Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 8.10.2009, torstai  (Luettu 676 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 8.10.2009, torstai
« Vastaus #45 : 08.10.09 - klo:17:41 »

Hei, pyytäisin neuvoa  [:-)]. Täällä on varmaan ollut ohjeita, mutta en ole niihin kiinnittänyt huomiota, kun en ole niitä tarvinnut. Siis, minulla on perattuja suppilovahveroita ja ajattelin tehdä niistä jotain. Mitä pitää ensin tehdä, hauduttaa pannulla vedet pois vai? Jos, niin kuinkahan kauan? Ajattelin sitten paistaa niitä pannulla sipulin kanssa, mutta kuinka kauan niitä pitää paistaa? (Tarvin tarkat ohjeet  [:-I]  :-)) ) Eli siis koska ovat syöntikelpoisia? Antakee ohjetta, kun en ite ossoo.  :-))

Eiköhän niille tepsi sama ohje kuin kanttarelleille?
Eli voita pannulle hiukan, sienet ja sipulit sekaan ja sitten sekoitellaan ja annetaan veden haihtua. Sitten kun sienet ovat "lyhistyneitä", niistä on varmaan nestekin haihtunut ja eiköhän ne ole sitten aikas kypsiä?
Sitten voi heittää perään hiukan (valko-)pippuria, suolaa ja kermaa!  [:-)]

Toivottavasti saat pätevämpiä neuvoja. Mä en juurikaan ole herkkusientä kummempia sieniä käsitellyt. Mutta noin mä tekisin!  [:-)]

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 08.10.09 - klo:17:43 »

Minä laitan yleensä ensin suppilot pannulle ja annan niiden olla vähän ja sitten siilaan nesteen pois ja vasta sitten voit ja mausteet.Sitten saavat siin paistua....
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #47 : 08.10.09 - klo:17:49 »

Kiitos ohjeista Kaija ja Punis. Menen kokeilemaan  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #48 : 08.10.09 - klo:18:30 »

http://www.maku.fi/reseptit/resepti/Suppilovahverokastike/2023.html
tässä olis tälläinenkin ohje ihan täältä netistä..mutta ehkä jo olet kokeillut
ja syöt niitä parasta aikaa :-)) :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #49 : 08.10.09 - klo:19:04 »

Kiitti Telkkinen  [:-)], mutta ehdin jo tehdä ja hyvää tulikin. Ehkä seuraavalla kerralla teen noin.

Punis sanoi:"Minä laitan yleensä ensin suppilot pannulle ja annan niiden olla vähän ja sitten siilaan nesteen pois ja vasta sitten voit ja mausteet.Sitten saavat siin paistua..."
Juuri noin minäkin tein, koska sinne tuli yllättävän paljon vettä. Olisi se voinut haihtua, mutta en jaksanut odottaa.  :-))
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #50 : 08.10.09 - klo:20:00 »

Kiitti Telkkinen  [:-)], mutta ehdin jo tehdä ja hyvää tulikin. Ehkä seuraavalla kerralla teen noin.

Punis sanoi:"Minä laitan yleensä ensin suppilot pannulle ja annan niiden olla vähän ja sitten siilaan nesteen pois ja vasta sitten voit ja mausteet.Sitten saavat siin paistua..."
Juuri noin minäkin tein, koska sinne tuli yllättävän paljon vettä. Olisi se voinut haihtua, mutta en jaksanut odottaa.  :-))

Minä aina haihduttelen pienellä lämmöllä ensin vedet. Ei sitten mene "lapsi pesuveden mukana" eli maut sen nesteen mukana viemäriin. Sitten lisään rasvaa, lämpöä ja sipulit. Lopuksi kermaa (nykyään kaurasellaista) ja mausteita maun mukaan.
Samalla systeemillä teen tosiaan myös kantarellit ja tatit.  Niitä kun ei tarvitse ryöppäillä ennen ruoaksi valmistamista.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #51 : 08.10.09 - klo:20:30 »

Torstai iltaa kaikille! [:-)]
Täällä oli aurinkoista aamulla, mutta sitten tuli jälleen puolipilvistä ja jonkin verran oli tuulta. Nyt on kirkas taivas ja tyyntä.
Mittarilukemia, viime yön alin oli -0,3 ja päivän ylin +5,8 sekä nyt jo -2,5oC.

