Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nyt on lauantai 24.10.2009  (Luettu 2178 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Nyt on lauantai 24.10.2009
« Vastaus #60 : 24.10.09 - klo:11:20 »

Ai että kun oli namin näköistä toi Tiinan tekemä piirakan kuva ja ohje.
Laitatteko rasvaa aina sen määrän, joka ohjeissa sanotaan?
Ite joskus bluffaan sekä rasvan määrässä, että sokerissa.

Kumpaan suuntaan? Enemmänkö? [:-DD]

Kyllä mä teen yleensä leivonnaiset ihan ohjeen mukaan, leipominen on sellaista että ainesten suhteet on aika tarkeät onnistumisen kannalta. Jos piirakkapohjasta vähentää rasvaa, niin sitten täytyy vähentää jauhojakin tai muuten voi tulla liian kovaa ja kuivaa tavaraa uunista ulos. Ruuanlaitossa kyllä rukkaan reseptejä useinkin mutta leipominen on eri juttu.

Nytkin laitoin piirakkapohjaan aitoa voita kun se oli eilen kaupassa tarjouksessa, mutta useammin käytän kyllä juoksevaa margariinia.

Kiva "nähdä" Lusciniaakin pöntöllä. Mukavaa sieniretkeä!
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #61 : 24.10.09 - klo:11:23 »

Mistäköhän tuo kuva on?

Oon ettinyt tietoa aiemminkin ja etsin taas ja se taitaa olla Hollannissa eläinlääketieteellisessä korkeakoulussa Utrechtissa. Ja äsken siinä meni kaksi ihmistä valkoisissa takeissa ja ihan kuin miehellä ois ollut stetoskooppi kaulassa. Sujahti vaan niin nopsaan, mut tais se olla stetoskooppi.
Joo, siellä noita valkotakkisia näkyy aina tämän tästä.

Luulis että osaisivat hoitaa paremmin eläimiä, eli edes kuivikkeet  [:-I]

Aiemmin niillä oli... Mul tulee aina vähän paha olo, kun katon tuota. Oon alkanut epäilemään, että ovat "koe-lehmiä", joilla oppilaat harjoittelee. [:-I] Itte kerran kävin vierailulla Hesan eläinlääketieteellisessä korkeakoulussa, kun mun solukaveri opiskeli siellä. Ei ollu kivaa. [:-I] [:-(] Sain mm. nähdä, kun lehmältä poistettiin silmää... harjoituksen vuoksi siis. Ja pahinta oli ne koiranpennut häkissä... Niillä harjoiteltiin kuulemma koiran nukuttamista. [:´((] Sori, ku näin ikäviä puhun.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #62 : 24.10.09 - klo:11:29 »

Sus  [:´(]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #63 : 24.10.09 - klo:11:33 »

Mulla jäi varmaan se ½ desiä jauhoista vahingossa pois, kun pullista tuli vähän "lättysiä",mutta mies vakuutti, että hyviä ovat ! Jospa huomenna sitä Tiinan omppupiirakkaa, oonkin vallan viime aikoina värkännyt niitä vegaanipiiraita, joihin ei saa laittaa maitoa eikä munia.  [:-I] Eikä ainakaan voita !
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #64 : 24.10.09 - klo:11:33 »

Nii-ih Motteri. Pakkohan oppilaiden on harjoitella... [:-I]
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #65 : 24.10.09 - klo:11:43 »

Minä en tänään tee yhtään mitää.Saatan käydä Porvoossa pikavisiitillä ja illalla sitten menen Yön konserttiin Finlandiatalolle  :-)) :-))

No juu, eihän tuo yhtään mitään ole jos Porvoossa piipahtaa ja illalla vielä konserttiin menee. :-))

Mä ajattelin että jos käväisisi kirpparilla, tossa lähellä on aika uusi kirppari jossa vois poiketa.

