Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 12.10.2009, Maanantai  (Luettu 823 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: 12.10.2009, Maanantai
« Vastaus #45 : 12.10.09 - klo:15:59 »

Minä en myöskään tykkää kun meillä on Pertunmaalla alkanut siinä pihapiirissä tänä syksynä pyörimään iso valkoinen kissa. Yhden kerran se oli jo heinäladossakin nukkumassa jossain vanhasssa nojatuolissa kun siskoni meni käymään pakastimella. Kissa on hyväkuntoisen ja ihan lihavan näköinen, mutta, mutta, kotiinsa saisi mennä, en tykkää jos rupeaa meidän pihalintuja hätyyttämään. Repe kyllä on antanut sille kyytiä aina sen nähdessään, mutta ei se ainakaan vielä ole mitään auttanut. Lauantainakin kissa iskuskeli pitkät tovit keittiön ikkunasta näkyvän pellon reunassa kivellä, kunnes Repe antoi sille vähän vauhtia. 
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #46 : 12.10.09 - klo:16:05 »

Minä en myöskään tykkää kun meillä on Pertunmaalla alkanut siinä pihapiirissä tänä syksynä pyörimään iso valkoinen kissa. Yhden kerran se oli jo heinäladossakin nukkumassa jossain vanhasssa nojatuolissa kun siskoni meni käymään pakastimella. Kissa on hyväkuntoisen ja ihan lihavan näköinen, mutta, mutta, kotiinsa saisi mennä, en tykkää jos rupeaa meidän pihalintuja hätyyttämään. Repe kyllä on antanut sille kyytiä aina sen nähdessään, mutta ei se ainakaan vielä ole mitään auttanut. Lauantainakin kissa iskuskeli pitkät tovit keittiön ikkunasta näkyvän pellon reunassa kivellä, kunnes Repe antoi sille vähän vauhtia. 

Pasi sanoi, että Puuilossa myydään kissaloukkuja alle kahdenkympin!

Syksyn eka räntäsade on sitten koettu. Keli oli kyllä ihan hyvä. Huomisaamu hiukan hirvittää; mä sain renkaanvaihtoajan huomiseksi töiden jälkeen. Olen kyllä töissä jo varoitellut, että jos keli on oikein huono, mä saatan myöhästyä, eli suunnitelma B laadittu  [:-)]

Veronpalautuslaput oli tullut!   [:-)]
Mulla on mennyt viime vuosi aikas hakoteille, kun mulle maksetaan vielä tonni, vaikka ovat jo puolison hyväksi käyttäneet kaksi tonnia mun palautusrahoja. Meniköhän viime vuonna rajat täyteen niin, että maksoin loppuvuodesta 50%? Siihen työmatkakulut ja kotitalousvähennykset jne jne niin johan on tänään helppo hymyillä  :-))

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #47 : 12.10.09 - klo:16:06 »

Ja kun kissojen saalistusviettiin ei vaikuta sekään, vaikka ne kuinka hyvin ruokkisi. Ne saalistavat silti. Se on niiden luontainen ominaisuus.
Tuo verkko olisi kyllä hyvä.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #48 : 12.10.09 - klo:16:07 »

Ei vaan ole mitään kirjoitettavaa
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #49 : 12.10.09 - klo:16:08 »

Kerro vaikka linnuista ja oravista  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #50 : 12.10.09 - klo:16:11 »

Pääasia että olet ok. Aloin jo huolestua että jos vaikka tauti on iskenyt uudestaan. Mutta ymmärrän kyllä että aina ei ole sanottavaa, se sallittakoon kaikille. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Jaska

• Vieras
« Vastaus #51 : 12.10.09 - klo:16:13 »

Pääasia että olet ok. Aloin jo huolestua että jos vaikka tauti on iskenyt uudestaan. Mutta ymmärrän kyllä että aina ei ole sanottavaa, se sallittakoon kaikille. [:-)]

Jarmolle:  [:1]
Kirjattu

tyto alba

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #52 : 12.10.09 - klo:16:17 »

Se verkkoaita toimii oikeasti. Niitä on ihan nättejäkin olemassa, ja sellainen allekin puolimetriä korkea riittää jo hyvin, kun kissat eivät loiki siitä yli. Ja jos yrittävät on ne jo ajat sitten huomattu. Hankittiin sellaiset kun näin kerran kissan saaneen viherpeipon!  [:-(] Muutenkin (kissat) päivystivät paikoilla ennen ahkerasti, mutta nyt on homma mennyt niille liian hankalaksi ja linnut saavat olla enemmän rauhassa.
Kirjattu
Kirkkonummi

