Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskiviikko 28.10. 2009  (Luettu 1385 kertaa)

jaTa69

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Keskiviikko 28.10. 2009
« Vastaus #45 : 28.10.09 - klo:10:48 »

Suklaata en ole vielä löytänyt, pitänee hakea kaupasta, jos tulee sellaisia mielihaluja.  [:-DD]

Suklaasta puheen ollen.  Tytär on heittänyt kaapin ylisille suklaapötkönsä lopun, minulta mukaa piiloon.  Paperi näkyy ja jestas, kun se kiusaa mua!  [:-DD]

Mut nyt kone kiinni ja kohta salille.  [:-)]

Pysy lujana  :-)) [:-DD]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 28.10.09 - klo:11:04 »

Kaarin varmasti pysyy lujana.  [;-)] Minusta ei ole takeita.

[:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #47 : 28.10.09 - klo:11:30 »

Hengissä. TOTT.

:-))

No jo oli helppo käynti. Tais kestää 9 minuuttia. Lääkepaikan laittoi, ei porannut lainkaan, mut puudutti kyl, vissiin "kevyesti", kun ei tunnu puutumusta kuin aavistusen ikenessä, ja rapsi mun omalaittaman paikan pois ja muutenkin rapsutteli. Siis hammasta - ei minua. [:-DD] Kuulemma pieni reiänalku oli se, joka oli saanu hampaan lohkeamaan. Kuukauden päästä vasta sain ajan siihen varsinaiseen paikkaukseen.

Ja tuota nyt sit piti pelätä! [:-I] [:-DD]

Sanoi taas, kuten viimekskii, että "hyvin oot ton paikan tuonne saanutki", heh, ei vissiin irronnu ihan helposti. Sanoi myös, että ihan hyvä, kun olin sen paikan laittanut. Se suojaa sitä hammasta ja sehän aluksi lopetti särynkin kokonaan. Sit se irtosi ja hammas äityi särkemään, eikä uusi väliaikanen paikka enää auttanutkaan.

Ai nii, kiitos kädestä pitämisistä! Autto! :-))
« Viimeksi muokattu: 28.10.09 - klo:11:39 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 28.10.09 - klo:11:32 »

No jo oli helppo käynti. Tais kestää 9 minuuttia. Lääkepaikan laittoi, ei porannut lainkaan, mut puudutti kyl ja rapsi mun omalaittaman paikan pois ja muutenkin rapsutteli. Siis hammasta - ei minua. [:-DD] Kuulemma pieni reiänalku oli se, joka oli saanu hampaan lohkeamaan. Kuukauden päästä vasta sain ajan siihen varsinaiseen paikkaukseen.

Eikö sinua rapsutettu ollenkaan... :-O [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #49 : 28.10.09 - klo:11:41 »

No jo oli helppo käynti. Tais kestää 9 minuuttia. Lääkepaikan laittoi, ei porannut lainkaan, mut puudutti kyl ja rapsi mun omalaittaman paikan pois ja muutenkin rapsutteli. Siis hammasta - ei minua. [:-DD] Kuulemma pieni reiänalku oli se, joka oli saanu hampaan lohkeamaan. Kuukauden päästä vasta sain ajan siihen varsinaiseen paikkaukseen.

Eikö sinua rapsutettu ollenkaan... :-O [:-DD]

No siitä mä vähän petyinkin, kun ei mua rapsuttanut! [:-DD] Oikein söpö lääkäri, mua nuorempi mies! Silmää yritin iskee, mut ei se kai huomannu, ku katteli vaan hammasta. [:-/] [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #50 : 28.10.09 - klo:11:59 »

On tuo hammashoito todella muuttunut sitten lapsuuteni vuosien! Siellä piti täyttää semmonen lomakekin, johon piti pistää rastit ruutuihin kaikista perussairauksista ja ykstyikohtaisista jutuista, että onko sitä onko tätä onko tota ja sit siellä oli jopa kysymys "Kärsitkö hammaslääkäripelosta?" Ottavat senkin noin hyvin huomioon! Ei multa lapsena mitään kysytty... [:´((] No hyvä ku nyt kysytään. [:-)] Ei kun ISO rasti ruutuun! :-))
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #51 : 28.10.09 - klo:12:26 »

Räntää  [:-//]  Tulis kunnon lunta.

Voi ette te ole mitään kunnon horroria kokeneet hammaslääkärissä lapsena.
Me asuimme pikku, pikku paikkakunnalla jossa ei takuulla ollut minkään maailman lekureita lähimaillakaan.
Hammaslääkäri tuli koululle muutaman kerran sen neljän vuoden aikana kun sitä pikkukoulua kävin.
Sillä oli sellainen kamala, iso, hidas porapylväs jolla hampaita porattiin. Ei ollut mitään vesijäähdytyksiä.
Tosin silloin ei esim. maitohampaita edes paikattu. Onneksi ei muistaakseni montaa paikkaa tarvittu (muistaakseni)
Ihan saatte arvata SATTUIKO  :-O  .
Siksi kai kaikki sen jälkeen annettu hammashoito tuntuu lasten leikiltä  [:35]

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #52 : 28.10.09 - klo:12:53 »

Ai teilläki muru tulee räntää. Tääl tulee jalkarättiräntää. Edelleen vaan.

