Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 18.11.2009.Keskiviikko  (Luettu 859 kertaa)

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
Vs: 18.11.2009.Keskiviikko
« Vastaus #30 : 18.11.09 - klo:15:15 »

Aika ajoin tässä mun liikkeessä käy kaikenlaisia kauppiaita myymässä milloin mitäkin tuotteita, oma tekemiään tai muita. En koskaan osta mitään koska mielestäni kaupan tulee käydä niinpäin että minä myyn ja asiakas ostaa :-)). Nyt kuitenkin haksahdin ostamaan Karjalan käen. Se on yhdestä puusta veistetty perinteinen (joulu)koriste jonka tuo kaupusteleva mies oli itse veistänyt. Kahtakymppiä hän siitä pyysi mutta kympillä sen sain, kun sanoin että en raatsi ostaa niin kallista. Aika taidonnäyte tuo kyllä on, joten kymppi ei ollut ollenkaan kova hinta. Omani ei ole ihan samanlainen kuin tuossa linkissä olevassa kuvassa mutta sinnepäin kuitenkin. Omastani en voi laittaa kuvaa kun ei ole kamera paikalla.

Karjalan käki   

Meillä on noita Karjalan käkiä muistaakseni kaksin kappalein, enkä enää muista mistä ne on meille tulleet. Kauniita ovat...täytyykin katsella missä ne oikein liihottaa  [:-)]
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 18.11.09 - klo:15:22 »

Noi on kyllä tosi kauniita ja kun vielä joku on niitä itse väsännyt....Kävin eilenä vähän joulujuttuja hiplailemassa.Mutta kovin oli lintukoristeet kalliita.No varmaan lähempänä joulua tarttuu taas joku matkaan  [:-I]
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #32 : 18.11.09 - klo:15:23 »

Kotityökeskusteluun sen verran vielä, että meillä yleensä kuuluu pyykinpesu, siivous ja astianpesukoneen "lastaus ja purkutyöt" mulle. Isäntä kyllä ripustaa pyykkejä kuivamaan, jos minä täytän koneen  [:-)]

Viime kuussa oli vähän poikkeusta tästä järjestelystä, kun isäntä oli pessyt ikkunat ulkopuolelta (ne olikin kyllä melko järkyttävässä kunnossa). Kattoremontin jälkeen hän myös imuroi koko huushollin, kun minä olin silloin reissussa ja hän viimeisteli remonttia kahden poikansa kanssa...miesporukalla muutama päivä ja remontti vielä päällä  [:-P]

Pihahommat mies hoitaa kyllä ja kesäkukkasten istutukset....tykkää puutarhahommista  [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 18.11.09 - klo:15:33 »

Kyllä se varmaan mukavalta tuntuu, kun mieskin osallistuu kotitöihin. [:-)]

Olin vallan unohtaa. Meillä oli tänään talipötkössä joku lintu. Se oli noin käpytikan kokoinen ja näyttikin joltain tikalta. Se tosin oli sen verran kaukana, että en voi olla varma, oliko tikka. Yleisväri oli harmahtava. Katsoin kuvasta harmaapäätikkaa, mutta sen siipi ei näyttänyt niin vihreältä kuin kuvassa oli. Kun se söi, niin se hakkasi rasvapötköä puolta harvempaan tahtiin kuin käpytikka. Onkohan teillä tietoa mikä se voisi olla.
Taas kerran kävi niin, että se oli lentänyt pois sillä välin kun hain kameraa. Tuskin olisin siitä hyvää kuvaa saanutkaan. Matkaa oli niin paljon.
En ole näissä maisemissa koskaan harmaapäätikkaa nähnyt.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #34 : 18.11.09 - klo:15:43 »

Mesis, kyllä se luultavimmin harmaapäätikka on ollut. Ainakin meillä kun harmaapäätikka on koivunrungolla,  jos se ei liiku, niin ei sitä paljoa siitä erota, eli vihreä väri ei kyllä ole kovinkaan voimakas. Ja varsinkin kun päivät on tällaisia harmaita niin väritkin häipyy jonnekin. Harmaapäätikka on vähän käpytikkaa isompi ja koiraalla on punaista päälaella, mutta punainenkaan ei välttämättä erotu muuta kuin kiikareilla.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 18.11.09 - klo:15:47 »

Kiitti Tiina. Meillä kävikin sitten erikoinen vieras. Toivottavasti tulee toistekin.  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 18.11.09 - klo:15:56 »

Tuomaanristi
http://kotisivukone.fi/files/erakonttinen.kotisivukone.com/kuvat/tuomaanristi.jpeg
ja Karjalan käki, + muut lastuista tehdyt joulukoristeet ovat mun lempparia.
Eipä ole tullut niitä ostettua.  
Hirsjärvien ostama pöllö, tai tuollainen lastulintu täytyis jostain löytyä.
Tavoitteita kuulemma täytyy olla.  [:-)]

Entiset seinäntakaiset ihanat naapurit tuli kaupassa vastaan.  Voi ihanuus, kun poika lausui kauniisti nimeni ja molempien, tytön mukaan lukien,  kasvot loisti.  Päivä oli sillä kertaa pelastettu.

