Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mokkulakysymyksiä  (Luettu 224 kertaa)

Sus

• Vieras
Mokkulakysymyksiä
« : 31.08.09 - klo:08:55 »

Onks mokkulan käyttö helppoo?
Laitetaanks se vaan koneeseen kiinni ja avataan internetti?
Vai pitääks osata tehdä jotain "säätöjä"?
Paljonks mokkulaiset suunnilleen maksaa?
Onks mokkulan KÄYTTÖ kauheen kallista? Minuuttiveloitus-ko?

Kyselee henkilö, joka ei ole koskaan edes nähnyt mokkulaa. [:16]

Kirjattu

Jenna

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
Vs: Mokkulakysymyksiä
« Vastaus #1 : 31.08.09 - klo:09:23 »

Moikka Sus  [:-)]

Minä Itse Käytän Soneran Mokkulaa Kannettavassa Tietokoneessa Ja toimii Hyvin ...

Mokkulan Käyttöön Otto On Helppo Se Laitetaan Koneeseen Kiinni Ja Itse Mokkula Antaa Ohjeita Asentamisen Aikana Jota Noudattamalla Onnistuu  [:-)]

Toivottavasti Osasin Antaa Jonkinlaisen Selvityksen  [:17]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #2 : 31.08.09 - klo:09:24 »

Ei oo mokkulaa, mutta eiköhän se ole ihan yksinkertainen juttu... niinkuin muistitikku. Nopeus ei päätä huimaa, ja 3g yhteys ei toimi kuin tietyillä paikoilla, esim. täällä turha toive. Operaattorien kartoista näkee missä toimii, yleensä suurissa asutuskeskuksissa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

• Vieras
« Vastaus #3 : 31.08.09 - klo:09:28 »

Kiitti Jenna!

Tuota just mietin, että täytyykö jotakin "spesiaalia" tietää ja osata, että saa sen toimimaan. Jos se antaa itse neuvoja, niin hyvä, eiköhän tuo sitten onnistu. [:-)]

Oon vaan kekannu pienen haaveen, että jos joskus pääsis vaikka vähäksi aikaa merenrantamökille... luontoo kuvailemaan ja kattelemaan, niin ois kiva, jos konekin ois mukana. Ihan jo kuvien takia ja muutenkin. Osoittautui tässä lähistöllä semmonen mahdollisuus, vaikka syksylläkin... En ole koskaan mokkulaa vielä tarvinnut, eikä kone ole kotoa mihinkään lähtenyt, mutta tämmösessä mökkeilyjutussa vois olla ihan kiva homma. [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #4 : 31.08.09 - klo:09:31 »

Ei oo mokkulaa, mutta eiköhän se ole ihan yksinkertainen juttu... niinkuin muistitikku. Nopeus ei päätä huimaa, ja 3g yhteys ei toimi kuin tietyillä paikoilla, esim. täällä turha toive. Operaattorien kartoista näkee missä toimii, yleensä suurissa asutuskeskuksissa.

Tuo mun mökkeilyhaave on tässä aika lähellä, ja siellä (Pyhtäällä) on asutustakin suht lähellä, joten luulisi toimivan... joo, oon ymmärtänyt, että on usein hidas. No se ei haitanne, kunhan nyt ees sen verran toimii, että saa jonkinlaisen yhteyden, jos tarvis.
Kirjattu

Jenna

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
« Vastaus #5 : 31.08.09 - klo:09:33 »

Kiitti Jenna!

Tuota just mietin, että täytyykö jotakin "spesiaalia" tietää ja osata, että saa sen toimimaan. Jos se antaa itse neuvoja, niin hyvä, eiköhän tuo sitten onnistu. [:-)]

Oon vaan kekannu pienen haaveen, että jos joskus pääsis vaikka vähäksi aikaa merenrantamökille... luontoo kuvailemaan ja kattelemaan, niin ois kiva, jos konekin ois mukana. Ihan jo kuvien takia ja muutenkin. Osoittautui tässä lähistöllä semmonen mahdollisuus, vaikka syksylläkin... En ole koskaan mokkulaa vielä tarvinnut, eikä kone ole kotoa mihinkään lähtenyt, mutta tämmösessä mökkeilyjutussa vois olla ihan kiva homma. [:-)]

Kyllä Toi Mokkula On Ihan Hyvä Juttu Kunhan Tosiaankin Tarkistaa Ton 3G Alueen Toimivuuden Niinkuin Mese Sanoikin Tossa Viestissään.
Muuten Ei Varmaankaan Ole Vaikeuksia  [:-)]
Itselläni On 1 megan Mokkula Nopeus
Kirjattu

jatta

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 31.08.09 - klo:09:37 »

