Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Toivoton tilanne..  (Luettu 884 kertaa)

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Toivoton tilanne..
« : 03.10.06 - klo:22:33 »

kohta menee hermot [:-//]

Yläkertalaiset taas oikein kunnostautui.
Olin lähdössä koirien kanssa ulos takaoven kautta metsään, kun etuovesta tuli yläkerran
pikkupoika ja meillä koirat alkoi haukkua hetken, ilmeisesti,useiden ärsytyksien jälkeen.  Välimatkaa oli ainakin 10 metriä ja kaksi lasiovea siinä välissä.
No poika meni sanomaan äidilleen, että koirat meinas hyökätä mun päälle.  Kyllä, kyllä näinhän
siinä todella kävi.  Äiti nyt mielellään uskoo, kun ovat käärmeissään häädöstä.
Äiti kera 14 v tyttären ja häne 4:n koulukaverin kanssa alkoivat huutelemaan parvekkeelta hävyttö-
myyksiä ja haukkuivat koiriani pedoiksi.  Vastasin vain, että koirani eivät ole agressiivisia, koska
pystyn niiden kanssa huoletta hoitamaan lapsiakin.  Mutta sinun lapsesi eivät osaa käyttäytyä.

  Siitähän suuttuivat ja alkoivat oikein todenteolla räyhäämään.  Naapurin vanhempi
eläkkeellä olevat pariskuntakin sai osansa ja miehelle huusivat, että ime äijä ku...a. aattele mitä
kielenkäyttöä ja äiti seisoo vieressä.  Tyttö 14 v, ja koulukaverit 4 kpl tukena tekemässä
kiusaa meille.  He kävivät soittelemassa ovikelloa ja huutelivat rapussa hävyyttömyyksiä ja tulivat
raivoamaan ovellemme, että olen haukkunut heitä poikkeaviksi.  Lupasivat tehdä rikosilmoituksen.
Vähän ajan päästä tuli todella törkeä kirje heiltä ja silloin soitin Poliisit paikalle.  No poliiseja odoteltiin
5 tuntia.  Tulivat vihdoin ja kävivät ylhäällä ja sanoivat, että siellä oli ihan rauhallista.  Ei toimenpiteitä.
Tämä räyhäävä nuorisojoukko oli silloin ulkona.
Toisetkin naapurit tulivat mukaan keskustelemaan poliisien kanssa ja ihmettelivät, että tässäkö kaikki.
Eikö niitä yläkertalaisia saa kuriin.  Ei kuulemma voi tehdä mitään, kuukauden päästähän he lähtevät.

Miten jaksan vielä kuukauden sitä, että käyvät koko ajan hakkaamassa ovea ja soittamassa ovikelloa ja
rämpyttämässä postiluukkua ja joka kerran koirat ihan vauhkona, hermot ihan kohta riekaleina.
Muutkin naapurit ovat ihan loppuunpalaneet, kun ne soittaa hissin summeria koko ajan ja se ääni
on kova.  Minkälaisen alun ja esimerkin saavat nuo pennutkin.  Joista ei ole kellekkään ollut mitään häiriötä.
Kävin muilta naapureilta kysymässä ovatko kuulleet mitään, ihmettelivät että miten ne ovat niin hiljaa.

Onko vihjeitä mitä voisin tehdä.  Poliisi ei voi kuulemma asialle mitään?

Tyttöni on samassa koulussa ja pelkää näiden nuorten käyvän hänen kimppuunsa, ovat jo tönineet ja kivittäneet hänen kavereitaan koulun ulkopuolella.

Isännöitsijälle on 7 naapuria vienyt kotirauhan häirinnästä valituskirjeitä ja häirintää on jatkunut 6 v.
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 871
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Toivoton tilanne..
« Vastaus #1 : 03.10.06 - klo:22:37 »

Kyllä jotain luulisi tapahtuvan jo jos  moni naapuri on asiasta valittanut, yhdessä vaan uudelleen isännöitsijän ja poliisin puheille.
Toivotaan että kuukausi kuluisi nopeasti ja mahdollisimman pienin ongelmin.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Toivoton tilanne..
« Vastaus #2 : 03.10.06 - klo:22:48 »

Tosi ikävä tilanne, nyt olis hyvät neuvot tarpeen, samat sanat kuin Jarmollakin.
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 717
  • Lahti
Vs: Toivoton tilanne..
« Vastaus #3 : 03.10.06 - klo:23:14 »

