Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 27.11.2009.Perjantai  (Luettu 622 kertaa)

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 27.11.2009.Perjantai
« Vastaus #15 : 27.11.09 - klo:08:24 »

Huomenta Lapista! Se on lämmintä +1 aste ja kesältä tuntuu. No maanantaiksi näyttää jo -8 astetta!! ja tiistaiksi taas nollaan.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 27.11.09 - klo:09:07 »

Huomenta ämpärin äärestä. Ensin ei meinannut uni tulla ollenkaan, ja nyt en meinaa herätä... [:56]

Tänään on Älä osta mitään-päivä. Harkitsen juuri, osallistunko. Kun syödäkin pitäisi.  [:-I] :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 27.11.09 - klo:09:17 »

Huomenta!
Sää on mitä todennäköisin, eli harmaa. Äsken heitti pienen sadekuuron.

Pelästyttää tuollaiset tulipalot, varsinkin kun ovat ihan vieressä.

Linnut ovat vielä ilman ruokatäydennystä, joten sinne tästä kohta suunnistan.

Kaikille hyvää tätä päivää. Sairaille toipumista.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #18 : 27.11.09 - klo:09:22 »

Huomenta Lahdesta!

Pari päivää on tuntunut siltä että tuleeko flunssa vai eikö tule, erittäin aktiivisesti olen yrittänyt sille sanoa että pysyisi poissa, kun on ne pikkujoulutkin huomenna. Tänä aamuna olikin sitten kokonaisvaltaisen huono olo, ei koskenut mihinkään mutta olo oli vaan kaikenkaikkiaan outo. Pikkuhiljaa tuntuu kuitenkin paremmalta, joten elän vielä toivossa että en sairastu viikonlopuksi.

Tänään lähdetäänkin siis Järvenpään suuntaan, eikä Pertunmaalle. "Älä osta mitään" päivääkään en oikein voi viettää koska silloin huomiset pikkujoululaiset jäisivät ilman lanttulaatikkoa [:-DD]. Tänään on nääs tarkoitus ostaa lanttulooratarpeet ja tietty vähän juomapuoltakin pikkujouluissa tarvitaan.

Mukavaa viikonloppua!
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Jaska

• Vieras
« Vastaus #19 : 27.11.09 - klo:09:25 »

Huomenta ämpärin äärestä. Ensin ei meinannut uni tulla ollenkaan, ja nyt en meinaa herätä... [:56]
Tänään on Älä osta mitään-päivä. Harkitsen juuri, osallistunko. Kun syödäkin pitäisi.  [:-I] :-))

Ruokaa kyllä on, mutta olisi yksi tärkeä jutska, joka pitäisi tänään hoitaa !  [:-I]
Äläkä Tiina Sinäkään vaan sairastu, Kaija kielsi sen minultakin ja minä tottelin ( tai hammas, tai siis se kolo,jossa joskus oli hammas.  [:-DD] )
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #20 : 27.11.09 - klo:09:43 »

Aamua, muffia syötetty jo ulkona. Tulet tehty ja teen odottelua [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 27.11.09 - klo:09:56 »

Aamupäivää  [:-)]
Huonosti nukutun alkuyön jälkeen unta sitten jostain löytyikin ja  yli yhdeksään tuli kuorsattua  [:56] [:-)] Sama toisinto säätilassa, harmaata ja sateista. Huomenissa oliskin sitten jo taas työaamu [:-)] [?], miten minusta tuntuu, että mulla on nykyisin kaikki viikonloput joko kokonaan tai ainakin osittain töitä  [:-I] :-)) :-)) No tän viikonlopun jälkeen seuraava työviikonloppu onkin siten vasta ensi vuonna  :-)) :-))
Ai tänään on älä osta mitään päivä? No ei taida nyt onnistua olla ostamatta, kun on kaupassa käyntiä ja ajattelin myös hieman kirpparilla piipahtaa  [:-)] Sitten taas vesijuoksemaan Illalla onkin sitten pikkujoulut   että tällaista ohjelmaa tänään  [:-)]
Pirtsakkaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua!!  [:-)] [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #22 : 27.11.09 - klo:10:02 »

Tulee nälkäiset pikkujoulut, ellen mä mene kauppaan tänään. Huomiselle en viitsi kauppareissua jättää!
Tää teemapäivä saisi olla ihan mikä tahansa päivä, mutta ei perjantai, jolloin mä -ja varmaan moni muukin- ostan puolen viikon murkinat ja puuttuvat pesuaineet ja vastaavat!  [:-)]