Meillä on täällä mökillä mokkula ja toimii muuten hyvin, on tosin aika hidas.
Aikaa kyllä on näin eläkkeellä odotella.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #7 : 31.08.09 - klo:09:38 »

Mitäs tuo 3G tarkoittaa...? [:17]
Mistähän mä sen tarkistan? Mun palveluntarjoaja on Kymen Puhelin (KYMP). No ehkäpä sieltä heidän kotisivujen kautta löytyy, en ole yhtään vielä kattonut.

Täytyy kattoa, kiitos Jenna ja mese näistä neuvoista!
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 31.08.09 - klo:11:01 »

Sen verran vilasin noita Kympin sivuja, että Kympillä itsellään ei suoraan mokkulayhteyttä vaan dna-liittymä ja mokkula!
http://www.dna.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/dnaMokkulatuotetuki/Sivut/kokeilednamokkulaa.aspx

ja tuon saan kaheks viikoksi kokeilla.... about 20 egee/kk.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #9 : 31.08.09 - klo:11:15 »

Kiitti mese!
Löytyi se kuuluvuusaluekarttakin. Mitähän tuo tarkoittaa, kun siinä oli semmoinen väri kartalla, joka tarkoittaa 3g ULKOTILOISSA? Pitääks silloin koneen kanssa olla ulkona? [NUT] Mä siis en tosiaankaan tajuu näistä paljoo... :-))
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 31.08.09 - klo:11:19 »

Varmaan kuuluu ja näkyy sisälläkin... voihan sen mokkulan jatkojohdolla pistää ikkunan kautta uloskin.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #11 : 31.08.09 - klo:11:21 »

Varmaan kuuluu ja näkyy sisälläkin... voihan sen mokkulan jatkojohdolla pistää ikkunan kautta uloskin.

Ai niin, semmoinenkin mahdollisuus, joo.

Nonnii alan tajuta jo jotakin! Kiitti teille! [KIPPIS]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #12 : 31.08.09 - klo:12:36 »

Meillä kartan mukaan pitäisi näkyä 3g vaan ei näy (Elisan verkko/Saunalahti). Eikä kuulemma korjausta lähiaikoina tule.
Silti mielestäni tuo gsm'kin toimii ihan kiitettävästi esim. netin selailussa ja varsinkin foorumeilla joilla ei ole paljoa suuria kuvatiedostoja.  Ja kuvien lähetys ei kyllä onnistu.

Ja mokkulasysteemi siis toimii yleensä matkapuhelinliittymässä kun sen ominaisuuden siihen liittää. Se on sitä datasiirtoa.
Itselläni on Saunalahden datasiirto ja mokkulana käytän kännyäni. Eli en ottanut sitä nettitikkua/mokkulaa. Näin ei tarvinnut tehdä mitään sitoumusta vuodeksi tai kahdeksi. Voin vaikka kuukaudeksi sanoa sen irti ja taas sitten tarvittaessa ottaa jälleen käyttöön. Ja minulla nopeus se hitain (jotain 387 megaa)
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #13 : 31.08.09 - klo:12:41 »

Ahaa... no nyt oonki sit ihan sekaisin. [NUT] :-)) Ei no, täytyy lukee uudestaan ajatuksella. Täytyy vuntsii vaihtoehtoja, jos ja kun tulee varsinainen tarve esiin. Kiitti murulle kans tiedoista! [:-)]

Eli se karttakaan ei ole sitten ihan luotettava... [:-I] Tuo mun paikka mitä katoin oli siinä kartalla ihan reunassa, siis kuuluvuusalueen reunassa. [:-I] (Pyhtään Munapirtin lähellä, Versö)
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #14 : 31.08.09 - klo:12:47 »

Hankkisitko sä Sus sen mokkulayhteyden niinkuin vakituiseen käyttöön vai ton kiinteän yhteyden lisäksi? Mun mielestäni kiinteää yhteyttä ei kannata vaihtaa mokkulaan jos mokkulan tarve on vaan satunnaista, eikös kuvien lataus ym. ole sen kautta yleensäkin aika hidasta. Jos sä siellä mökillä olet vaan jonkun päivän, niin ehdithän sä kotoa sitten kuvat laittaa. Nautit katos luonnonrauhasta ihan ilman nettiä. [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.286 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.