Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 15.marraskuuta 2009 sunnuntai  (Luettu 917 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 15.marraskuuta 2009 sunnuntai
« Vastaus #30 : 15.11.09 - klo:14:36 »

Vai on Vera laittanut naapurin poikien päät sekaisin. Hän on niin viehättävä ja tuoksuu ihanalle  [:-)].
Toivotaan tosiaan, että ei tällä kertaa tule masennusta.

Mukavia kuvia olette laittaneet  [:-)]

Muistatteko vielä minulta tämän viestin:
"Pääsimme palan matkaa, niin takaa tuli jämtlanninpystykorva tutkapanta päässä. Se alkoi siinä "kyöräämään" meidän koiran ympärillä ja minä koitin kulkea vaan kotiin päin. Sitten meidän koira varoitti sitä pari kertaa, mutta kun ei tehonnut, niin Seri kävi päälle kaikki selkäkarvat pystyssä. Minä kiljuin "ei tapella", mutta eihän ne mitään totelleet. Jämtti väistyikin kerran, mutta Seri ei ollut vielä lopettanut, vaan syöksyi uudelleen päälle ja taas tapeltiin. Meinasin soittaa Isännän apuun, mutta käteni tutisivat niin paljon, että soittamisesta ei tullut mitään. Sydän hakkasi myös niin, että pelkäsin sen pettävän. Minua oikeasti hirvittää koiratappelut ja koitan niitä kaikin tavoin välttää, mutta tässä en voinut tehdä mitään. Vihdoin tappelu taukosi ja koirat olivat hiljaa ja jämtti hipsi pois paikalta."

-Niin, luulin, että tuosta ei tullut mitään jälkiä, enkä niitä löytänytkään silloin, mutta perjantaina taputtelin ihan muuten vaan koiraa, niin tunsin sen vatsassa kumman litteän, kovan "pahkan". Muuten en ole koiran käytöksessä huomannut mitään poikkeavaa. Lenkillä on käyty iloisella mielellä ja muutenkin on ollut ihan normaali. Jälkikäteen, kun mietin, niin kerran se vähän vinkasi, kun pyyhin sen vatsan alustaa, mutta ajattelin, että olin vain liian kovakourainen.
Eilen se oli vähän outo. Kun join kahvia, se seisoi vieressä ja pari kertaa kiersi pöydän. Viime yönä se oli nuollut sen "pahkan" rikki ja sieltä tippui veristä limaista nestettä. Menimme käymään eläinlääkärissä tänään. Koira rauhoitettiin ja lääkäri ajoi karvat pois siitä, niin siellä oli kolme reikää. Yksi isompi, ja kaksi pienempää ison reiän molemmilla puolilla. Lääkäri sanoi, että se on ihan selvä koiran puremajälki, ja jonkin aikaa jo ollut. Lääkäri puhdisti sen laittamalla suolaliuosta ihon alle ja puristelemalla sen pois. Hän sanoi myös, että olisi asiallista, että sen toisen koiran omistaja maksaisi edes puolet lääkärinlaskusta, joka oli aika iso. Melkein 168 euroa. Emme kuitenkaan ala vaatimaan mitään, koska hän on isännän metsästyskavereita, eikä minulla ole mitään todisteita, että kenen koira oli, koska siinä ei ollut silminnäkijöitä.
Nyt minua jännittää, kun minun pitäisi tänään tehdä samanlainen puhdistusoperaatio kuin lääkärikin teki. Miten saan ison koiran pysymään paikallaan, kun "pruuttaan" reikään liuosta ja puristelen sitä, kun se on muutenkin kipeä???
Eivät nuo koiratappelut ole mitään leikkiä, sen voi mesekin todistaa. Siinä otetaan ihan tosissaan yhteen.
Nyt Serillä on tötterö päässä, ja se on ihan surkea. Vai mitä tuumitte, voiko koira tämän alistuneemman näköinen olla?  Häntä koipien välissä -ja katsokaa tuota ilmettä [:-(]

Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 15.11.09 - klo:14:46 »

Voi Seri-parkaa. On kipeä ja vielä joutuu tuollaista tyhmää tötteröä pitämään päässään. Kauhian noloa... [:-I] Ei se tietenkään voi ymmärtää, että kaulus on sen omaksi parhaaksi.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #32 : 15.11.09 - klo:14:46 »

Voi sentään Seri raukkaa kun joutuu nyt mokoman kaulurin kanssa olemaa. Rapsutuksia ja pikaisia toipumistoivotuksia.  [:1]

Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #33 : 15.11.09 - klo:14:50 »

No voihan Seri-parkaa... toivon mukaan ei pahempaa tullut ja putsaus onnistuu.  Raspuja Serille!
Meillä oli vastaava tapaus edellisen koiran, Nallen, kans, kun Nalle juoksi metsässä terävään oksaan ja oksa puhkaisi reiän kaulaan. Asia unehtui tosiaan meiltäkin, kun reikä umpeutui, eikä Nalle aristanut kaulaansa, eikä reiästä valunut mitään. Kului ihan viikkoja. Sitten eräänä aamuna huomasin Nallen kaulassa nyrkinkokoisen patin...hui! Mikähän siinä, ajattelin vain ja rupesin tutkimaan pattia. Vein lämpimään suihkuun koiran ja silloin se patti puhkesi ja reiästä tuli verensekaista mätää vaikka kuinka paljon...puristelin mädät pois ja  huuhtelin vedellä reiän puhtaaksi ja laitoin Betadineä haavaan. Reikä oli kaulassa, niin Nalle ei ylettynyt nuolemaan sitä. Karvat lähtivät itsekseen alueelta pois, haava umpeu parissa päivässä ja putsailin sitä päivittäin. Karva kasvoi sitten ajan myötä reiän päälle ja ei vaivannut sen jälkeen enää.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #34 : 15.11.09 - klo:14:55 »

