Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Joulu, joulu, joulu joulu....lalalalalla....  (Luettu 3350 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Vs: Joulu, joulu, joulu joulu....lalalalalla....
« Vastaus #75 : 08.12.09 - klo:20:19 »

Kiitos tiedoista. Mullakin on sellainen mielikuva, että nuo ovat Iskun tuolit ja pöytä. Siis mulla aivan samanlaiset. Ja sama ongelma, pöydän pinta pitäisi käsitellä. Ajattelin siihen ostaa lasin päälle - voisi silloin pitää liinaa siellä alla. Kun nuo nelijalkaiset ovat tykästyneet tuohon pöytään meilläkin.

Mutta todella kauniit ovat mielestäni. Minulla ne ovat ruokailutilan kalustona - olen tykännyt kovasti. Ostin nämä kirppikseltä muutama vuosi sitten eikä hintaakaan tainnut olla kuin n. 400 euroa
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #76 : 08.12.09 - klo:20:23 »

Tuolit on Joren Kouvolan Iskusta aikoinaan ostamat ja Jore muisteli, että vuosi olisi 1978. Meillä ne on ihan arkikäytössä, ruokapöytänä. Joren aikaisemmassa elämässä ne oli ruokasalissa lähinnä parempien päivien käyttöä.
Päälliset on ihan siistit, samoin värit ja tuo pöytä on samaa sarjaa. Sen kansi joudutaan ehkä hiomaan ja käsittelemään parin vuoden sisällä. Lähinnä siksi, että emme tajunneet meidän mäyräkoiran istuskelevan pöydällä poissaollessamme. Koiran puuhat kavalsi kunsien tekemät pienet naarmut pöydän pinnassa ja nenänjäljet ikkunassa. :-))

Kun jouluketjussa ollaan jospa pöydällä olikin tonttu ilman kenkiä joka katseli ikkunasta ulos [:-I]

Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Hirsjärvet

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #77 : 08.12.09 - klo:20:46 »

Jos Jarmon epäilys olis oikea, tontulla olis tosi pitkät kynnet ja räkänen nokka [:-DDD]
Kirjattu

Onni on hiljainen vieras, usein sen huomaa vasta kun se jo tekee lähtöä.

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska
« Vastaus #78 : 08.12.09 - klo:21:25 »

Laitampa tämän kauniin laulun tänne teidänkin kuultavaksi, monelle varmaankin tuttu jo entuudestaan.
Minulle tämä on erityisen tärkeä ja mielestäni  kaikkein kaunein joululaulu.  Juontuu ihan lapsuuden ajoilta,
jolloin radiosta kuunneltiin joulurauhan julistus ja tämä laulu tuli aina sen lopuksi, myös äitini lauleli tätä paljon
aina joulupuuhia tehdessään.

http://www.youtube.com/watch?v=ZN2LYajUgNo
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #79 : 08.12.09 - klo:21:48 »

Sama laulu jonka Tahmatassu tänne laittoi, oli isäni lempilauluja...tulipa niin haikea olo kun tätä kuuntelin..
ja lapsuuden joulut tulvahtivat mieleeni.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #80 : 11.12.09 - klo:13:04 »

Jokos olette joulusiivouksia aloitelleet? Ainakin ompelukoneet tuntuu olevan monessa huushollissa putsattu jouluksi [:-DD].
Minä ajattelin aloittaa Kolussa joulusiivouksen nyt viikonloppuna, leivinuunin päältä ainakin tuhkat ja noet on putsattava. En minä kaikenkaikkiaankaan mitään suursiivousta tee, mutta vähän täytyy laitella paikkoja joulukuntoon.
Ja joululeipomistakin ajattelin jo aloitella, taatelikakkua nyt ainakin. 
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #81 : 11.12.09 - klo:15:24 »

Ainakaan täällä ei vielä kannata siivota.  Jos satun hukkaamaan jonkun, niin myllään koko huushollin nurin, on siivouksesta muisto vain jäljellä.
Kovasti pähkäilen, vaihtaisko jouluverhot, vai mitä tekis. [:-I]
Ei oikein huvita laittaa joulua.  Edesmennyttä siskoani on kovasti ikävä.  [:-(] [:´((]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #82 : 11.12.09 - klo:15:34 »

