MÄ NÄIN NÖPÖN!!!!!!!!!!!!!!!!
Ette usko mun mieli rauhoittui! Suurin pelkonihan on ollut se - en oo uskaltanut tätä ääneen kirjoittaakaan - siis, että jos sille on tapahtunut jotakin... jotakin ikävää. Ja nyt kaiken lisäksi tiedän, että hän ei ole lähtenyt vaeltelemaan kauemmas ja tiedän missä hän majailee!!! Tietää missä loukkua pitää! No, samassa vanhassa paikassa majailee hän, talon alla. Mähän oon pelännyt, että se vieras kissa on pelottanut Nöpön pois sieltä, mut onneks ei. Nöpö norkoili loukun suuaukolla just kun isäni kanssa saavuttiin kattomaan loukkua. No pakoonhan hän luikahti, talon alle.
Asia on nyt niin, että Nöpö on oppinut mikä tuo loukku on, eikä siksi mene sinne. Voi peeveli! Miten sen sais älytettyä.. Saman huomasin nimittäin tänään Kirsikasta, Kirsikka oli loukun ulkopuolella ja yritti tassulla raapia sieltä ruokaa, mutta loukkuun ei mennyt! Kun hänkin on ollut siellä kahdesti, kuten Nöpökin. Kissat ei oo tyhmiä... Hitsi, oisvat nyt vähä tyhmempiä...
Mut mä tiedän, että Nöpö on elossa ja omassa pihassa! Kyllä rauhoituin! Näillä säillä hällä ei oo mitään hätää. Kunhan nyt vaan sais hänet menemään tuonne loukkuun.