Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Koekuva  (Luettu 6728 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Koekuva
« Vastaus #225 : 29.08.08 - klo:10:39 »

Nyt mie vasta sekaisin oon  [NUT]. Näyttöruudulle tuli, että uusia ohjelmia on ladattu, enkä yhtään tiedä, mitä niissä on, kun siellä on englanninkielistä tekstiä.
Mitähän isäntä sanoo, kun oon näin näppärä  :-))
Pitää jättää taas tällä kertaa kokeilut sikseen.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #226 : 29.08.08 - klo:10:48 »

Ja minäki latasin tuon sivun kautta just, mut englanninkielisenä se mulla on edelleen nyt koneella se Irfan. Paraski neuvoja näköjään... Mistähän ihmeestä se suomenkielinen löytyy??? Oletin ilman muuta, että tuo tulee suomeksi. [:-I] Kielivalintaa se ei kysynyt missään vaiheessa.

Ja kone alkoi temppuileen, pitää monen minuutin mietintätaukoja, niin, että mikään ei toimi! Näppärä oon näköjään miekin... [:-I]

Nyt mun on suljettava kone ja avattava uudestaan. Tässä tökkii joku nyt pahan kerran. [:-/]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #227 : 29.08.08 - klo:10:50 »

On se niin väärin, että sivut on suomeksi ja sieltä kun aloittaa, niin kieli muuttuu matkan varrella englanniksi! Mie kyl pärjään enkulla, mutta mahottomaksihan se menee, jos ei sitä enkkua hallitse. [:-(] [:-(]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #228 : 29.08.08 - klo:11:01 »

En tohi mennä lataamaan, kun vähän huonoja kokemuksia tuosta irfanista...käytä photoshoppia ite.. että ei täältäkään apuva. [:-(]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #229 : 29.08.08 - klo:11:08 »

Luulenpa, että minun täytyy pyytää ulkopuolista apua noiden poistamiseen, sillä kun jotain yritin poistaa, niin tuli tieto, että ei poistu ohjelma, vaan kuvake  näytöltä:-O. Jospa lauantaina saisin jonkun tänne.
Mutta ei hätää, kone pelaa, eikä mitään hämminkiä ole missään.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #230 : 29.08.08 - klo:13:30 »

Juu, Mesis, ei siitä hämminkiä varmaan ole, että ohjelma on nyt koneellasi. Poistaminen on oikeesti yksinkertaista, mutta se ei poistu siitä kuvakkeesta... Se ois sulla nyt englanninkielisenä, voisin tietty kertoo sulle kuvan pienentämisen vaikka onkin englanniksi, kun vaan tietää kohdat joista klikkaa...

Löysin semmoisenkin sivun, josta sen suomenkielisenä saa, mut vaikuttaa aika monimutkaiselta, pitää kai ladata erikseen joku "suomenkielen paketti" (en nyt ruvennu miekään sitä harjoittelemaan...), joten en ala sekoittaan lisää. [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #231 : 29.08.08 - klo:16:45 »

Kirjattu

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #232 : 29.08.08 - klo:16:58 »

http://www.radiomuseum.org/forum/suomi_irfanview_398.html  [:-)]

Marle, siis toi kuvankäsittelyohjelma pitää ostaa, jos sillä aikoo kuviaa näpelöidä, ninkö?  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #233 : 29.08.08 - klo:17:20 »

Veke, IrfanView -kuvankäsittelyohjelma on ilmainen. [:-)]
Kirjattu

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #234 : 29.08.08 - klo:18:07 »

Veke, IrfanView -kuvankäsittelyohjelma on ilmainen. [:-)]

Muttei tosta linkistä, minkä Marle laitto, ninkö?   [:-I]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #235 : 29.08.08 - klo:20:19 »

Tästä saa Irfanin
http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/kuvankasittely/irfanview.cfm

Itse kuitenkin suosittelen helppoa Photofiltreä, ilmainen sekin:
http://finnish.toggle.com/lv/group/view/kl29835/PhotoFiltre.htm

Siihenkin löytyy kielipaketti:
http://photofiltre.free.fr/download_en.htm#B

Siellä otsikon Language file for pfotofiltre löytyy Finnish....

