Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Olen Uskossa!  (Luettu 2539 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Vs: Olen Uskossa!
« Vastaus #75 : 13.09.09 - klo:18:29 »

Usko horjuu välillä ja väliin tulee jopa Uskon puute.
Mutta, nyt on viikko mennyt siitä, kun Usko Ilona tuli meidän perheeseen täysivaltaiseksi jäseneksi.
Murisemista oli erittäin vähän -  enemmänkin se oli Usko itse, joka murisi toisille. Pelkäsi raukka tietysti ensin. Ei syönyt juurikaan pariin päivään. Sitten se alkoi kuten olen kertonutkin. Tutustuminen paikkoihin ja uusiin kavereihin.
Arvo Aarre Kuningas ei paljon noin "mitättömästä alaisesta" välitä. Reino Reppuhousu sen sijaan on kaikille sellainen herttainen ja luotettava eno, jonka luokse voi mennä, jos on mieli pahana.
Pikku-Toivo Unelma ensin katseli ja mittaili uutta tulokasta. Hän pani myös tarkat kokeet pystyyn. Hän haluaa edelleen tulla sänkyyn peiton alle ja lutkuttaa käsivarttani. Se hänen annetaankin tietysti tehdä.
Minkäänlaista mustasukkaisuusdraamaa ei ole nähty eikä enää varmasti tulekaan. Kerran kun Pikku-Toivo oli peittoni alla ja lutkutti käsivartta, tuli siihen Usko katsomaan uteliaana että mitäs täällä touhutaan.
Silloin Toivo nosti päänsä, mulkaisi Uskoa ja sanoi sille: "ttthhhuuh! tttthhhuhhhh!" ja jatkoi sitten lutkuttamista ja sillä se valtataistelu oli käyty.

Tänä aamuna täällä oli niin kauhea töminä, että alakerran naapurit luulevat varmaan minun seonneen.
Usko ja Toivo juoksivat peräkanaa toisiaan takaa - että kahdesta kissasta voi lähteä kova "kavioiden kapse". Sitten lensi tietysti ruokailutuoli nurin - kova kolina. Sitten lähti pyykinkuivausteline seuraavaksi - korvia raastava melu. Kuinka olkkarin pöydältä voi lehtää
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #76 : 13.09.09 - klo:18:33 »

sellainen raskas messinkinen koriste-esine - siis lattialle. Mutta nähtävästi voi. Kaikki villani, mitkä ovat saaneet olla korissa aivan rauhassa, on levitelty pitkin taloa - Usko juoksee koko ajan villatukko suussa ja minä raukka perässä yritän pelastaa viimeistä villatukkoa, joka on tarkoitettu juuri siihen seinävaatteeseen, joka on vielä työn alla.

Ja ruokaa - sitä menee tolkuttomat määrät.
Meidän vanhat herrat eivät ole ainakaan nyt kesäaikana syöneet mitään muuta kuin raksuja. Mutta tämä Herra Usko - hän on uskomaton syömään. Herkkua pitää olla ja monta pussillista sitä meneekin päivässä.
No, hän on vasta puolivuotias ja aikoo nähtävästi kasvaa isoksi pojaksi - ehkä seuraavaksi Kuninkaaksi!!!! [:-DD]
Kirjattu

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #77 : 13.09.09 - klo:18:35 »

Hyvä Usko!!!  :-))
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #78 : 13.09.09 - klo:18:45 »

Villat lentää [:10] [:10] [:10] [:10] Hyvä että pikkuisilla on tekemistä, onhan kirjahylly kunnolla kiinni seinässä [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #79 : 13.09.09 - klo:18:57 »

Kirjahyllyt ovat todella tukevasti seinässä kiinni.

Jos olisi videokamera ja aina tiukan paikan tullen esilläkin vielä:

Toivo ja Usko juoksevat peräkanaa:  Usko hyökkää Toivon niskaan lennossa. Aika hurja näky!!! [:-DD]

Sitten seuraavaksi esitetään:

molemmat juoksevat toisiaan kohti - kun tullaan kohdalle niin molemmat levittävät kaikki neljä raajaa  sivuille kuin lentoasentoon - sitten nopea yhteentörmäys ilmassa - yhtäkkinen suunnan vaihto vielä ilmassa ja sitten juostaan toisiaan pakoon minkä ennättää

Tätä näytelmää on vaikea kuvailla - se on vaan nähtävä - ja nauramatta sitä ei voi katsella! Melkein tikahdun aina kun nään tämän tempun luonnossa! [:-DD]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #80 : 13.09.09 - klo:19:09 »

Kirjahyllyt ovat todella tukevasti seinässä kiinni.

