : 30.08.09 - klo:10:14 »

Sus, kukka on vaahtera-aulio.

Kiitti mir. [:-)] Nätti on, tuota vois kokeilla, varsinkin kun se noin hyvin menestyy jopa "hoidosta huolimatta". :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #32 : 30.08.09 - klo:10:17 »

Nyt vastas oraakkeli näin:

“Miksi puhelinlangat laulaa?”

"Koska elämä on arvaamatonta, mutta muista etten voi paljastaa kaikkea etten joudu työttömäksi."

:-))

Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 30.08.09 - klo:10:21 »

- Miksi puhelinlangat laulavat?

- Kaikille asioille ei voi nimetä jotain erityistä syytä - niin vain on.

Saatatkos tuon selvemmin sanoa.  :-))
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #34 : 30.08.09 - klo:10:23 »

Huomenta Lapista! Täällä ei puh.langat laula, konemiehet katkaisivat viikolla koko tietoliikennekaapelin. Koko pitäjä oli keskiviikkopäivän pimennossa. Ihan vaaransi koko seudun turvallisuuden, ei toiminut mikään, ei puhelimet, ei internet, ei pankit, ei sairaala, ei poliisi, ei yhtikäs mikään. Pankit olivat kiinni ja kaupassa kelpasi vain käteinen. Ja kaikki vain yhden kaapelin takia. Tuohan olisi helppo nakki rosvoporukalle, katkaista vain tietoliikennekaapeli ja tekemään ryöstöjä. :-O
Vettä sataa tihuuttaa ja tuulee, lämmintä silti on noin 13 astetta. Tiaiset parveilevat jo laudalla, ei oo siemeniä vielä tarjolla. Läskin nahkan ripustin kyllä jo sinne, ei kelpaa.
Leppoisaa lepopäivää pöntölle!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #35 : 30.08.09 - klo:10:32 »

Huomenta.  [:-)]
Normaalit aamutoimet on jo suoritettu ja nyt suunnitellaan miten lepopäivää laiskottelisi.  :-))

Pyriksen aamukuva taas niin kaunis.  [:-)]

Puhelinlanka-asiaan minäkin pistän lusikkani. :-))
Minä miellän sen liittyneen talveen ja pakkasiin, siis sen laulelun.  [:-DD]

Viettäkäähän kaikki oikein mukava Sunnuntaipäivä !  [:9]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 30.08.09 - klo:10:36 »

Kiitti Anniina! Jännää, jos se johtuukin tuulesta. Minusta sitä lapsena kuuli ihan niinkin, ettei korvaa painanut puhelinpylvääsen kiinni. Minustakin olisi loogista kyllä tuokin, että laulu syntyisi, kun johto kiristyy kylmässä, mutta kun liitän ilmiön jotenkin kesään... Ja se Katri-Helenan laulukin on kesäinen...

Joo en itsekkään kyllä sitä tuuleen osannut yhdistää  [:-I]
Ehkä on kahdelaista laulamista puhelinlangoillakin.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #37 : 30.08.09 - klo:10:47 »

Kysytään Katri-Helenalta. [:-DD]  http://www.youtube.com/watch?v=esG2sOo2BjU

Kun tuo oraakkelikin puhuu mitä sattuu.

-eli kulkija kävelee huolettomana maantiellä ja viheltelee ja "heinälatoon yöksi hän majoittuu", ni eiks silloin oo kesä!? [:-DD] Tästä LAULUSTA se mun kesä-mielleyhtymä tulee! Ja hämärä muistikuva kertoo, että oon sitä kesällä kuullu, ellei sekin sitten johdu tästä laulusta. [:-I] [NUT] [:-DD]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #38 : 30.08.09 - klo:10:52 »

Kyllähän heinälatoon voi majoittua vaikka keskellä talvea vaikka tuoreen heinän tuoksua ei silloin enää olekaan [:-(]

Nyt toinen teekupillinen ja sitten [:42] Eilen mittariin 50,262km
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #39 : 30.08.09 - klo:10:53 »

Kysytään Katri-Helenalta. [:-DD]  http://www.youtube.com/watch?v=esG2sOo2BjU

Kun tuo oraakkelikin puhuu mitä sattuu.