Jälleen päivän askareiden jälkeen olen nyt iltapalalla ja sitten luen jonkin aikaa vielä viestejä täällä. :))
Tämäkin ketju lukemi, saas nähdä ehdinkö/jaksanko lukea.

Mukavaa torstai iltaa toivotaan kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #52 : 08.10.09 - klo:20:43 »

Tulen teko ja teen odottelua, eipä tässä taaskaan kummempaa [:-)]

Jarmo, meillä olis "kummempaa". Pitäis jonkun imuroida ja pestä kylppäri ja vessa ja parveke. Oiskos vapaaehtoisia? [:-DD]
Ja aivan toiseen. Olenkohan muistanut tarpeeksi hehkutella uudella sähkösängylläni? Vai en - siis en luopuisi siitä mistään hinnasta. Tänä aamunakin oli kiva heräillä ajoissa, nostaa hiukka päätypuolta ylemmäs ja jalkoja ylemmäs ja siinä rentoutua ennen aamun toimia.
siinä ihan oikeasti pääsee rentoutumaan! Se on ihastuttava.
Eikä kallis kun katselee sellaista virkamiesversiota I:n kaupasta. [:-)]

Syyskuun lopulla kokeilin sähkösänkyä 3 päivää, koko sänkyä sai nostettua ja laskettua ylös alas ja sitten sängyn toista päätä sai vielä erikseen ylös/alas ja olipa sängyssä vielä radiokin varusteena ja puhelin ja nappi, ja nappia painamalla tuli aina nopeasti nätin näköinen naishenkilö kysymään mikä hätänä [:-)]

Jarmoooo  [:-DDD]       [:-DD]  :-))

Mä luin ihan tossissaan, että Jarmolla on ollut kokeilussa tuollainen sänky ...kotona. :)))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #53 : 08.10.09 - klo:22:17 »

Ulkona selkeää ja jo -1,5 pakkasta, mitähän on huomen aamusella, no se nähdään muutaman tunnin unien jälkeen ... [:56] 
Öitä kaikille  [:6]

Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 09.10.09 - klo:00:17 »

8.10 sain tietää että kohta pääsen leikkaukseen.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #55 : 09.10.09 - klo:10:11 »

Linnunsiemeniä ja tikapuut.. pesiinkö meinaat linnunsiemeniä laittaa... linnut tulee munista.... 

Iipa :-))
Tikapuut jäi ostamatta kun eihän ne mahtuneet meidän autoon :-)), ollaan nimittäin ostamassa sellaisia tosi pitkiä tikapuita, liki 5m korkeita, ja vaikka ne menee kasaan niin silti paketti on liian pitkä meidän autoon. Repe saa hakea ne joskus kun on yksinään menossa Koluun, mun penkin selkänojan jos laskee alas niin sitten ne mahtuu. Tarvitaan tollaset pitkät tikapuut jotta voidaan tyhjennellä vesikouruista Kolussa lehdet, aitankin kourut on niin korkealla ettei sinne muuten yllä.
Linnunsiemenet tuli kyllä hankittua, kuorellista auringonkukkaa 25kg säkki hintaan 24:90€.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #56 : 09.10.09 - klo:10:22 »

Mesikselle (ja miksi ei muillekin) [:-)]

Suppiksista saa myös tosi ihanaa säilykettä, suppilovahveropikkelssiä. Se sopii kaikkien liharuokien, vaikka esim. karjalanpaistin lisukkeeksi ja jos tykkää maksapasteijasta niin sen kanssa myöskin.

Tässä ohje http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/28462/Suppilovahveropikkelssi

Muskottikukkaa ja sinapinsiemeniä en oo kyllä laittanut.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 09.10.09 - klo:14:22 »

Kiitos ohjeesta. Pitää kokeilla joskus, jos ei pakkanen vie kaikkia suppiksia.

Minäkin ostin tänään 25 kg:n säkin AKS:sää (auringonkukan siementä). Maksoi 24:50. Kahdesta paikasta kyselin kuorettomia, mutta ei ollut. Otin sitten kuorellisia.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.211 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.