Kaija, laita se "teiniprinsessa" korjaamaan jälkensä.  Sulla on kaikki valta siihen.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #37 : 18.11.09 - klo:15:59 »

Noi Tuomaanristit on kyllä tosi kauniita. [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #38 : 18.11.09 - klo:16:10 »

Ei ole koko päivänä päänsärky hellittänyt, nyt yritän josko kahvimukillinen auttaisi. [:-)]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #39 : 18.11.09 - klo:16:25 »

Noniin, kotona taas! Lääkärikeikka heitetty ja käsi välttyy puukolta. Oli parempi kuin keväällä ja lääkäri sanoi, ettei kannata leikata, voi vain pahentaa. Aika on paras lääke.
Aamulla vaan oli mahoton lumipyry, piti lähteä tosi ajoissa ja hyvä olikin. Lunta tuli välillä ihan sakeasti ja vauhti tipahti mateluksi. Menomatkaan meni kolmatta tuntia.
Heräteostoksina Mörrille uudet talutusvaljaat maliia "Hurtta" [:-)] ja 25 kg ak-siemeniä
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #40 : 18.11.09 - klo:16:54 »

Alkavaa iltaa kaikille! [:-)]
Kyllä meilläkin jonkin verran tehdään yhdessä kotitöitä, mutta pyykinpesu ja pyykkien käsittely on kokonaan mun homma. Mies osallistuu osittain ruuanlaittoon ja yleensä tiskaa asiat. Joulusiivous tehdään yhteistuumin ja joskus muutakin siivousta voi mies hoitaa. :))
Kesällä kesäkukkien istutuksen teen minä, mutta mies valmistelee ja muokkaa penkit valmiiksi ja mä vain tökkään valmiit kesäkukat haluamallani tavalla penkkeihin. Mies puolestaan leikkaa nurmikon kesäisin, mutta talvella saatan osittain osallistua lumitöihin.

Taas päivä ollut osittain sumuinen ja päivällä saatiin pieni vesiräntäsadekuuro.
Mittarilukemia, viime yön alin oli +0,0 ja päivän ylin +0,9 sekä nyt +0,5 astetta.

Henrille. Toivotaan, että pysyt terveenä. Ei se sikalenssa mukava tauti ole.

Mulla on nyt hieman lämpöä ja toivoa pitää, ettei sen pahempaan menekkään, koska huomenna olisi lähes pakko päästä hoitamaan asioita.

Kylläpäs Anniinaa nyt koetellaan, kun asiat peruuntuvat. Tsemppiä vain, että jatkossa hoituu! [:-)]

Nyt kaikille toivotaan mukavaa keskiviikkoa!   [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #41 : 18.11.09 - klo:19:27 »

Saunottu on ja kohta mennään Tv:n ääreen hetkeksi.  :-))

Mesen kädelle edelleen paranemista. Varmaan hyvä, kun säästyy puukolta! [:-)]

Hetki viestien lukua.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 18.11.09 - klo:19:31 »

Kiitoksia tsempeistä  [:-)]

Mesiksen vieras kuulostaa kyllä harmaapäätikalta. Niinkuin Tiina jo mainitsikin, niin kauempaa katsottuna ei vihreä välttämättä näy kovin kirkkaana. Mukava talipötkövieras  :-))
Kirjattu

jatta

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 18.11.09 - klo:19:34 »

Oliko Erkki K. kun voitti kuvakilpailun???
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #44 : 18.11.09 - klo:19:45 »

Niin juu, tuosta Mesiksen tikasta pitikin mainita kanssa, että tod.näk. harmaapäätikka oli asialla.
On hieno ruokintavieras. [:-)]

Meillä ei nyt vielä ainakaan ole harmaapäätä näkynyt ruokinnalla. Viimeksi kevättalvella oli paikalla.
Toivotaan että tämä hieno tikka vieras vielä saapuisi näkyville. :)
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sivu luotiin 0.27 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.