Onpa ikävä tilanne sinulla luppakorva ja tietty koirillasi.Eikö tuollaisessa tapauksessa auta nimet asukkailta paperille ja paperi isännöitsijälle.Paperiin on pakko reagoida jollain lailla.Tuntuu,että itse saat aina niskoillesi jos oikeuksiasi lähdet peräämään.Olen aiemminkin maininnut ystäväni kioskista johon varmaan vuoden sisällä neljä kertaa murtauduttu.Hän pystyy poliisille tekijöiden nimet antamaan eli vihjeiden perusteella,mutta poliisi ei kuitenkaan voi kuulustella niiden perusteella rosmoja...kun näyttö ei riitä.Kioski pitäisi suurinpiirtein rautakehikoilla yöksi peittää..eli suojaamaton kioski on pitäjän syy jos varkaat sinne murtautuvat..että sama meno tuntuu olevan asiassa kuin asiassa...häriköt ja rikolliset mellastakaa niin paljon kuin kerkiätte.Ja syyttömät kärsiköön...voihan vitalis tätä maailman menoa.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Toivoton tilanne..
« Vastaus #4 : 04.10.06 - klo:07:53 »

Onpa ikävä tilanne, varsinkin tyttäresi ja koiriesi kannalta. Ei kuulosta mukavalta, että tytärtä jo kouluun lähtö pelottaa. Saatikka koiraparat, jotka tuommoisesta kyllä häiriintyvät.
Vaikea sanoa, mitä voisit tehdä tuossa tilanteessa. Yritä kestää vielä kuukausi!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Vs: Toivoton tilanne..
« Vastaus #5 : 04.10.06 - klo:08:23 »

Tänään menen taas isännöitsijän puheille.  Isännöitsijä on onneksi minun puolella 100%, koska emme ole
koskaan aiheuttaneet mitään häiriötä.  Hänelläkin alkaa olla tilanteen vuoksi vitsit vähissä, koska sinne
sataa valituskirjeitä samasta perheestä jopa toisestakin talosta.
Sitten menen poliisilaitoksen sosiaalivirkailijan puheille.  Häneen olen ollut jo yhteydessä ja hänelle on
kuulemma muutkin soittaneet. 

Perheen äiti huusi minulle oven takana, että seuraavat asukkaat heidän tilalleen on heidän tuttuja ja
heillä on jo sopimus, että he vasta rumban nostaakin.  No josko vain pelottelevat.

Tää on taas esimerkki siitä, että kun alle 15 vuotiaat saavat tehdä mitä vaan, eikä vanhemmatkaan
ole tekemisistä vastuussa, ennenkuin tapahtuu jotain tosi vakavaa, niin lisää rikollisia kehittyy tällaisessa
kasvuympäristössä.  Sitten ihmetellään mihin maailma on menossa, mikä nuoria nykyään vaivaa.
Minä tiedän: Rakkauden ja kurin puute  [:´(]

Anteeksi, mutta minua itkettää.
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

luscinia

  • Vieras
Vs: Toivoton tilanne..
« Vastaus #6 : 04.10.06 - klo:08:45 »

Aika hankala juttu, pääasia kuitenkin on, että olette saaneet valituksia aikaan isännöitsijälle. Kyselepäs miten "lähestymiskieltoa" voisi soveltaa kyseiseen epäkohtaan? Ei varmaan vielä ole ennakkotapauksiakaan, mutta....
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Toivoton tilanne..
« Vastaus #7 : 04.10.06 - klo:09:59 »

Tosi kurja juttu. Toivottavasti tilanne rauhoittuu ja tuollaiset häiriköt postetaan pikimmiten. Oispa talossa niin vahva yhteishenki jotta huomaisivat että ei kannata rekkuloida. Aina kun tulee jotakin kaikki talon asukkaat tulisivat hätiin. Mutta kun ihmiset pelkäävät [:-(]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Toivoton tilanne..
« Vastaus #8 : 04.10.06 - klo:10:04 »

Tuollaisesta valitusmäärästä 6 kpl olisi jo luullut tulevan varoituksia tuo 3 kpl ja ULOS!
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 717
  • Lahti
Vs: Toivoton tilanne..
« Vastaus #9 : 04.10.06 - klo:10:31 »

