Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 22.9.2009.Tiistai  (Luettu 796 kertaa)

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
Vs: 22.9.2009.Tiistai
« Vastaus #30 : 22.09.09 - klo:09:36 »

Silmukoiden poimiminen kantalapun reunasta  :-O siinä kohtaako se tökkää?

Mistäs arvasit....

Mulla on 10v sitten käytettynä ostettu Whirlpool, mitään ongelmaa ei ole koskaan ollut *koputtaa puuta*.
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #31 : 22.09.09 - klo:09:44 »

Pitäs olla vetokoukku auton peräpäässä, siihen on helppo ( ? ) asentaa väliaikainen pyöränkuljetusteline, joka muuten on tavaratilassa. Meillä ainakin on ! On sillä muutamakin kerta pyörää kuljetettu ! Tää Zeenerille !  [:-)]
Mutta onko se laillinen, eli näkyykö rekisterikilpi?
Havaintojeni mukaan kaikki telineet peittää sen ja eikö ole laitonta?

Enpäs tiedä, eihän se teline niin mahtava ole, pyörä nousee aika korkealle mielestäni, että rekkari näkyy. Ainakaan ei olla jouduttu vielä syytteeseen... Asemalta on haettu joskus pyörä tai mun työpaikalta, ei ainakaan mitään pitkiä matkoja.  :-O
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #32 : 22.09.09 - klo:09:45 »

Pitäs olla vetokoukku auton peräpäässä, siihen on helppo ( ? ) asentaa väliaikainen pyöränkuljetusteline, joka muuten on tavaratilassa. Meillä ainakin on ! On sillä muutamakin kerta pyörää kuljetettu ! Tää Zeenerille !  [:-)]
'
Juu, mulla ois semmonen teline, mutta vetokoukku puuttuu  :-))
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #33 : 22.09.09 - klo:09:47 »

'

Niin, ei sitä tähän hätään ehdi asentaa !  :-))
Meillä kun on peräkärrykin, pitää olla koukku myös, muuten ei ole mitään hyötyä koko kärrystä !
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 22.09.09 - klo:09:48 »

[:-DD] usko tai älä niin täältäkin löytyy teline vaan ei koukkua  :-))
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #35 : 22.09.09 - klo:09:49 »

Pitäs olla vetokoukku auton peräpäässä, siihen on helppo ( ? ) asentaa väliaikainen pyöränkuljetusteline, joka muuten on tavaratilassa. Meillä ainakin on ! On sillä muutamakin kerta pyörää kuljetettu ! Tää Zeenerille !  [:-)]
'
Juu, mulla ois semmonen teline, mutta vetokoukku puuttuu  :-))

Koukkukin on sitten loppuviikolla paikalla, joko käydään pyöräkaupassa alustavasti katsomassa ja laskemassa hintaa Zeenerin uudelle pyörälle
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 22.09.09 - klo:10:11 »

Huomenta!
Pesukonejuttuja täällä. Onnea vaan uudesta koneesta Evikselle! Pesukone minunkin pitäisi hankkia. Nykyään minulla on vanha pulsaattori ja kuivaukseen äidin peruja oleva linko. Kyllähän niilläkin pikkupyykin pesee, mutta lakanapyykki on hankalampaa.

Mukava puolipilvinen syysaamu. Pilvet menivät taas aika vauhtia taivaalla. Mahtaako ruveta tuulemaan?

Kaikille oikein hyvää tiistaipäivää!
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #37 : 22.09.09 - klo:10:22 »

Pesukoneista...meilläkin vanha(?), äkkiä laskien 29 vuotta, kone alkanut hajota, lämpötilan nuppi hajosi. Tää on tosi kestävä, oli äidin vanha kone, meidän oma kesti about 10 vuotta, kun otti ja hajosi. Tuohon koneeseen (nykyiseen) on vaihdettu luukun kumi kerran. Candy on merkki. Oma oli joku halpis... Miele on kyllä kestävä, velipojalla ollut 30 vuotta ja pyörii vieläkin, osti vain uuden kun ei kuulemma väri sointunut kodinhoitohuoneen sävyihin! Joopa-joo. Ennen tehtiin koneet kestämään, nykyisin saa varautua korkeintaan viiden, kymmenen vuoden kestoon. Halpa ja hyvä ei näissäkään kulje samoissa kuorissa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #38 : 22.09.09 - klo:10:33 »

Meillä lukee S-iemens sekä pesukoneessa että pakastimessa, mutta jää-viileäkaappi on rakentajan perua AEG ja siitä on ollut pikkasen murheita. Ns. "itsesulatus" ei oikein toimi, täytyy auttaa ja varmaan siivotakin taas kerran. Tiskipöytä on nyt raivattu ja kohta saan pyykit ulkoilemaan. Tiskikone on mallia "Jaska" ja ikää on jo yli 60 v., mutta toimii suhteellisen luotettavasti, millä tuulella nyt sattuu olemaan... [:-DD]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 22.09.09 - klo:10:40 »

Tiskikone on mallia "Jaska" ja ikää on jo yli 60 v., mutta toimii suhteellisen luotettavasti, millä tuulella nyt sattuu olemaan... [:-DD]

Melkein samanlainen kone kuin täälläkin  [:-DD]

Mulla on melko uusi pesukone, piti olla erityisen hiljainen vaan kuuluu "suihkukoneen" ääni.
En tiedä onko vika vai ominaisuus  [:-I]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 22.09.09 - klo:10:52 »

Muoks. villasukan kantapää menossa, taas totean että tää ei oo mun juttu  [:-DD]
Silmukoiden poimiminen kantalapun reunasta  :-O siinä kohtaako se tökkää? Mulle tulee aina reiät siihen. Kerran mä kiersin jokaisen nostamani silmukan ympäri. Tuli hiukan hassu ristikkokuvio, mutta ei reikiä  [:65]

Poimin silmukat reunasta neulomalla nostettujen silmukoiden molempien reunojen alta. Ei tule reikää.  [:-)]

Lisäänpä vielä linkin

http://www.kaspaikka.fi/neulonta/tekniikka-ja-rakenne/silmukoiden_poimiminen.html

[:-)]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #41 : 22.09.09 - klo:10:55 »

Pyriksen käsityöneuvontatoimisto on ehdottoman luotettava, kuten sen tuotteistakin olemme saaneet nähdä !  [:-)] Ja muukin neuvonta, ilmeisesti mun avatar näkyy nyt tauotta...kiitos siitäkin !  [:44]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 22.09.09 - klo:11:02 »

Eipä kestä, Jaska.  :-)) Tuosta neulontapuolesta pitänee kertoa, että sen opin kirjaimellisesti kantapään kautta.  :-)) Kun keväällä innostuin neulomaan ensimmäisen kerran moneen vuoteen, niin monet neulontaniksit olivat täydellisesti haihtuneet muististani. Pian ne kuitenkin palasivat takaisin.

Kantapään teko ei ole vaikeaa, kun sen idea aukeaa. Sen jälkeen se onkin helppoa kuin heinänteko.

Käspaikka on ollut hyvä tiedonlähde.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 22.09.09 - klo:11:03 »

Tällaisen aseen käytön eläinten kanssa minäkin hyväksyn:

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1732581
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #44 : 22.09.09 - klo:11:07 »

Kantapään teko ei ole vaikeaa, kun sen idea aukeaa. Sen jälkeen se onkin helppoa kuin heinänteko.

Luulisin pärjääväni 99,97% varmuudella heinäpellolla paremmin [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sivu luotiin 0.303 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.