Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hyvää huomenta tiistaina 27.10.2009  (Luettu 1130 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Hyvää huomenta tiistaina 27.10.2009
« Vastaus #45 : 27.10.09 - klo:12:01 »

Onnittelut Mesikselle! Reikiä nolla! [KIPPIS]

Anniinalle ja vaaville peukutuksia, että vaivat loppuisi! [:72]

Minäki vissiin kai ehkä saan tässä vihdoin tuon hammaslääkäri- ja kyytijutun seleväksi. Että osaa olla vaikeaa, noh, huomiseksi järjestyy kyyti, jos vaan aamulla soittaessa saan sieltä ajan. [:-I] Yleensä niitä särkyaikoja on aika hyvin, mut se on otettava eka vapaa...

Se ois kaupassakäynti tänään taas, pakkokäynti. Alkaa loppuu murkinat.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 27.10.09 - klo:12:04 »

Kiitti Sus! Toivottavasti saat ajat ja kyydit täsmäämään. Meilläkin olisi pakko mennä taksilla tai naapurin kyydillä, jos ei itsellä olisi autoa. Hammaslääkäri kun on ainakin 10 km:n päässä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #47 : 27.10.09 - klo:12:09 »

Täälläkin se on mulla tuolla kaupungissa, oisko jotain 8 km. Ja kun nuo bussit kulkee niin harvakseen, niin pahimmillaan voi moiseen matkaan saada tuhrautumaan vaikka neljä tuntia. [:-I] Uh huh.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 27.10.09 - klo:12:16 »

Jos käy taksilla tavallisen lääkärin vastaanotolla, niin ei joudu taksikyytistä maksamaan kuin omavastuuosuuden, kunhan pyytää lääkäriltä lapun taksia varten. Mitenkähän on kun käy hammaslääkärissä? Joutuuko maksamaan itse koko kyydin?
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #49 : 27.10.09 - klo:12:19 »

Ai, tuommoisesta en oo ikinä kuullukaan! :-O Yhtään en tiedä miten sitten hammaslääkärin kanssa...
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #50 : 27.10.09 - klo:12:24 »

Mä kun käytin äitiä lääkärissä taksilla, niin edestakaiset matkat maksoi jotain n. 40 €ja kela maksoi korvausta kokonaista 45 senttiä, vaikka lääkärin kirjoittamassa kuitissa luki että äiti tarvi taksikyydin. :-)) Silloin mua vähän hymyilytti.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #51 : 27.10.09 - klo:12:31 »

No hups heijaa, Tiina. Siinäpä vasta korvaus!
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #52 : 27.10.09 - klo:12:42 »

Täällä näkyy aurinko! :-O Jestas!
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 27.10.09 - klo:12:44 »

Mä kun käytin äitiä lääkärissä taksilla, niin edestakaiset matkat maksoi jotain n. 40 €ja kela maksoi korvausta kokonaista 45 senttiä, vaikka lääkärin kirjoittamassa kuitissa luki että äiti tarvi taksikyydin. :-)) Silloin mua vähän hymyilytti.
Tiina, oletko muistanut säilyttää lääkärin määräämät taksikyytikuitit?
Niitä kun kertyy tietyn rahasumman edestä, niin kyyti on ilmainen.  Näyttää vain korttia, jonka sai muistaakseni sairausvakuutustoimistosta. [:-I]
Nyt en muista paljonko oli omavastuuosuus.
Mulla oli viime vuona sellainen, kun sairauskyytejä oli niin paljon.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 27.10.09 - klo:12:45 »

Täällä näkyy aurinko! :-O Jestas!

Täällä ei, vaan sää muuttui taas harmaaksi.  [:-(]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #55 : 27.10.09 - klo:12:52 »

Anniina, kuulostaapa hassulta, ettei käyttäjät saa tietoa  :-O
Toivottavasti pian helpottuu pojan olo  [:72]

Joo se on tosi kummallista. Tuon kotimaisen valmistajan sivuilta näkee kuluttaja kyllä tuotteet, mutta jos niistä haluaisi tarkempaa tietoa pitäisi kirjautua terveydenhoitajien omille sivuille. Missään ei ollut tuostakaan tuotteesta mainintaa, että on erityisesti ummetuksesta kärsiville lapsille.

Huomenna meillä on se lääkäri, mutta katsotaan nyt mitä sanoo. Poika on nukkunut jo kahdet tunnin mittaiset unet tänään  :-)) En edes muista milloin olisi viimeksi nukkunut kunnolla muulloin kuin yöllä. Ihan lupaavalta vaikuttaa  :-))

Kiitos kaikille tsempeistä  [:-)]
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 27.10.09 - klo:12:58 »

Keskipäivää  [:-)]
Uni karkasi jonnekin,´ [:-I] enkä enää kiinni saanut joten aamukafeeta tässä hörpitään  [:26] ja yritetään heräillä kunnolla.  [:-)] Iltapäivemmällä (hih,,mikä sanahirviä) vuorossa kuntosalille meno  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 27.10.09 - klo:13:01 »

Minä kun kävin Tampereella lääkärissä taksilla, niin koko edestakaisreissu maksoi noin 20 euroa, ja matkaa yhteen suuntaan on yli 50 km, ja taksi odotteli vielä siellä, eli tulin samalla taksilla pois. Minä annoin sen lääkärilapun kuskilla, ja rahasumman, ja kuski hoiteli loput. Ei tarvinnut käydä kelassa.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #58 : 27.10.09 - klo:13:14 »

MATKAKULUT

Matkan omavastuu on 9,25 euroa yhteen suuntaan. Korvausta voi hakea niistä matkakustannuksista, jotka ovat aiheutuneet sairaudesta. Sitä haetaan Kelan lomakkeella SV4, johon tarvitaan liitteeksi terveydenhoitolaitoksen antama selvitys/todistus mahdollisesta erityiskulkuneuvon tarpeesta ja kui-tit matkan aiheuttamista kustannuksista.
Korvaus on haettava 6 kk:n kuluessa matkan toteutumispäivästä Kelalta. Matkojen maksukatto on 157,25 euroa kalenterivuodessa. Myös bussikulut otetaan huomioon.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 27.10.09 - klo:13:38 »

Asiasta toiseen; sanokaahan, missä lämpötilassa ja kuinka kauan kaalilaatikko pitää olla uunissa? Minulla on ohje, 175 astetta vajaa tunti. Kypsyykö se siinä ajassa?
Sanokaas vielä, mitä voin tehdä lopusta paistetusta kaalista. (Tuossa ohjeessa käskettiin kaali paistaa)
Kirjattu

Sivu luotiin 0.254 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.