Omenapiirakka on hyvää ja niin myös päivän eka kaffemukillinen. Nyt ei sitten enää enempää tilannetiedotuksia tuon piirakan suhteen. :-))

Tiina,tarkotin tietty että kotihommat saa jäädä tältä päivältä  :-)) [:-DD] :-))
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #66 : 24.10.09 - klo:11:55 »

Lainaus
illalla sitten menen Yön konserttiin Finlandiatalolle

Voi vitsi.Munkin olisi sinne mieli tehnyt,olen kova Yö fani.
Ei vaan ollut ketään kaveria  [:´((] niin jäi liput hommaamatta.

Kerro heti sitten kanssa minkälaista oli.

Ja mukavaa konserttia sulle.
« Viimeksi muokattu: 24.10.09 - klo:11:58 kirjoittanut emo »
Kirjattu

jaTa69

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #67 : 24.10.09 - klo:11:58 »

Muutama aste lämmintä, pilvistä, ei pahemmin tuule, aikas mukavan tuntuinen ilma lähteä käymään pyörällä Pyhäjärven rantamilla  [:42]
Jos vaikka jostain tirpasta ekopinna... [:-I]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #68 : 24.10.09 - klo:12:01 »

Jotain vesilintuja saattaisi olla tarjolla jossakin suojaisessa paikassa, ehkä [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

• Vieras
« Vastaus #69 : 24.10.09 - klo:12:02 »

Käyn aina silloin tällöin kurkkimassa näitä lehmiä. Nyt minua tosiaan ihmetyttää, MIKSI ovat ilman pehmikkeitä? Nukkuvat paljaalla lattialla  [:-/]. Näin on ollut jo jonkin aikaa. Eikö kukaan puutu tällaiseen, kun koko maailma tämän näkee???
http://wc-lhd-afkalf.vet.uu.nl/view/view.shtml?id=873&imagePath=/mjpg/video.mjpg&size=1

Eikös niitä aika yleisestikin makuuteta kovalla betonialustalla. Vähän vaan katoin, että noi kettingit oli aika lyhyitä.  Ei kovin inhimillistä.  [:-(]
Aikaisemmin kun katselin näitä lehmiä, niin niillä oli pehmikkeitä. En tosin tiedä, ovatko nämä samoja. Kuvakulma ainakin on eri.

Nyt osa lehmistä on makuullaan ja nuo narut on niin lyhyet, että eivät saa edes päätä lattiaan asti! Pistää vihaks! [:-//]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #70 : 24.10.09 - klo:12:15 »

Voi jos nuo lehmät ovatkin koe-eläimiä, harjoittelua varten  [:´(], ja entäs ne Susun kertomat koiranpennut  [:´((]. Voi kun tuntuu pahalta, mutta kun niille ei mitään voi, on ne pakko koittaa unohtaa (vaan kun pyörii mielessä).
Mutta nyt soi munakello, eli omppupiirakka pois uunista  [:-)]. Tein sellaisen, johon tulee piimää.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #71 : 24.10.09 - klo:12:21 »

Joo, ei voi muuta kuin yrittää olla ajattelematta... [:-I]

Kohtpuoliin pitäis alkaa liikuttaa imuria, mutku ei yhtään hurtsita. Ihme väsymys mulla aina vaan. Ehkä ne on osittain nää säätkin. Mikään ei oikein hurtsita.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #72 : 24.10.09 - klo:12:27 »

Sama täällä, siivota pitäis, mutta EVVK  :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #73 : 24.10.09 - klo:12:31 »

Onneksi meillä Repe siivosi jo eilen [KIPPIS] (Repelle) niin mä saan vaan olla ja pikkuisen puuhastella ruuanvalmistelun kanssa. Olen kuorinut ja pilkkonut porkkanat ja laittanut paistin paistopussiin yms.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #74 : 24.10.09 - klo:12:35 »

Mun pitäisi kanssa alkaa suunnitella kanacurrya, mutta mua laiskottaa...  [:-I]
Pönttöily on paljon mukavampaa ajankulua!

Sivu luotiin 0.363 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.