Varmaan itku ja kiukku ovatkin päällimmäisenä,kun elämä on tuollaiseksi muuttunut.Kun itse elää periaatteella elä ja anna toistenkin elää,niin kuitenkin saa kohdata noinkin törkeää kohtelua naapureilta ei todella eloa helpoksi tee.Varmaan v...käyrä nousee tosi korkealle.Voi kun tulisi isännöitsijän kautta jotain todella konkreettista toimintaa,että saisitte loppuajan olla rauhassa kuten meidän jokaisen kuuluisikin saada elää,omaa elämäämme.
Voimia kestämiseen.....
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Vs: Toivoton tilanne..
« Vastaus #10 : 04.10.06 - klo:11:38 »

Kävin juuri isännöitsijätoimistossa ja heillä on kuulemma jo iso nippu valituksia ja koko ajan soitellaan ko.
perheestä.  Isännöitsijä ja koko toimisto ovat todella hermostuneita tilanteesta, kun heilläkään ei ole oikeastaan
muuta keinoa kun odotella ja huolehtia, että 1.11. asunto on tyhjä.

Liian pitkä aika vaan sille, että koirani joutuvat kärsimään, kun ovat rauhalliseen elämäntyyliin tottuneet.

Aattelin soittaa eläinsuojeluyhdistykseenkin ja onhan sellainen kun Asukasyhdistys, jonne jo kerran soitin
ja he sanoivat, että heilläkin on jonkinlaista valtaa puuttua asukkaiden asumisviihtyvyyteen.

Jos olisin tunteettomampi ihminen, olisin ehkä vahvempi, mutta kun tunteet on pinnalla ja säälin
jopa niitä yläkerran lapsiakin, ajatellen heidän tulevaisuuttaan.  Ja tietty omia koiriani. kun joudun
koko ajan niitä kieltämään haukkumasta.  Nehän vain suojelevat omaa aluettaan, eivätkä ymmärrä
miksi niin eivät voi tehdä.

No kirjoittelen taas kuulumisia.

Kiitos myös yksityisviesteistä muutamalta pönttöläiseltä, mutta neuvokaa miten niihin vastataan, en osaa.
Olen yrittänyt, mutta linkki tuo takaisin tälle keskustelupalstalle.
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

Piipero

  • Seniori
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 479
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
Vs: Toivoton tilanne..
« Vastaus #11 : 04.10.06 - klo:11:50 »


Voimia Sinulle Luppakorva. Joskus on vaan pakko olla itsekäs
ja ajatella itseään ja läheisiään. Tietysti mietityttää mikä
noiden lasten tulevaisuus on, ehkä menetetty, ehkä vanhempana
heräävät ja korjaavat mitä korjattavissa on.

Itse olenkin sanonut että jos noista pojistani saisimme
kasvatettua hyvin käyttäytyviä miehiä, omalla esimerkillä
voi paljon vaikuttaa.
Toivottavasti asiat kääntyvät parempaan!
Kirjattu

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Vs: Toivoton tilanne..
« Vastaus #12 : 04.10.06 - klo:11:55 »

Kiitos teille kaikille, tuestanne saan lisää voimaa jaksaa tämän kuukauden.

Ei tämä ole kuulemma ainut tapaus vaan poliisi on ihan kyllästymiseen asti
näiden tapausten parissa työskennellyt,  eipä tuo minua lohduta.
Se tieto ei poista ongelmaa.
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Toivoton tilanne..
« Vastaus #13 : 04.10.06 - klo:11:56 »


Kiitos myös yksityisviesteistä muutamalta pönttöläiseltä, mutta neuvokaa miten niihin vastataan, en osaa.
Olen yrittänyt, mutta linkki tuo takaisin tälle keskustelupalstalle.

Kun luet saamaasi yksityisviestiä, paina oikealta ylhäältä kohdasta Vastaus, silloin aukeaa laatikko mihin voit vastauksesi kirjoittaa.
Se näyttää vähän samalta kuin pönttölän keskustelupalsta, mutta siitä se yksityisviesti lähtee.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Luppakorva

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 699
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
Vs: Toivoton tilanne..
« Vastaus #14 : 04.10.06 - klo:12:01 »

Ei aukee laatikko, jotain outoa yksityisviesteissä on, kun niitä on vaikeaa lukeakin.
suurimman osan sanoista saa arvata, kun tilalla on vain merkkejä.

Jos painan vastaa nappia, alas tulee vain linkki mihin vastauksen voi lähettää ja
linkki johtaa takaisin tänne.
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.
 

Sivu luotiin 0.281 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.