Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 18.11.2009.Keskiviikko  (Luettu 870 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 18.11.2009.Keskiviikko
« Vastaus #15 : 18.11.09 - klo:10:30 »

Huomenta!  [:-)]
Unirytmit tosiaan sekaisin. Yöllä katselin Subilta leffaa ja lueskelin eikä uni meinannut millään tulla  [:-(]
Aamulla sitten nukuttikin puoli kymmeneen asti  [:60] [:56]

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 18.11.09 - klo:10:44 »

Täällä oli kynsien hoitoa  kolmen ja viiden välillä. [:-)]  Ei sit millään meinanut uni tulla.
« Viimeksi muokattu: 18.11.09 - klo:10:48 kirjoittanut Kaarin »
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 18.11.09 - klo:11:02 »

Uloskaan ei päästä, kun on niin kurja keli  [:-I]
Pitänee vissiin keittää toiset kahvit tälle päivälle.

Pyykkikone ja astianpesukone pyörivät. Tuttipullot pesty ja äsken kuului, että mikro sammui, eli ne on myös steriloitu. On muuten pikkasen kätevä tuo höyrysteriloija tuossa hommassa.

Lisätään vielä, että olen varmaan ihan hirveä äiti, mutta olen tällä viikolla antanut Otsolle joka päivä luumusosetta ja eilen aloin laittaa varovasti maidon sekaan maissivelliä. Eihän poitsu ole vasta kuin 10 viikkoa, mutta vetää jo reilun litran korviketta päivässä. Sitä ei oikein saisi enempää päivässä juoda, kun voi olla haittaa munuaisille ym.  Ja kaiken kukkuraksi äsken hän kakkasi  [:-)] Voihan olla, että tuon vellin ja luumun sisältämä kuitu tekee tehtävänsä.
« Viimeksi muokattu: 18.11.09 - klo:11:06 kirjoittanut Anniina »
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #18 : 18.11.09 - klo:11:05 »

Huomenta Lahdesta!

Jotain migreenin tapaista päänsärkyä oli aamulla ja on vähän vieläkin, nyt vasta sain syötyäkin jotain kun oli vähän huono olokin. Taisin eilen unohtaa ottaa verenpainelääkkeen aamulla kun läksin niin aikaisin liikkeelle ja luulen että tämä johtui siitä. Mullahan häipyi nimittäin migreeni tuon verenpainelääkityksen myötä.

Onneksi minua on siunattu sellaisella miehellä joka hoitaa meillä siivousasiat, se sopii mulle oikein hyvin kun itse en ole mikään himosiivooja. En ole 24 vuotisen yhdessäolon aikana imuria kaapista kaivanut montaakaan kertaa. Viime viikollahan Repe oli ihan yllärinä tehnyt perusteeellisen siivouksen saunassa ja pesuhuoneessa. Minä sitten puolestani hoitelen ruuanlaiton ja tiskikoneen tyhjennykset ja täytöt sekä enimmäkseen pyykit.

Tänään olisi illalla ohjelmassa Yrittäjänaisten syyskokous ja sinne olis tarkoitus mennä. En mä niin siitä kokouksesta, mutta siellä näkee mukavia tuttuja yrittäjänaisia ja vielä kun kokouspaikan tarjoaa eräs pankki joka aina tarjoaa hyvät sapuskat viinin kera. :-)) Jos ei sitten ole lama iskenyt tarjoilupuoleen ja siellä onkin tällä kertaa tarjolla vain kahvi ja pulla. [?] :-))

Hämäränhyssyä vaan kaikille!
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 18.11.09 - klo:11:12 »

Anniina, vauvojen ruokaneuvot on heittäneet niin monta kertaa häränpyllyä,
että kyllä terve järken käyttö on sallittua  [:-)]
Ja vaikuttaahan tuo, ettei vastine enää riitä.
Noin mäkin tekisin.

