Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tietsikkaongelmaa  (Luettu 669 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Tietsikkaongelmaa
« Vastaus #15 : 24.10.09 - klo:09:13 »

Voi olla paristotkin kuluneet. Lisää hiiren ongelmien ratkaisusta löytyy  tuolta: http://supportwiki.steampowered.com/fi/Hiiri-_ja_n%C3%A4pp%C3%A4imist%C3%B6viiveen_ratkaisu.

Mulla on Logitechin laser-hiiri ja sen ongelmat hävisivät ajurin päivityksellä.

Mulla on myös Logitechin laser-hiiri. No katsotaan kuinka tää nyt sujuu, kun vaihdoin pariston. Taidanpa käydä silti tuolla sivulla kurkkimassa, kiitti!

Mun hiiri on kolmisen vuotta vanha, ja siinä on ladattava akku, joten ei tullut heti mieleen tuo paristojen vaihto. Hiireen syttyy punainen merkkivalo, kun virta on vähissä.
Silti hiiri toimii täysin virheettömästi siihen asti, kun virta täysin sammuu.

Ahaa, tuohon valohommaan en oo aiemmin kiinnittänyt mitään huomiota. Mut äsken se kyllä paloi ja nyt ei pala! Just ihmettelin, että miks se ei nyt pala, että onks jotaki vieläki vialla, mut se onkin siis toisin päin. Kiitti tästäkin tiedosta!
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 24.10.09 - klo:09:18 »

http://www.logitech.com/index.cfm/428/783&hub=1&cl=gb,en

Tuossa kuvassa on mun hiiri, ja kun klikkaa "downloads"/lataukset, niin sieltä avautuu sivu, josta kun valitsee "choose os"/valitse käyttöjärjestelmä--Vista,XP tms.. -- niin ajuritiedoston voi ladata koneelle. Sivu kyselee toisinaan vielä: choose/valitse  32bittinen/64bittinen, mun on 32, kuten on  mun Windows XP- käyttöjäjestelmäkin.

Tuolta sivulta kun klikkaa oman hiirensä kuvaa, niin se vie suoraan oman hiiren ajurinlataussivulle, josta edetään edellä kirjoitamallani tavalla.

http://www.logitech.com/index.cfm/support_downloads/downloads/mice/&cl=gb,en

Mikä tyyppimerkintä Sussin hiiressä on? Onko se  laser vaiko optinen hiiri?
« Viimeksi muokattu: 24.10.09 - klo:09:25 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 24.10.09 - klo:09:30 »

Kyl me ollaan Susun kaa ihqui  [:-DD]
En mäkään tuota valoa "nähnyt" ennen  [KIPPIS]
Ei niitä katseleen kerkii, se on menox sano Annie Lenox  [:-)]

Mä en löytänyt omaa hiirtäni tuolta, en vaan nähnyt ehkä  [:-I]
Tämä on reilu vuoden vanha.
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 24.10.09 - klo:09:32 »

Mullakin on Locitechin hiiri, mutta mistä mä tiedän onko tämä laser-hiiri  [:-I]
Käytän akkuja vaikka pattereitakin voisi, tämä kyllä hiipuu hiljalleen usein,
eli se että alkaa hidastelemaan on varma merkki.
Punainen valo tässäkin palaa  :-))

Klikkaa tuolta sivulta hiiresi kuvaa ja anna tänne linkki sieltä avautuvalle sivulle, niin voi selvittää, mikä hiiri on kyseessä.

Logitechin hiiret:  http://www.logitech.com/index.cfm/support_downloads/downloads/mice/&cl=gb,en
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #19 : 24.10.09 - klo:09:32 »

Mikä tyyppimerkintä Sussin hiiressä on? Onko se  laser vaiko optinen hiiri?

Kääk, kun mä oon niin uuno näiden juttujen kanssa, oon luullut, että laser ja optinen on sama asia. [:17]

Tuolla alapuolella on joku reikä, jonka yläpuolella lukee "invisible" ja alapuolella lukee "optic"...

Ja mikähän tuo "reset"-nappula on? Mitäs tapahtuu, jos siitä painaa?
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 24.10.09 - klo:09:37 »

Kyseessä on optinen hiiri, ja "reset" näppäintä voi painaa ongelmatilanteissa tai sitten sitä painetaan paristojen vaihdon jälkeen. Omassa hiiressäni ainakin tuntuu melko turhalta napilta.
Reset on eräänlainen nollaus-näppäin. Esim. mun lankapuhelimen numeronäytön historian se ainakin poistaa lopullisesti/nollaa.