-eli kulkija kävelee huolettomana maantiellä ja viheltelee ja "heinälatoon yöksi hän majoittuu", ni eiks silloin oo kesä!? [:-DD] Tästä LAULUSTA se mun kesä-mielleyhtymä tulee! Ja hämärä muistikuva kertoo, että oon sitä kesällä kuullu, ellei sekin sitten johdu tästä laulusta. [:-I] [NUT] [:-DD]
Kyllä se näiden sanojen mukaan liittyy kesään, onks iskelmäsanoitukset aina faktaa.. [:-I]
Tuo minun mielikuvani on myös niin mutu- juttu ettei siinäkään ole mitään faktaa.
Kunhan vaan jotenkin tuntuu siltä.  :-))
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #40 : 30.08.09 - klo:10:57 »

Huomentapäivää.   [:-)]
Pilvinen sää,vähän äsken yritti aurinkoinen näyttäytyä. Asteita + 14,8.
Vettä oli yöllä tullut n. 30 mm.   :-O  Heräsinkin aamuyöllä kovaan kohinaan.
Pirtee auringonkukkakuva Pyrikseltä. Ja vaahtera-aulio mirillä.  [:-)]
Mulla vain yksi auringonkukka lähti kasvamaan,on jo pitempi kuin minä,piti oikein kurkottaa katsomaan ja kyllä siellä nupulla jo oltiin.   :-))
Mulla tulee mielleyhtymä talveen puhelinlangan laulannasta.Kovalla pakkasella ne humisee. Katri-Helena nyt laulaa mitä käsketään.   [:-DD]
Nylon Beatin "Viimeinen" tais olla Orakkelin hyräilemä laulu.   :-))
Henrille paranemisia.   [:-)]
Suloista sunnuntaita.   [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #41 : 30.08.09 - klo:11:01 »

Toki iskelmäsanoitukset on faktaa. [:-DD] Niin kuin sekin "Anttilan keväthuumaus", jossa on joku kohta, johon lintuharrastajat on puuttuneet, se oli muistaakseni "kuikkaemo uittaa jo untuvaisiaan" ja siihen aikaan keväällä ei kuikalla kuulemma ole vielä poikasia. [:-DD]

Mun tunnelmat puhelinlanka-asiasta ovat kans ihan mutua.

Äsken kun mietin tuota heinäladossa majoittumista, niin tuli mieleen Jarmo [:-DD] , että hän varmaan voisi majoittua talvellakin, ja siinähän se Jarmo sen jo loihe lausumaankin. [:-DD]
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 30.08.09 - klo:11:02 »

Sunnuntain aamupäivää  [:-)]
Mukavia pohdiskeluja aamun ketjussa  [:-)] Ja kaunis aloituskuva aamuun Pyrikseltä  [:-)] samoin Mirin vaahtera-aulio on hieno  [:-)]
Vettä ripeksii hiljalleen, yöllä satoi oikein kunnollakin välillä  [:-)] Myös ukkosen kumua kuuluu välillä, vaikkei ukkostutkassa mitään näykkään  [?] [:-I]
Viimeistä lomapäivää vietellään tälläerää, mukava lähteä huomenna neljän viikon tauon jälkeen taas töihin  [:-)] [:-)]
Päivät rytmittyvät aivan erilailla, töissä ollessa  [:-)]
Flunssakin jo hieman helpottanut antibiotti auttanut jnkinverran, jonka tohtori perjantaina määräsi.  [:-)]
Sienimetsässä käytiin eilen ja niitä keittelin tuossa aamutimaan. Täytyy suolaa lähteä ostamaan päivemmällä, eilen oli molemmista lähikaupoista karkea merisuola loppunut.  [:-)] No keskustan kaupoista varmaan jostakin sitä löytyy  [:-)]
Henrille toipumista  [:-)]
Lupsakkaa sunnuntain jatkoa kaikille  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #43 : 30.08.09 - klo:11:20 »

Iskelmäsanoituksista puheenollen mua on joskus häirinnyt metsäorvokit laulussa on se
hongiston suojaan on jäänehet pienoiset metsäorvokit nuo, syksy unhoitti laasta pois. Yksinäin allapäin saavun kukkien luo,
Metsäorvokit ei kuki syksyllä, tai ainakin se olisi poikkeuksellista.

Aamulla ulkolenkillä näkyi iso parvi vihervarpusia. Lisäksi kuului oudontuttu laulusäe, peippohan se, mutta nuotit olivat aivan täysin hukassa, jotenkuten tunnistettavissa. Muutama peippo samassa parvessa tai samoissa puissa kuin vihervarpuset levottomina.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #44 : 30.08.09 - klo:11:27 »

Toinenkin kupillinen teetä juotu, nyt ulkovaatetta päälle ja liikkeelle. Päivän tavoitteeksi voisi taas laittaa muutaman perhosen ja 50km, vähän pilviä ja aurinkoa ei tuulta joten aika kaunis päivä ainakin juuri nyt

[:42] [:59]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sivu luotiin 0.236 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.