Huomaan tässä syödessäni, että tuo hammas on vielä puruarka... [:-I] Toivottavasti rauhoittuu, niin taisi kyllä käydä viimeksikin, kun oli lähes samanlainen miun tapaukseni. Että lääkepaikan jälkeen vähän aikaa arkaili, mut sit rauhoittui.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #53 : 28.10.09 - klo:13:02 »

Kävästiin pikapikaa viemässä tirpolle ruokatäydennys tuonne kesäpöntölle. Hyvin oli edelliset riittäneet, tänään olis taas loppunut joten oikeaan aikaan mentiin. Talipötkyläkin oli hyvin tehnyt kauppansa, kaikenaikaa siinä näkyi ruokailijoita käyvän. Hömöjäkin oli ilahduttavasti aikakin kolme tai neljä löytänyt tali- ja sinitiaisten lisäksi ruokinnalle. Närhiä ja hakkaraisia ei juuri nyt ollut paikalla, varmasti käyvät myös osansa rohmuamassa.
Tammissa oli vielä paljon lehtiä jäljellä, taitaa haravointi siirtyä pääosin kevääseen.  [:-I]

Kiva kun Susulla meni hampulääkärikäynti kivuttomasti. Niin se menee seuraavakin kun nyt lääkepaikka kuolettaa hampaan.  [:-)]

Murulla samanlaisia hammaslääkärikokemuksia siellä menneisyydessä kuin minullakin. Tais olla asialla sama lääkärikin. Ei paljon kysellyt sattuuko vai ei.  [:´(]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #54 : 28.10.09 - klo:13:16 »

Kymmenisen kottikärryllistä tammen lehtiä haravoitiin äsken.

Toi oliskin tosi kätevää kun kaikki puut pudottais lehtensä yhdessä yössä :-)).

Niin oliski! Laittais vaan siksi päiväksi puun alle 10 kottikärryä ja se ois siinä! [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #55 : 28.10.09 - klo:13:31 »

Täs ei nyt auta muu kuin tirsat, ja kello soimaan, ettei venähä. Heränny oon puoli viideltä. Vähäks aikaa zzzzzzzzzzzzzzzzzz................
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 28.10.09 - klo:13:34 »

Tänään käyty neuvolassa ja kirkkoherranvirastossa.
Ihan tosissaan ottivat nyt pojan mahavaivat, niin terkkari kuin lääkärikin, mutta kun tuo uusi korvike vaikuttaa tällä hetkellä toimivan hyvin, ei lähdetä lisätutkimuksia vielä tekemään. Levolac-kuuria vielä jatketaan. Eikä mulle edes pahasti saarnattu, kun lopetin imettämisen kokonaan  [:-P]

Tänään toi posti paketin Kaijalta  [:-)] Kiitos, se oli ihana  :-))

Jospa kahvin keittoon ja koirien kanssa vähän ulkoilemaan.

Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 28.10.09 - klo:13:36 »

Iltapäivää  [:-)]
Taas uni karkasi ihan kesken, pakko varmaan illemalla yrittää jatkaa, että vielä yhden yön jaksaa  [:-)] Herättäjinä olivat kylläkin pienet siivekkäät koputtelijat  [:-)] etsivät varmaan ötöjä talon seinustoilta  [:-)]
Meillä haravointi jää aina kesääseen, ruohonleikkurilla ajellaan niitä aina syksyisin silpuksi. Keväällä sitten suurimmat kasat kerätään kompostiin.  [:-)]
Sus käynyt hammasläkärissä  [:67]  se on mulle yksi kauhupenkki, vaikka ei ole sattunut yhtään enää viime käynneillä. Reilu parikymppisenä jouduin menemään nukutushammashoitoon, koska kammo lapsuudesta oli niin suuri. Onneksi nyt jo pärjää ilman, tosin ilmainen vatsantyhjennys varmasti sinä päivänä tiedossa ennen sinne menoa  :-)) 
Kepeätä keskiviikon jatkoa  [:-)] [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #58 : 28.10.09 - klo:13:45 »

Keskiviikkopäivää!!
Äsken tulla tuprutti lunta mutta ei siitä maan peitoksi jäänyt yhtään.Siis lumi tuli ja meni [:-)]

Hienoa, että Sus selvisi pelkällä säikähdyksellä hammaslääkäri reissustaan..siis säikähdyksestä
ennen sinne menoa ja hieno homma kun kaikki olikin ihan simppeliä..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #59 : 28.10.09 - klo:13:51 »

Ai telkkisen seuduilla jo lunta satanut, ei täällä Lahden keskustassa vielä, onneksi. [:-)]

Tilasin kampaajan tiistai aamuksi klo 7.30 (mun kampaaja on ihana kun se ottaa mut varsinaisen aukiolon ulkopuolella että ehdin klo 9.00 töihin) ja meinaan leikkauttaa hiukseni vanhaan malliin, elikkäs lyhyiksi. Ja kiharoitakin laitetaan ja väriä myös. Siinä sitten saa taas reilulle sataselle sanoa hyvästit, mutta olen niin totaalisen kyllästynyt näihin pitkiin hiuksiin että en enää jaksa niiden kanssa elää :-)).

PS. lehtipuhallin möykkää ikkunan takana :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.318 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.