Sekin pitää ladata ja sitten vaihtaa (poistaa) photofiltrestä englanninkieli jolloin ohjelma on tasan suomenkielinen. Nyt vaan en muista miten se tapahtui [:-I]  Siitä kun on liian monta vuotta kun tuon tein. Englanninkielisellä kyllä pärjää kun kokeilemalla kaikenlaisia filttereitä yms. napsuttelee ja työkalupalkissa on toiminnot kuvina  [:-)]

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #236 : 29.08.08 - klo:23:51 »

Kiitos linkeistä ja auttamisesta, mutta isäntä oli pyytänyt huomiseksi meille yhden miehen, joka opastaa minua kädestä pitäen. Minun kohdallani se on parasta niin  :-)). Emmie muuten opi, vaikka haluaisinkin, mutta kiitos vielä teille  [:30]
Kirjattu

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #237 : 30.08.08 - klo:02:02 »

Samoin, kiitos linkeistä ja auttamisesta kas, ei se onnistu mullakan. Kädestäpitäen pitää neuvoa.
Miä silmät tapillaa lueksin noit Zeenerin laittamia ohjeita ja funtsaan ja täppään, muttaku mulle ei minkää täppäyksen jälkee, edes avaannu joku sellanen näkymä, mist voisin sitte täpätä taas sen seuraavan neuvon mukaa! Olen kokeillu oikeel ja olen kokeillu vasemmal ja kai joskus molemmil yhtaikaaki, muttaku ei, ni ei. 

Joskus vähä huvittaa, ku lopetan tän sähläämisen ja meinaan, et sammutan koneen, ni alkaaki kauhee parku, et hei, pöytä on täys keskentekosia töitä ja tietoja, tallennetaako niit, vai ei, tai et hei, ei voi sammuttaa, ku on meneillää joku homma, vaikken omasta mielestän mitää hommaa o koneelle antannukka! No ehämmä tietenkä niit voi tallentaa alkaa, ku en edes tieä mit se sinne tallenteleis. Aikoinaa niit viä ain lopuks tallentelin, nin sittepä en huomenis meinannu saada auki koko konetta.

On onni, etten osaa edes kuvia ottaakka, ei nin kauheesti harmita, vaikken niit näytille saakkan.
Sillon tällön kuitekki etee sattuu joku, (omasta mielestän) makeempi juttu ja tekis mieli niist kuvan kaa kysellä ja kertoo. Mut ehkäpä viä joskus onnistun.
Olehamma joskus tukihenkilölle tokassu, et hei, näyts mullen, kui kuvia laitetaa, nin se ain sillon kattoo mua hetken nin tosi säälivän näkösenä, (et alkaa ihan nolottaa) ja vaihtaa äkkii puheenaihetta.  [:-I]
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #238 : 30.08.08 - klo:02:20 »

Ei kannata lannistua veke 12 v.Kyllä se vielä joku päivä onnistuu se kuvan laittokin. [:-)]
Mullakin meni useempi päivä sitä harjoitellessa  [?]
ja ei vieläkään muistu mieleen ilman muistilappuja ja lippuja. [:-P] [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #239 : 30.08.08 - klo:06:54 »

Kädestäpitäenneuvonta on aina kyl paras. Kiva kun Mesis saat neuvonantajan.

Näitä ohjeita kun KIRJOITTAA, niin vaikka kuinka yrittäisi yksinkertaistaa, niin AINA se kirjoitettuna vaikuttaa monimutkaiselta. Joku kun neuvoo paikan päällä (ja pitää kädestä :-)) ) ja itse sitten TEKEE, ni silleen oppii kyllä parhaiten, helpoiten ja kivuttomimmin, tekemällä. :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.253 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.