Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hyvää huomenta keskiviikkona 2.12.2009 Anelman ja Unelman päivänä.  (Luettu 680 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa

Elä sie mese nyt lähde mihinkään hihittelemään. Pysy kotona vaan. Kyllä se jalka siitä vielä paranee.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa

Yläkerran likka tuli rappuja alas, korkkarit vaan kopis [:-)].  Siitä tuli mieleeni, kun tenavana sain eka kengät, joissa oli vähän korkoa.  Herttilei, kun musta tuli het kerralla aikuinen.  [:-DD]  Oli niin mahtavaa kävellä parantolan pitkää käytävää, kun kenkien korot kopis lattiaa vasten.  :-)) :-))
Onko teillä sellaisia muistoja lapsuudesta, joka teki teidät arvokkaan tuntuiseksi??  :-))
Kirjattu

Jaska

• Vieras

Kun mä läksin nukenvaunuja työntäen kävelemään valtatie 12:n laitaa ( silloinen Lahti - Kouvola-tie ) n.4-vuotiaana. Äiti juoksi kauhuissaan perässä... :-O  Muuten olin hyvin arka ja hiljainen, vaunut antoivat itseluottamusta !
Samaa tien laitaa kävelin sitten 30 vuoden päästä työntäen oikeita vauvanvaunuja, tuli mieleen !  [:-DD]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa

Musta tuntuu, et vaunut antaa monelle itseluottamusta.  Ollaanhan me niitä työntäessä pikku-äitejä.  :-))
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi

Minulle aikuistumistuntemuksen toi ensimmäinen permanentti.
Mennessäni maalaislikkana kaupunkiin oppikouluun, häpesin pitkiä hiuksiani. Yltivät
letteinäkin pyllyn päälle, jos olivat avoimet, piti siirtää sivuun jotten istunut päälle.
Pyysin äidiltä lupaa leikata ne, en saanut. Rupesin saksimaan vähän kerrallaan.
Muutaman viikon jälkeen äiti totesi viisaimmaksi myöntyä. Sitten mentiin ja leikattiin pitkät (silloin jo puolipitkä) vahvat hiukset pois. Sain käkkäräiset ja lähes poltetut kiharat (elettiin 1950 lukua ja permanentit oli mitä oli). Kylläpä sitä tulikin aikuiseksi kertaheitolla.  [:-I]
Onneksi ennätin aikuisena kertoa äidille hänen olleen siinäkin asiassa oikeassa.
Nuorena aikuisena ja keski-iälläkin pidin hiukseni pitkinä. Ihan niihin mittoihin en enää jaksanut kasvattaa.
Nykyinen lookkini on lyhyttä laatua, laiskuudesta johtuen.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa

Minä olin aika pieni, kun isä toi minulle kengät. Yleensä ne käytiin äidin kanssa ostamassa. Ne olivat vähän sellaiset minun mielestäni aikuisen ihmisen kengän näköiset, beessin väriset, ja niissä oli pieni korko, joka kopisi kun kulki. Voijjee, kun tykkäsin niistä, mutta äiti oli isälle vihainen, kun tuo lapselle tuollaiset kengät. Silloin varmaan eka kertaa tuntui ihan aikuiselta, kun kuunteli korkojen kopinaa.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS

Toivo Unelmalle onnittelut
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia

Onko teillä sellaisia muistoja lapsuudesta, joka teki teidät arvokkaan tuntuiseksi??  :-))

Ei taida lapsuudesta tulla tuonkaltaisia muistoja. Mutta näin vanhemmalta iältä kyllä ja sitäkin vahvempana.
Kun minusta sitten tuli mummitettavien mummi ja kun ensimmäisiä kertoja menimme kauppoihin tai muihin julkisiin tiloihin, toivoin kovasti, että lapset huutaisivat suureen ääneen :"Mummi, mummi, mummi!"

Että siis kaikki huomaisivat, että minä olen MUMMI! No, nythän se on enemmän kuin luonnollista, mutta aina heidän kanssaan liikkuessani olen todella ylpeä mummiudestani - se näkyy varmaan naamasta ja aina bussissa ja muualla saan "ihailevia" katseita - olen mummi!
Ja rakastan mummitettaviani valtavasti! [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia

Jaa, heti tuon kirjoitettuani tuli mieleen lapsuudesta:

asuimme maalla ja meidän naapurissa oli oikea maalaistalo, jossa oli lehmiä.
Minä sain olla siellä "karjakkona". Sitten minulle ommeltiin oikea karjakon työtakki  ja huivi. Ja arvatkaas, oliko pöllevä olo, kun kumisaappaissa, työtakissa  ja huivissa marssin navettaan aamulla klo 04.00!
Siellä auttelin navettatöissä ja sitten läksin kouluun ja....

.....
haisin navetalle. Veljeni häpesi minua! [:-)]
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Keskiviikko 2.12
« Vastaus #54 : 02.12.09 - klo:20:00 »

Mukavaa iltaa kaikille, tänään mulle tuli Bird Life lehti,hienot kuvat lehdessä.
Ulkona pakkasta.
Kirjattu

Apulainen

• Yleisvalvoja
  • Tulokas
  • Poissa Poissa

Tiedoksi kaikille.

Yhdistetty päivän ketjut!
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa

Nelivuotiana katosin päiväksi, ja minua etsittiin ihan sotilas ja Poliisi voimin.
Vanhemmat luuli että oli mennyt lähi jokeen.

Totuus oli että olin mennyt piloon meidän koiramme koppiin.
Meillä oli silloin Bernhardinkoira, vuosi oli 1953.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***

Iltaa! [:-)]
Täällä oli tänään kaunis aurinkoinen sää ja ihan vähän tuulta aamupäivällä.
Mittarilukemia, viime yön alin oli -5,9 ja päivän ylin -0,5 sekä nyt -5,9 astetta. Ensi yöstä tulee varmaan kylmempi kuin edellisestä.
Kyllä oli luonto nyt kaunis, kun oli saanut pienen huurukerroksen päällensä.

Tänään oli vuorossa siivousta ja jotain pientä muuta. :)

Nyt menen laittamaan iltapalan, jotta pääsen sitten lukemaan viestejä sen aikaa kun jaksan. :))

Mukavaa keskiviikko iltaa toivotaan kaikille!    [:45]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***

Ihania kuvia ja kaunis kortti Mesikseltä oli tässä ketjussa! [:-)]

Onnittelut vielä Hömiksen Unelmalle!    [:51]  [:53]   [:10]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa

Jaa, heti tuon kirjoitettuani tuli mieleen lapsuudesta:

asuimme maalla ja meidän naapurissa oli oikea maalaistalo, jossa oli lehmiä.
Minä sain olla siellä "karjakkona". Sitten minulle ommeltiin oikea karjakon työtakki  ja huivi. Ja arvatkaas, oliko pöllevä olo, kun kumisaappaissa, työtakissa  ja huivissa marssin navettaan aamulla klo 04.00!
Siellä auttelin navettatöissä ja sitten läksin kouluun ja....

.....
haisin navetalle. Veljeni häpesi minua! [:-)]

Tärkeä huomio!  [:-DD] :-))
Mukavia noi jutut.  [KIPPIS]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.282 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.