Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Kun teet joulutorttuja, niitä tähtitorttuja, niin käännätkö sakarat luumuhillon alle vai päälle?

Käännän sakarat hillon päälle
- 10 (33.3%)
Käännän sakarat hillon alle
- 14 (46.7%)
En leivo tähtitorttuja vaan puolikuun mallisia torttuja
- 0 (0%)
En leivo joulutorttuja ollenkaan
- 6 (20%)

Äänestäjiä yhteensä: 29

Äänestys päättynyt: 29.12.09 - klo:15:51

Kirjoittaja Aihe: Tähtitorttu-gallup  (Luettu 964 kertaa)

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Tähtitorttu-gallup
« Vastaus #45 : 15.12.09 - klo:11:09 »

Kaupasta niitä voi ostaa, turhaa niitä on alkaa tekemään itse, sitä aikaa kun mulla on niin vähän.

Oletko kuullut tekemisen ilosta  :-))

Ja kyllä siinä säästää ihan kivasti, 20 torttua itse tehtynä pari egee, ostettuna yli 20  [KIPPIS]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #46 : 15.12.09 - klo:12:41 »

Tekeminenhän minullekin on tärkeää ja syöminen... [:17] Esim. ne oikein rasvaiset ja kaloririkkaat kerma-voi-taikinatortut ovat niiin hyviä ja niihin liittyy muistoja lapsuudesta lähtien !  [:-)] Ja vaikka palovaroitin taas kerran alkaa huutaa, kun niitä paistan, en niistä luovu ! ( ennenkuin lääkäri kieltää...)
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #47 : 15.12.09 - klo:12:45 »

Tekeminenhän minullekin on tärkeää ja syöminen... [:17] Esim. ne oikein rasvaiset ja kaloririkkaat kerma-voi-taikinatortut ovat niiin hyviä ja niihin liittyy muistoja lapsuudesta lähtien !  [:-)] Ja vaikka palovaroitin taas kerran alkaa huutaa, kun niitä paistan, en niistä luovu ! ( ennenkuin lääkäri kieltää...)

Mä tein eilen liha-riisipasteijoita siihen kerma-voitaikinaan. Tuli tosi hyviä, mausteeksi laitoin vain suolaa ja jauhettua MAUSTEpippuria. Halusin sellaisen vanhanajan maun niihin pasteijoihin ja onnistuinkin. Maustepippuria ei tule juurikaan enää käytettyä kun nykyään kaikkeen laitetaan aina mustapippuria, mutta moniin vanhanajan resepteihin jauhettu maustepippuri on hyvä mauste. Ajattelin kokeilla sitä lihapulliinkin.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #48 : 15.12.09 - klo:13:45 »

Mä tein eilen liha-riisipasteijoita siihen kerma-voitaikinaan. Tuli tosi hyviä, mausteeksi laitoin vain suolaa ja jauhettua MAUSTEpippuria. Halusin sellaisen vanhanajan maun niihin pasteijoihin ja onnistuinkin. Maustepippuria ei tule juurikaan enää käytettyä kun nykyään kaikkeen laitetaan aina mustapippuria, mutta moniin vanhanajan resepteihin jauhettu maustepippuri on hyvä mauste. Ajattelin kokeilla sitä lihapulliinkin.

Minä käytän hyvin usein lihapullissa.Siitä tulee se oman äidin lihapullien maku.
Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #49 : 15.12.09 - klo:16:37 »

Käytän joulutorttuihin omenahilloa kun meidän porukka ei luumuhillosta pidä, en tiedä ovatko ne oikeita joulutorttuja mutta hyviä ovat.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #50 : 15.12.09 - klo:17:22 »

moniin vanhanajan resepteihin jauhettu maustepippuri on hyvä mauste.

Minun piparitaikinaanikin tuli maustepippuria. [:-)]
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 15.12.09 - klo:17:26 »

Voi vitsi.... voiko hillon laittaa sakaroiden päällekin  :-O . Ikuna tullu pieneen mieleenikään.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #52 : 15.12.09 - klo:17:54 »

Voi vitsi.... voiko hillon laittaa sakaroiden päällekin  :-O . Ikuna tullu pieneen mieleenikään.

Kyllä voi!  [:-)]
Sakarat pysyy nätisti aloillaan ja JOS tortun haluaa voidella munavesiseoksella, sen voi tehdä ENNEN hillon laittamista siististi!

Jaska

• Vieras
« Vastaus #53 : 15.12.09 - klo:19:51 »

Ei minullekaan, kunnes näin telkkarissa ohjelman,jossa ikämiehet olivat tortunleipomispuuhissa... [:-)]
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #54 : 26.12.09 - klo:17:59 »

Ekan kerran laitoin hillon sakaroiden päälle! Kauniita, melkein kuin kaupan, torttuja ovat.
Tytär huomasi heti ämän muutoksen :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #55 : 17.12.11 - klo:21:25 »

Onko taikinapaketissa ojetta siitä kumpi on taikinan ylä/-alapuoli, entä jos taikinan laittaakin vahingossa pöydälle ylösalaisin ja laittaa sitten hillon taikinan päälle jolloin hillo onkin oikeastaan taikinan alapuolella ja jos taas tähden sakarat taittaa yläpuolelle ovatkin ne oikeasti taikinan alapuolella ja jos hilloin ja tähtien sakaroiden pitäisi olla samalla puolella niin...

Ei, minä en leivo

Joku vieras luki tätä niin ajankohtaista ketjua! Jarmo, aiotko tänä jouluna leipoa torttuja???  [:-P] [:25]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #56 : 18.12.11 - klo:10:34 »

Kaupasta niitä voi ostaa, turhaa niitä on alkaa tekemään itse, sitä aikaa kun mulla on niin vähän.

Ja tää Klettermuusin kommentti nauratti mua tänä vuonna yhtä paljon kuin silloin vuonna 2009 [:-DD].
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.128 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.