Voi Seri rukkaa   [:-(] paranemisrapsuja hänelle  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 15.11.09 - klo:15:09 »

Serin puolesta kiitokset  [:-)]. Nyt sain vihdoin sen menemään nukkumaan.
Lääkärikin ensin epäili, että jokin risu olisi puhkaissut reiän, mutta kun näki sen, niin sanoi, että ihan selvä puremajälki.
Se on vielä niin kummallisessa kohtaa, että harvemmin tulee tuolta koiraa pideltyä, ja kun sillä ei ole ollut mitään vaivaa, niin en ole osannut edes epäillä minkään olevan hullusti.
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #36 : 15.11.09 - klo:15:23 »

Serille paranemisrapsutuksia ja -silityksiä  [:24]

Parin tunnin kävelylenkki taas takana ja nyt oli kävelysauvat mukana. Olikin tosi hyvä, että otin sauvat koska tiet olivat aivan jäässä ja päällä vielä paikoin vettä. Muutaman kerran meinasin kaatua, vaikka oli sauvat apuna.
Hiki tuli ja suihkuun oli pakko mennä. Mukava ulkoiluilma, vaikka vähän kostea  [:-)]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #37 : 15.11.09 - klo:16:07 »

On se nyt merkillistä kun koirat tolleen pureksii pönttöläisten koiria. Ei kiva.
Se on sitten hämärä taas. Pieni lenkki tehtiin koiruuden kanssa, mutta ei sitä huvita tassujaan kurastella.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 15.11.09 - klo:16:40 »

Seri kiittäen ottaa vastaan paranemisrapsutukset.  [:-)] Inhottava tuo tötterö.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 15.11.09 - klo:16:44 »

[:-(] Vähemmästäkin Seri on surullinen.  Rapsutuksia paljon. [:36] [:24]
Toivottavasti puremisjälki paranee pian.  [:-)]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #40 : 15.11.09 - klo:17:30 »

Serille: [:1]
Kävelysauvat pitkästä aikaa käytössä, oikeastaan tarpeen vain oman pihan ylityksessä, kun vuorossa oleva pihanhoitaja ei ollut hoitanut hiekoitusta. Pikkasen yrittelin itse sitten ripsutella hiekka, mutta kai ne loputkin jäät ovat aamuksi sulaneet. Katu ja kävelytiet olivat sulat. Rivitalossa kaikki asukkaat eivät osallistu vuoroonsa kuuluviin töihin,sama porukka ei ollut syystalkoissakaan, rapsutteli vain omaa länttiään. Mutta nyt menee valivalin puolelle...  [:17]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #41 : 15.11.09 - klo:18:52 »

Olipa tänään hieno päivä! Piti olla esikoisen mummipäivä, mutta kun heillä on ollut tuota flunssaa, niin hiukan siirrettiin.
Marfan kanssa sitten huovuteltiin. Sain Elina Saarelta uutta käsinvärjättyä esihuopaa - aivan syötävän kaunista!
Minä innostuin tekemään asukorun ja korvikset, Marfa tekaisi kukkasen rintakoristeeksi. Oli mukava rupeama ja taas aivan taivaallinen olo, kun sai luoda jotain uutta! Kuvia on käsityökejussa.
Kun ei tuo työ haittaisi, niin kyllä tietäisin kuinka aikani viettäisin.
Ja kaikki mitä nytkin olen tehnyt, on myyty pois. Niin paljon kuin ennätän tehdä, saan myytyä.
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #42 : 15.11.09 - klo:18:58 »

Voi Seri rassukkaa  [:-(]  lempeitä paranemisrapsutuksia hänelle   [:24] [:1]
Kirjattu

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska
« Vastaus #43 : 15.11.09 - klo:19:17 »

Voi voi, Seri ressukka on sen oloinen, ettei elämä voi tuosta  enää kurjemmaksi mennä  [:-(]. Rapsutuksia.
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #44 : 15.11.09 - klo:19:41 »

Huomenta! [:-)]

Talvi sitten häipyi ainakin hetkeksi. Taas tulee niin pimeää kun lumi sulaa.

Linnut ja orava nauttivat ruokinnan antimista. Nyt kaikki maahan lentäneet siemenet kastuu.
Marraskuukin on sitten puolivälissä. Kohta on jo joulukuu ja saa avata suklaakalenterit. Nam!
Kivoja kuvia päivän ketjussa. [:-)] [:-)]

Hyvää sunnuntaita kaikille! [:45] [:45]

Henri, montako kalenteria sulla on?  [:-)]
Olen himoiten niitä katsellut.  Täytyy pelleilymielessä niitä ostaa lapsenmielisille aikuisille, mut mukaan lukien.  [:-DD]

Täytyy myöntää, että mulla ei oo vielä ensimmäistäkään suklaakalenteria. Luotan joka vuosi siihen, että joku ostaa mulle ainakin yhden. Mummoni ainakin on tuonut joka vuosi yhden. [:17] :-)) [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.211 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.