Tiina, olen vähän katee sulle miehestäsi joka siivoaa, ihan vaan vähän  [:-DD]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 18.11.09 - klo:11:19 »

Anniina, vauvojen ruokaneuvot on heittäneet niin monta kertaa häränpyllyä,
että kyllä terve järken käyttö on sallittua  [:-)]
Ja vaikuttaahan tuo, ettei vastine enää riitä.
Noin mäkin tekisin.

Tiina, olen vähän katee sulle miehestäsi joka siivoaa, ihan vaan vähän  [:-DD]

Niinpä, Motteri  [:-)] Näin minäkin ajattelin.

Ja tosiaan, Repe on ahkeran kuuloinen siivoaja  :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 18.11.09 - klo:11:25 »

Nyt kuitenkin pieniä kotiaskareita, jotenkin nuo kodin työt vaan tuppaa ainakin meillä jäämään meikäläisen hommeleiksi  [?] [?] Mitenkäs teillä toisilla?

Kyllä ne tälläkin tuppaa minun hommiksi jäämään. Meillä imuroidaan pahimmilla loska- ja sadekeleillä joka päivä, kun koirien tassuissa tulee niin paljon hiekkaa lattioille. Muuten kaksi kertaa viikossa sman syyn takia. 

Meillä isäntä ei osallistu mihinkään kotihommiin. Minulle ne kuuluu kaikki, ollaan sitten työssä tai vapaalla. Meilläkin tuota siivousta riittää. Siitä pitää koira huolen  [:-)], mutta kyllähän sitä koiran jälkiä jaksaa siivota  :-))

Pyrikseltä kaunis, mutta niin kylmää huokuva kuva. Ihan helmikuun pakkaset tuli mieleen.

Kaikille mukavaa tätä päivää! Sairaille paranemista!

Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 18.11.09 - klo:11:36 »

Nyt kuitenkin pieniä kotiaskareita, jotenkin nuo kodin työt vaan tuppaa ainakin meillä jäämään meikäläisen hommeleiksi  [?] [?] Mitenkäs teillä toisilla?

Kyllä ne tälläkin tuppaa minun hommiksi jäämään. Meillä imuroidaan pahimmilla loska- ja sadekeleillä joka päivä, kun koirien tassuissa tulee niin paljon hiekkaa lattioille. Muuten kaksi kertaa viikossa sman syyn takia. 

Meillä isäntä ei osallistu mihinkään kotihommiin. Minulle ne kuuluu kaikki, ollaan sitten työssä tai vapaalla. Meilläkin tuota siivousta riittää. Siitä pitää koira huolen  [:-)], mutta kyllähän sitä koiran jälkiä jaksaa siivota  :-))

Kotityöt ja niiden jakaminen on meidän suhteessa ollut aina se pahin riidanaihe  [:-/]
Jos taloudessa asui Pasi ja sen kaksi lasta ja minä, niin lyhyen laskuopin mukaan mulle olisi kuulunut kotitöistä 1/4, eikä lähes kaikki. Ruoanlaittoon Pasi on osallistunut, kun se tykkää siitä puuhasta. Mutta kaikki muu  [:-(]
Eniten mua nyppii se, ettei teiniprinsessoilta voi vaatia mitään kotitöitä. Ei edes omien jälkien siivoamista  [:-//]

Onneksi isompi prinsessa on jo omillaan. Asuu muuten edelleen anoppinsa huushollissa siellä ulkomailla. Toivottavasti tajuaa siellä osallistua jollain tavalla  [:-I]
Nythän meillä käy siivooja kahden viikon välein, mutta kyllä mulla silti riittää järjesteltävää ja siivottavaa. Likka kun käy keittiössä, niin sen jälkeen sieltä pitää siivota leivänmuruja ja rasvaisia sormenjälkiä  [:-/]  Mä en oikeasti viihdy sotkun seassa.

