Positiivareilta "Isät synnytyssaleissa". Täällä lisää:
http://www.positiivarit.fi/Content.aspx?abf781ef-b10a-4946-8f5b-efa547e85301ISÄ JA ISÄ
Olin saanut esikoiseni päivää aikaisemmin ja tuore, ensimmäistä kertaa isoisäksi tullut isäni tuli vauvaa ja minua katsomaan. Mieheni oli tullut paikalle vain kymmentä minuuttia aikaisemmin ja naureskelimme juuri, miten tiukka osastonhoitaja tenttasi aina tarkkaan ne miespuoliset vierailijat, jotka tahtoivat sisään vierihoitohuoneisiin. Jos et ollut vauvan isä, niin ei ollut mitään asiaa itse huoneeseen.
Samalla hetkellä isäni nykäisi oven auki kukkapuska kourassaan ja iloisesti toivotteli onnea tuoreille vanhemmille. Olimme vähän äimänä, että miten hän nyt sisälle pääsi sen haukan silmien alta? Isäni oli yhtä hämmästynyt: "Kyllä minulta joku hoituri kysyi, että olenko minä isä ja minä sanoin että olen kyllä!" Isäni tietysti käsitti että häneltä kysyttiin onko hän potilaan isä...
Loppuajan jonka sairaalassa vietin, tuo kyseinen hoitaja katseli minua selvästi pitkin nenänvarttaan. Kai hän luuli, että meillä oli huoneessa oikein kolmiodraama, kun kaksi isäehdokasta tuli yhtäaikaa käymään!
Hannele