Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 1pv. syyskuuta 09  (Luettu 1245 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Tiistai 1pv. syyskuuta 09
« Vastaus #30 : 01.09.09 - klo:10:34 »

Kiitos Sus ja inke!! 
Tosi kaunis kappale.  [:40]

Kävin kurkkaamassa Nöpöä.  [:36]  Voi mikä asento ja ihan oikeesti leikkii.  :-)) [:36]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #31 : 01.09.09 - klo:10:42 »

Huomenta Oulusta!  [:-)]
Täällä paistaa nyt aurinko, mutta aikaisemmin aamulla satoi aika rivakasti. Sääennusteita pitää varmaan tutkata seuraavaksi.
Jossain tuossa ihan lähellä on paalutustyömaa. Aloittivat jo aamulla varhain järkyttävän jumputuksen  [:-/]

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #32 : 01.09.09 - klo:10:50 »

Entisaikaan koulu alkoi aina syyskuun ekana, sellainen jotenkin haikeansurullinen kesän päätöspäivä.
Kouluaamu alkoi aina aamuhartaudella ja laululla "Nyt koulutyöni alkaa taas sua kiitän Isäni" nyyhkylaulu koulun alkajaisiksi. Itsekseni ihmettelin, miksi siitä isää piti kiittää.  [:-I]

Tähän päivään. Aamu pilvinen + 15 ja lauha lounainen tuuli puhaltelee. Pitäs tehdä jotain järkevää tänään.
Hauska kuva Nöpöstä.  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #33 : 01.09.09 - klo:10:56 »

Joo, ne kansakoulun aamuhartaudet... joka aamu veisattiin virsi... [:-)] Toista vissiin nykypäivänä. Oppikouluaikoina sana "aamuhartaus" muuttui "aamun avaukseksi". Siinä joku koulun opettja sitten piti jonkin sortin puheen, joka kuului kaikkiin luokkiin kaiuttimen kautta. Onko semmoisia vielä nykyisin? Pönttölän opet varmaan tietää. [:-)] :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #34 : 01.09.09 - klo:11:47 »

Me taidetaan lähteä käymään Ruskon kaatopaikalla haarahaukan toivossa.  :-))

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #35 : 01.09.09 - klo:11:48 »

Onpas kaunis tuo Hectorin kappale!!!

Ulkona onkin melkoisen syyskuinen ilma, tuulee ja pilvistä...
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 01.09.09 - klo:11:50 »

Hui, kun luin Mesiksen viestin, ajattelin ekana silmäluomia! :-O Vissiin jotaki muita luomia kuitenkin poistetaan, kuin silmäluomia. :-))

[:-DD] [:-DD] Susulle kävi samoin kun minun tytölleni. Sanoin hänelle, että olen tilannut ajan luomileikkaukseen, johon tyttö: TÄH????  Vähän meitä huvitti, kun kerroin, että ei ole kyse silmäluomista  :-))

Mukavia kuvia (Nöpö on tosi suloinen  [:36]) ja hienoja lauluja. Tässä vielä yksi, vai olikohan tämä jo?
http://www.youtube.com/watch?v=9kmSkzf45ck

Palapeli. Voi hellantuuteli kun on suloinen
http://www.jigzone.com/puzzles/daily-jigsaw
« Viimeksi muokattu: 01.09.09 - klo:12:06 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #37 : 01.09.09 - klo:12:10 »

Koipi kävi sähköhoidossa... saa nähdä, vedetään putkeen viisi kertaa, joka päivä tällä viikolla ja ens viikolla jatkuu. Saa nähdä vaikuttaako, ja jos ei vaikuta, kokeillaan muuta. 15 minuuttia sitä kesti.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

• Vieras
« Vastaus #38 : 01.09.09 - klo:12:13 »

Meselle pidellään peukkuja, että auttaa! [:72] [:72] [:72]

On se sinnikäs tulehdus siellä!
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #39 : 01.09.09 - klo:12:19 »

Oioi,kauniita syyskappaleita !  [:-)] Sopisivat vaikka aamunavauksiin, joita ei enää tarvitse suunnitella...
Sus: oot oikeassa, joka aamu jotakin aamunavausta, joskus musiikkia ja joku tiedote tai pientä puhetta, aihe melko vapaa, seurakunnan edustajalla silloin tällöin ns. aamuhartaus, oppilaillakin mahdollisuus tehdä aamunavauksia opettajan valvonnassa. Tämä siis mun entisessä työpaikassa, saattaa vaihdella kouluittain, joillainhan on talon sisäinen mediaverkko käytössä jne.