Jos olisi videokamera ja aina tiukan paikan tullen esilläkin vielä:

Toivo ja Usko juoksevat peräkanaa:  Usko hyökkää Toivon niskaan lennossa. Aika hurja näky!!! [:-DD]

Sitten seuraavaksi esitetään:

molemmat juoksevat toisiaan kohti - kun tullaan kohdalle niin molemmat levittävät kaikki neljä raajaa  sivuille kuin lentoasentoon - sitten nopea yhteentörmäys ilmassa - yhtäkkinen suunnan vaihto vielä ilmassa ja sitten juostaan toisiaan pakoon minkä ennättää

Tätä näytelmää on vaikea kuvailla - se on vaan nähtävä - ja nauramatta sitä ei voi katsella! Melkein tikahdun aina kun nään tämän tempun luonnossa! [:-DD]
Hömis, sun kameralla voi kuvata elävää kuvaa!
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #81 : 13.09.09 - klo:19:12 »

Pääpönttölästä äkkiä pönttökameran kamera kiinni olohuoneen kattoon; "Kissapönttökamera"
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #82 : 13.09.09 - klo:19:16 »

Jarmolta hyvä idea!
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #83 : 13.09.09 - klo:20:51 »

:-)) Hauskaa kerrontaa  :-))
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #84 : 13.09.09 - klo:21:06 »

Neljän kissan talossa on elämää monenlaista. Mukavaa luettavaa! [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #85 : 14.09.09 - klo:08:04 »

Hauskaa kerrontaa,niin elävästi kerrot,että kyllä kissaihmiset ainakin ne näkee ja osaa kuvitella.   :-))
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #86 : 17.09.09 - klo:12:48 »

Miksi meidän perheessä mikään ei ole normaalia???? :-O

Tuo Usko nimittäin luulee kaiketi olevansa koira ja se kaluaa luuta!

Ostin eilen huikopalaksi kanankoiven ja Usko tarttui siihen luuhun ja rupesi sitä jyrsimään! Niinkuin koira. Ja kyllä hänelle on tavallista kissanruokaa koko ajan tarjolla.....
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #87 : 17.09.09 - klo:17:33 »

:-))
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #88 : 17.09.09 - klo:19:13 »

voi että! En ole pitkään aikaan ollut pöntöllä ja nyt vasta sain luettua Hömiksen uutiset.

Oikein paljon onnea uudelle perheenjäsenelle! Ja tiedätkös mitä Hömis, jos meille olisi Toivon jälkeen tullut uusi koira, sen nimi olisi ollut Usko  [:-DD] . Toivo vaan ei ole Toivo Unelma, vaan Toivo Ensio (onhan ensimmäinen musta cokkeri), Usko (jos joskus meille tulee), tulee olemaan Usko Untamo, ehkä  [:-DD] paitsi että nimi muuttuu aina vaan. Oon kyllä vannonut, että meille ei enää koiraa tule, mutta miksi sitä ei kukaan usko?  [NUT]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #89 : 19.09.09 - klo:15:15 »

Piti juuri kertomani, että täällä kaikki hyvin.
Siis hyvin on silleen, että Usko on kuin kotonaan ja kaikki ovat kavereita keskenään. Minkäänlaista taistelua ei ole mistään asiasta käyty. Tätä edesauttaa varmaan sekin, että olen nyt lomalla ja heillä on aikaa rauhassa tottua toisiinsa. Ja minuun. Siis Uskon.

Elämä on asettunut niin uomilleen, että en edes ajattele, että jotain erikoista olisi tapahtunut. Mitä nyt uusi perheenjäsen - ei sen kummempaa.

Mutta juuri äsken sain Uskon kiinni ja hän oli höyhentämässä minun hahtuvalankakerääni Ne pientä kiinnostavat!
 [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.062 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.