Minun hiireen ei voi vaihtaa paristoja, vaan siinä on sisäinen akku/ei korvattava/uusittava--ladataan omassa laturissa.  http://www.dvhardware.net/reviews/logitechmx1000/logitech_mx1000_2.jpg
« Viimeksi muokattu: 24.10.09 - klo:09:46 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #21 : 24.10.09 - klo:09:40 »

Noitten ongelmien takia, mä en haluu ostaa paristohiirtä, kun vanha ei kunnolla rullaa, hakemalla haen ja ostan langallisen.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 24.10.09 - klo:09:43 »

Mir, ei meillä mitään ongelmia ole, ei se ole laitteen vika jos käyttäjä on  [:-I]  :-))

Sinisorsa on niin ihana ihminen kun jaksaa aina neuvoa  [KIPPIS]
Eli sun hiirellä on latausasema?
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #23 : 24.10.09 - klo:09:44 »

Nyt tosiaan pariston vaihdon jälkeen tää on toiminut moitteettomasti tähän asti.

Kiitos Sinisorsalle kaikista tiedoista! [KIPPIS]
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 24.10.09 - klo:09:52 »

Mir, ei meillä mitään ongelmia ole, ei se ole laitteen vika jos käyttäjä on  [:-I]  :-))

Sinisorsa on niin ihana ihminen kun jaksaa aina neuvoa  [KIPPIS]
Eli sun hiirellä on latausasema?

On. Latausasemasta menee johto pistorasiaan (latausvirta) ja tietokoneen taakse USB-liitäntään (hiiren USB-liitäntä). Ja hiirestä on sitten langaton yhteys tuohon latausasemaan, jolloin johtoa ei tarvita.

Parissa minuutissa akku latautuu niin, että sitä voi käyttää heti useamman minuutin, ja 10 minuutissa latautuu täyteen. Täyteenlatauksella voi käyttää hiirtä useita kymmeniä tunteja.
Kuva hiiren latausasemasta: http://www.dvhardware.net/reviews/logitechmx1000/logitech_mx1000_2.jpg

Latausasemassakin lukee "reset".  :-))

Olen niin tyytyväinen tuohon hiireen, että jos menee rikki, niin ostan uuden vastaavan.
Langallinen hiiri toki on varalla, mutta ongelmia langattoman hiiren kanssa ei ainakaan vielä ole koskaan ollut.
« Viimeksi muokattu: 24.10.09 - klo:10:01 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #25 : 24.10.09 - klo:09:56 »

Pöntöllä oppii joka päivä jotakin uutta! [KIPPIS]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 24.10.09 - klo:09:56 »

Meillä on töissä tuontapaisia ja usein yhteys katkee, eli hiiri lopettaa liikkumisen  [:-I]
Ja arvatkaapa kuka ne korjaa liikkuviksi   :-O
että sellasta tietotasoa meillä  [:-DD]
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 24.10.09 - klo:10:23 »

"reset- nappi"  -- Selvitin vähän sen tarkoitusta Logitechin sivuilta. Eli on se jokin korjausnappi/nollaus-asetusten palautusnappi.

Oma hiireni -- reset-nappi on akunlautaysyksikössä ja myös hiiressä.
Hiiri ei toimi kunnolla-- ohje:  paina ensin latausyksikön reset-nappia ja sitten hiiren reset-nappia.
Jos ongelma ei korjaannu, niin kokeile toista tietokoneen USB-liitäntää.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #28 : 24.10.09 - klo:10:37 »

Ahaa. Painoin mä sitäkin varmuuden vuoksi. [:-)]
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 24.10.09 - klo:10:47 »

Se sun hiiresi on optinen ja "invisble"näkymätön, jolloin optista valoa ei ihmissilmä näe-- monissa hiirissä se näkyy punaisena-- se heijastuu myös helposti käteen--ehkä siksi tajottu tuollainenkin vaihtoehto.

Laser-hiiri on periaatteessa aivan samanlainen kuin optinenkin, mutta tarkempi ja nopeampi reagoimaan-- esim. erittäin tarkkaan kuvankäsittelyyn,peli  yms. tarkoitukseen. Surffaukseen tai tekstinkäsittelyyn se on liiankin tarkka --tosin sitä voi kyllä säätää lepsumaksikin.
Rullahiirtä itse tuskin haluaisin enää käyttää.
« Viimeksi muokattu: 24.10.09 - klo:10:52 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Sivu luotiin 0.335 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.