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #53 : 12.10.09 - klo:16:21 »

Kissaihminen olen henkeen ja vereen. Mutta en pidä siitä, että ihmiset antavat kissojensa kulkea vapaana luonnossa. Ensiksikään, kissa ei kuulu vapaana Suomen luontoon ja toisekseen, se selviää ilman sitä ulkoiluakin.
Minulla on nyt neljä kissaa, joista vain yksi käy ulkona, mutta aina hihnassa. Ei tulisi mieleenikään, että yhdenkään näistä päästäisin ulos vaikka vain öiseen aikaan.

Ja kissa on aina vaaroille alttiina vapaana liikkuessaan. Ajattelematonta ja vastuutonta toimintaa ihmisen taholta!
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #54 : 12.10.09 - klo:16:31 »

Täällä maalla se vaan on yleistä, että kissat ovat vapaana. Luulenpa, että minuakin pidetään vähän  [NUT], kun olen sanonut, että jos ottaisin kissan, en sitä koskaan ulos päästäisi yksinään.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #55 : 12.10.09 - klo:16:57 »

Kissat ei kuulu luontoon, ihan niiden oman turvallisuudenkin vuoksi.

Jotenkin minusta oikeutettua myös hirven satuttaa ihmistä joka ei osaa ampua kuollettavasti.
Iltalehdestä:
Haavoittunut hirvi hyökkäsi metsästäjän kimppuun viime sunnuntaina Tervolassa, kertoo Pohjolan Sanomat. Kokenut paikallinen metsästäjä oli lehden mukaan ampunut hirveä kaulalle, mutta hirvi ei kuollut laukaukseen heti.

Kun metsästäjä oli ampumassa lopetuslaukasta metrin päästä, hirvi hyppäsi yllättäen jaloilleen ja hyökkäsi metsästäjän kimppuun. Pohjolan Sanomien mukaan Hirvi tuuppasi metsästäjän turvalla selälleen.

Sen jälkeen eläin hyppäsi takajaloilleen ja yritti nuijia metsästäjää etujaloillaan, mutta tämän onnistui kierähtää pois alta viime hetkellä. Metsästäjän onneksi hirven voimat loppuivat pian hyökkäyksen jälkeen.
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #56 : 12.10.09 - klo:17:02 »

Kotona taas  [:-)]
Siinähän se uusi aherrusviikko taas tuli aloitettua  [:56]  Pilvistä on ulkona ja kylmä tuuli ainaskin pihalla tuntui puhaltavan +3,2 vain lämpöä.
Ei ole sadellut räntää sen paremmin kuin luntakaan, kun mulla nyt olis ne talvirenkaatkin autossa, keli on teillä tosi kuivaa  [:-I]
Oravalla ja tinteillä kiirettä ruokintapaikalla  [:-)]

Kauniita ja kivoja kuvia päivän ketjussa  [:-)] [:-)]

Pönttölän poteville paranemisia   [:30]

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #57 : 12.10.09 - klo:17:30 »

Jotenkin minusta oikeutettua myös hirven satuttaa ihmistä joka ei osaa ampua kuollettavasti.

Niin, jos ampuu, niin pitäisi ampua siten, että eläin kuolee välittömästi, eikä vasta jonkin ajan kuluttua.  Kuinkahan usein hirvi/peura ammuttaessa kuolee välittömästi? Olen joskus nähnyt videonpätkän hirven ampumisesta. Se ei kuollut heti, vaan mennä "mulkkelehti" pitkän pätkän ennen kuin kuoli. Onkohan tuo kovinkin yleistä? Toivottavasti ei.
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #58 : 12.10.09 - klo:17:37 »

Ja nyt lämpimästi vaatetta päälle ja alkuehtoon kupposellisen kautta pihalle  [:-)]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #59 : 12.10.09 - klo:18:28 »

Ei pitäs illalla yrittää kutoa väsyneillä silmillä mohair-lankaa, eilisillan viimeisiä riviä purin (revin) ja viimein sain homman selville vesille. Taitaa olla viisainta jättää kudin tänään syrjään.
Oli taas yksi sellainen päivä, että "ketutuskäyrä" on korkealla, mutta illassa jo ollaan. Kyllä tämä tästä.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.371 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.