Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos on sähkölämmitys se on aivan p***n hailee mitä siellä uunissa, saunassa tai valoilla tekee.
Olen myös sitä mieltä, että tämä menee jo sulan hulluuden puolelle. Miten se nyt sitten oikeasti menee, jos Saksassa mökit on lämpimiä ja niiden lämmittäminen huomattavasti halvempaa kuin Suomessa. Ja meikä muija kun alkoi vaahtoamaan tästä jo heinäkuussa, miksei asiaan tartuttu aiemmin! Miksi se on aina ja ikuisesti pieni Suomi joka maksaa, tässä tapauksessa kansalaiset, aina ja kaikeista!
Juu samaa mieltä, paitsi että sähkösaunan lämmitys näkyy kulutuksessa selvänä piikkinä. En onneksi voi käydä saunassa, mutta ennen suihkua kiuas on hetken päällä.
Sähkökiuastalouksissa, joissa saunotan joka päivä, joutuu kyllä pulittamaan siitä ilosta ison rahan.
Mä olen seurannut kuukausittaista sähkönkulutusta yli 30 vuotta . Aina olen säätänyt sähköä. Lapsuudenkodissa aina säästettiin sähköä. Et se säästäminen on tuolla selkäytimessä
Keväällä kun on tarpeeksi lämmin, sammutan kaikki patterit, paitsi saunan lattialämmityksen, Ja sen jälkeen syksyyn asti kulutus johtuu ainoastaan sähkövermeistä , ei pattereista, paitsi se saunan lattia
kulutus kesäkuukausina on n. 350kwh, josta puolet suunnilleen johtuu veden lämmitykestä.
Syksyllä sit pakko laittaa patteri kerrallaan päälle, ja kun on tarpeeks kylmä kuukausi, nolla tulee kuluttuslukeman perään. Sikamaisen kylminä kuukausina ensimmäinenkin numero kasvaa pykälän ylöspäin.
Ei tässä talossa menisi niin paljon sähköä lämmityskaudella, mutta tämä on just 100 vuotta vanha talo, johon pitäisi laittaa rahaa remonttiin sellaiset 100 000, ihan kengityksestä alkaen, ja uusien suurinpiirtein kaiken.
sitä lottovoittoa ei vaan ole näkynyt