Repe on kyllä ihana. Siltä sujuu siivouksen lisäksi kaikki ns miesten työtkin eikä se varmaan osaa olla touhuamatta jotain!  [:5]
Tiina on onnentyttö!  [:-)]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 18.11.09 - klo:11:36 »

Olen katsonut tuota Ylen ohjelmaa Kylä ilman naisia ja ihmetellyt siinä olevia miehiä, kun ne monet eivät osaa mitään kotihommia tehdä, yksikin sanoi että ei ole ikinä tiskikonetta käynnistänyt. Ajattelin jopa että ei voi olla nykyaikana totta että tollasia miehiä on olemassakaan, mutta kai niitä sitten on kun kerran täällä pönttölässäkin on kokemusta sellaisista. Kauhiasti kuitenkin ihmettelen että joku, mies tai nainen, voi katsoa oikeudekseen olla osallistumatta yhteisen kodin töihin :-O.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 18.11.09 - klo:11:37 »

Olen katsonut tuota Ylen ohjelmaa Kylä ilman naisia ja ihmetellyt siinä olevia miehiä, kun ne monet eivät osaa mitään kotihommia tehdä, yksikin sanoi että ei ole ikinä tiskikonetta käynnistänyt. Ajattelin jopa että ei voi olla nykyaikana totta että tollasia miehiä on olemassakaan, mutta kai niitä sitten on kun kerran täällä pönttölässäkin on kokemusta sellaisista. Kauhiasti kuitenkin ihmettelen että joku, mies tai nainen, voi katsoa oikeudekseen olla osallistumatta yhteisen kodin töihin :-O.

Viittaatko sä tällä maanantaihin, kun mä annoin Pasille puhelimessa yksityiskohtaiset ohjeet tyynyn pesuun?  [:-DD]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #25 : 18.11.09 - klo:11:39 »

Viittaatko sä tällä maanantaihin, kun mä annoin Pasille puhelimessa yksityiskohtaiset ohjeet tyynyn pesuun?  [:-DD]

En kyllä kirjoittaessani muistanut tuota sun kertomaasi juttua ollenkaan, mutta kyllä, siihenkin tämä pätee oikein hyvin. [:-DD]
Kirjattu

Titti

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jyväskylä
« Vastaus #26 : 18.11.09 - klo:12:26 »

Sateista huomentapäivää  [:-)] Ulkona on syksyistä.....missä on se ihana valkeus ?

Siivoamisesta sen verran, että meillä onneksi molemmat on "laiskoja" siivousihmisiä, joten riitaa ei tule on pakko molempien välillä ryhdistäytyä [:-P]
Kun meillä oli keskuspölyimuri olin "tyttö joka imuroi liikaa"....nyt nurkat kolhiva, huutava ja riitaisa imuri ei minulta saa sympatioita, joten enemmin tartun harjaaan tai pyyhkäisen lattiat.
Se täyttää tiskikoneen kumpi katsoo ensin tarpeelliseksi (useimmin mies), se pesee pyykit, kenellä loppuu ekana lempivaatteet  :-))
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #27 : 18.11.09 - klo:13:25 »

Aika ajoin tässä mun liikkeessä käy kaikenlaisia kauppiaita myymässä milloin mitäkin tuotteita, oma tekemiään tai muita. En koskaan osta mitään koska mielestäni kaupan tulee käydä niinpäin että minä myyn ja asiakas ostaa :-)). Nyt kuitenkin haksahdin ostamaan Karjalan käen. Se on yhdestä puusta veistetty perinteinen (joulu)koriste jonka tuo kaupusteleva mies oli itse veistänyt. Kahtakymppiä hän siitä pyysi mutta kympillä sen sain, kun sanoin että en raatsi ostaa niin kallista. Aika taidonnäyte tuo kyllä on, joten kymppi ei ollut ollenkaan kova hinta. Omani ei ole ihan samanlainen kuin tuossa linkissä olevassa kuvassa mutta sinnepäin kuitenkin. Omastani en voi laittaa kuvaa kun ei ole kamera paikalla.

Karjalan käki   
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 18.11.09 - klo:13:43 »

Oi onpa hieno.
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #29 : 18.11.09 - klo:15:02 »

Kirjattu

Sivu luotiin 0.238 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.