Huomenta!
Ihastuttava kanervakuva Iipalta.
Pilvistä on, mutta ei sada. Koiralenkki tehty, ja minkälainen lenkki. Loppumetreillä tuli vielä kamala koiratappelu. Tultiin koiran kanssa kotiin päin. Näin, että yhteen tienhaaraan oli auto pysäköitynä ja metsässä kulki joku punalakkinen mies tai nainen. Samassa kuului koiran haukahduksia. Koiraa ei onneksi näkynyt. Siinä ohikulkiessa mietin, että mikähän koira mahtoi olla. Ei ainakaan ajokoira. Pääsimme palan matkaa, niin takaa tuli jämtlanninpystykorva tutkapanta päässä. Se alkoi siinä "kyöräämään" meidän koiran ympärillä ja minä koitin kulkea vaan kotiin päin. Sitten meidän koira varoitti sitä pari kertaa, mutta kun ei tehonnut, niin Seri kävi päälle kaikki selkäkarvat pystyssä. Minä kiljuin "ei tapella", mutta eihän ne mitään totelleet. Jämtti väistyikin kerran, mutta Seri ei ollut vielä lopettanut, vaan syöksyi uudelleen päälle ja taas tapeltiin. Meinasin soittaa Isännän apuun, mutta käteni tutisivat niin paljon, että soittamisesta ei tullut mitään. Sydän hakkasi myös niin, että pelkäsin sen pettävän. Minua oikeasti hirvittää koiratappelut ja koitan niitä kaikin tavoin välttää, mutta tässä en voinut tehdä mitään. Vihdoin tappelu taukosi ja koirat olivat hiljaa ja jämtti hipsi pois paikalta. Tuli kyllä mieleeni, että soitan koiran omistajalle, että hommaa itselleen paremman koiran, kun tuo ei tunnu erottavan koiraa hirvestä. (Hyi kun olen ilkeä
) En kuitenkaan soita, kun ei siinä lopulta koirille kuinkaan käynyt, mutta minä kyllä meinasin kuolla sydänhalvaukseen.
Niin, mukavaa päivää kaikille!