Kaarin  [:1]
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #83 : 11.12.09 - klo:15:52 »

Kaarinille  [:1]

..ja sama homma,ei mun kandee vielä siivota .Kaikki on hetken päästä mullin mallin.Leipomuksia olen vähän tehnyt ja nyt ette kyllä naura kun kerron.Viikonloppuna oli Katjan nuorimmainen kylässä ja sitten leivottiin raamattukakku.Muuten ihan hyvä,mutta kun kakku oli jo uunissa niin muistin että siitä puuttu kerma.... [:-P] [:-P]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #84 : 11.12.09 - klo:15:57 »

..ja sama homma,ei mun kandee vielä siivota .Kaikki on hetken päästä mullin mallin.Leipomuksia olen vähän tehnyt ja nyt ette kyllä naura kun kerron.Viikonloppuna oli Katjan nuorimmainen kylässä ja sitten leivottiin raamattukakku.Muuten ihan hyvä,mutta kun kakku oli jo uunissa niin muistin että siitä puuttu kerma.... [:-P] [:-P]

Se oli tietty Airi piilottanut kermat [:-DD]
No olikos sillä kerman puuttumisella suurta vaikutusta kakun onnistumiseen?

Iteltä on joskus kans meinannut unohtua joku ainesosa kakusta ja sen takia luen vielä aina reseptin kertaalleen läpi ja katson että kaikki aineet on mukana ja sitten vasta kakku uuniin.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #85 : 11.12.09 - klo:16:17 »

Se oli tietty Airi piilottanut kermat [:-DD]
No olikos sillä kerman puuttumisella suurta vaikutusta kakun onnistumiseen?

Iteltä on joskus kans meinannut unohtua joku ainesosa kakusta ja sen takia luen vielä aina reseptin kertaalleen läpi ja katson että kaikki aineet on mukana ja sitten vasta kakku uuniin.

Ei oikein vielä tiiä,Tiina.Vähän tietty maistettiin,oli ehkä vähän kuivaa.Mutta laitoin sen pakkaseen ja katsotaan sitte joulun aikaa miltä maistuu  :-)) :-))
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #86 : 11.12.09 - klo:17:03 »

Kaarinille  [:1] [:30]

Joulusiivoja olen jo tehnyt aikalailla. Olen jopa puunannut paikkoja, joihin en muuten ole
aikoihin koskenut. mm. ompelukonetta  [:-DD]
Mulla on tänä vuonna kauhea "jouluvimma" ja se johtuu varmaankin siitä, kun viime vuonna
meni joulu, jokseenkin ohi.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jaska

• Vieras
« Vastaus #87 : 11.12.09 - klo:19:09 »

Mulla katosi joulumieli tänä aamuna, kaikki hössötys alkoi väsyttää ja nukahdin uudemman kerran aamiaisen jälkeen.Sitten muistin, että serkku tulee vierailulle ja leivoin ne muffinsit ja tortut. Kun serkku tuli jo joulutuliaisten kera, heräsin uudelleen ja aloin suunnitella ostoksia ja leipomuksia. Siivoomukset saattaa jäädä joulun jälkeiseen aikaan... [:-I] Kortit lupasin kirjoittaa sunnuntaina.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #88 : 11.12.09 - klo:19:21 »

Tiikerikakun silmähänki tehin... ja maistellahan sitä piti  [:-P]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #89 : 11.12.09 - klo:21:20 »

Ainakaan täällä ei vielä kannata siivota.  Jos satun hukkaamaan jonkun, niin myllään koko huushollin nurin, on siivouksesta muisto vain jäljellä.
Kovasti pähkäilen, vaihtaisko jouluverhot, vai mitä tekis. [:-I]
Ihan tuntuu samalta kuin Kaarinistakin...   [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Sivu luotiin 0.298 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.