Hammaslääkäri puudutti niin tehokkaasti, että vieläkin on puoliksi vaikea puhua tai syödä, hyvä, etten pureksi poskeani...
Torilta ostin omenoita ja apteekista fluoritabletteja ja flunssanestolääkkeitä eli vitamiineja. Lippupalvelussa vielä piipahdin kysymässä erään teatterin paikkatilannetta syyskuun näytöksiin, jos wanhojen kamujen kanssa mentäs kulttuurinautintoon.
Nyt vähitellen jotain suuhunpantavaa, ettei tarvitse poskea pureskella.  [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #40 : 01.09.09 - klo:12:33 »

Nyt mie kyl... nyt miuta ei kyl... naurata! [:-/] Olin unohtanut työpöydälle sen kinkunpalan! Josta piti tehdä se kinkku-feta-salaatti! Ei se missään pöydällä enää oo! Muovi löytyi kissojen vesikupista ja itse kinkunripeet tietty pöydän alta. 2/3 syöty, kuoret jäljellä ja ihan vähä kinkkuu ja mul on nälkä! [:´((] [:´((] [:´((] Olin just menossa tekeen siitä yhtä kinkkuleipää.

No oma vika.

Ei pitäis nuolasta ennen kuin - sananmukaisesti - tipahtaa. [:´((]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 01.09.09 - klo:12:36 »

Voi voi noita Susun pikkuisia. Ne kerkiää joka paikkaan.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #42 : 01.09.09 - klo:12:40 »

Voi voi noita Susun pikkuisia. Ne kerkiää joka paikkaan.

Kerkiää, ja mä oon niin auttamattoman hajamielinen. [:-(] Siis todella!

No, pitää sitte tehdä vaan fetsalaatti. Sain mää tästä yhet leivänpäällyset... On niin mahottoman herkullista kinkkua, että siksikin harmittaa, MUN ois se pitäny saada syödä.

Sit saatte nauraa, ku mäkin nauran, mut ei ennen sitä!

[:-DD]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 01.09.09 - klo:14:38 »

Nähtävästi nauroit jo, nii sitte minäkin uskallan  [:-DD].

Minä taistelin joskus ajokoiran kanssa kumpi saa peuranpalvin. Jätin sen leikkuulaudalle ja ajokoira tuli ja nappasi kulmasta kiinni. Onneksi olin lähellä ja sain kiinni toisesta päästä. Hetken siinä koitettiin, että kumpi irrottaa. Koira irrotti. Kyllä siitä silti osa meni koiranruuaksi, ja se kyllä harmitti, että ymmärrän kyllä Susun harmin.
On muuten kumma juttu se, että ajokoiraa en koskaan saanut oppimaan, että pöydiltä ei oteta. Tämä nykyinen koira ei ota vaikka pöydällä olisi mitä, ja vaikka menisin ulos ja se pääsisi hyvin varkaisiin.
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 01.09.09 - klo:15:07 »

Asioilta palattu.
Kohta koirille täi-, väive- ja kirppukarkoitetta niskaan ja hännäntyveen.
Toivottavasti tehoaa tuohon kutinaan. Viimeaikoina saanut taas niin paljon käydä
eläinlääkärissä, että yhtään turhaa reissua ei sinne viitsisi tehdä.

Oon miettinyt, että mistä ne niitä otuksia olisi itseensä saanut. Tuli mieleen, että
ehkä viikko sitten törmättiin lenkillä sellaiseen 4 kk vanhaan pentuun lenkillä. Omistaja kertoi,
että koira oli tullut romanialaisten mukana Suomeen ihan pienenä ja sen jälkeen se on ollut neljällä
eri omistajalla. Haistelivat kovasti kaikki toisiaan, joten hänestä ne on varmaan tarttunut.

Silloin ne kai voisi olla kirppujakin, kun Suomessa ei oikein ole muita kirppuja kuin noita luonnoneläinten kirppuja ja niiden ei pitäisi koirassa kovin kauan elää, mutta eteläisemmässä euroopassa koirien kirppuja kyllä tavataan. Pitää varmaan sanoa sille mummelille, jos vielä nähdään, että seuraa rapsutteleeko koira itseään kovasti. Oli kyllä silloin juuri menossa eläinlääkäriin rokotukseen, joten onhan ne siellä saattaneet vaikka ulkoloiset huomatakkin.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.177 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.