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 27.11.09 - klo:10:08 »

Perjantaihuomenta..virkistävää viikonloppua toivotan.
Aurinko yrittää pilkistää pilven lomasta enteiliskö jotain hyvää keliä.
Eilen siivosin kaappeja ja sieltä tuli esiin tälläinen mekko jonka olen
äidin kätköistä pelastanut joskus..olen kuulemma ollut 3 vee kun
olen mekkoa käyttänyt.Siis hitsin kauan sitten.. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 27.11.09 - klo:10:09 »

Huomenta,

Kyllä olen Kaijan kanssa samaa mieltä, että Älä osta mitään-päivä saisi olla joskus muulloin kuin perjantaina  [:-I] Normaalisti perjantaisin tehdään isot ostokset, mutta tänään poikkeuksellisen pienet, kun ei olla kukaan kotona viikonloppuna.

Vyöhyketerapiaan lähdetään puolen päivän jälkeen.

Nyt pyykit pyörii koneessa ja muuten ohjelmassa imurointia ja lattian pesua.
On muuten paljon mukavampi tulla reissusta puhtaaseen kotiin. Itselläni ainakin
sappi kiehahtaa, jos tule kotiin, joka on kuin pommin jäljiltä.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #25 : 27.11.09 - klo:10:09 »

ja toinenkin löytyi,ekan luokan koulumekko,vähän matkalla jo kärsinyt.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jaska

• Vieras
« Vastaus #26 : 27.11.09 - klo:10:21 »

Onpa telkkisellä ollut kauniita mekkoja !  :-)) Minulla ei taida olla enää mitään jäljellä, vaikka mummoni aikoinaan reumaattisilla käsillään kutoi ja virkkasi kaikenlaisia ihanuuksia. Valokuvissa ovat onneksi säilyneet !
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #27 : 27.11.09 - klo:10:35 »

Harmittaa tosiaan kun ei äiti ole säästänyt mitään meidän lapsuudenajan mekkoja. Meillekin teetettiin paljon vaatteita ompelijalla (siihen aikaan se oli kai aika yleistä) ja kauniita mekkoja oli meilläkin monia. Ja siskon kanssa usein, jos ei ihan samanlaiset, niin ainakin samasta kankaasta. Muistan yhdet nätit mekot vaaleanvihreästä brokadi-tyyppisestä kankaasta, oli pitsikaulukset ja rinnassa valetaskuläppä jossa helmiäisnappi. [:-)]

Tuo Telkkisen eka mekko menis ihan tänäkin päivänä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Jaska

• Vieras
« Vastaus #28 : 27.11.09 - klo:10:52 »

Minä kun kuulun niihin suuriin, sodanjälkeisiin ikäluokkiin, joilla oli pula kaikesta, piti varmasti käyttää mielikuvitusta vaatteidenkin teon kanssa ! Kierrätystä ainakin harrastettiin, mutta sota-ajan kankaat olivat heikkoa tekoa. Lapset kuitenkin puettiin kauniisti kaikesta huolimatta.
Jo aikuisella iällä olen käyttänyt esim.mummolta perittyä mustavalkoista mekkoa, jonka keräsin vyöllä vyötärölle, mummo kun oli ollut aika tuhti täti. Sitä pidin ensimmäisen kerran vanhojen päivänä lukiossa ja myöhemmin hyvällä menestyksellä myös opiskeluaikoina milloin missäkin pippaloissa. Oli se musta kausi... [:-DD]
Ja yhden housuhameen tein mummon vanhasta hameesta, siitä olin tosi ylpeä, enhän ollut mikään ompelumestari ! Mutta kaavoilla...
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 27.11.09 - klo:11:10 »

Huomenta.
Mukava sää ja mukavaa illemmalla tiedossa.  [:-)]
Kaunis toi telkkisen mekko.  Oikea aarre. [:-)]
Äitini teki ite useimmati vaattet meille muksuille.  Kudotut puserot eivät olleet mitään tavallisia, vaan huolella kuvioituja.
Miten ihmeessä jaksoi vaatettaa, kun elo oli siihen aikaan sitä, mitä oli.? [:-I] [:-(]
Taitaa viikonlopulla olla monessa paikassa pikkujoulu. [:-)]  Sit aamulla ovat tillin-tallin.  [NUT] [:23]
Perjantaita kaikkialle.  [:45]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.285 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.