Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nuohous  (Luettu 155 kertaa)

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 859
  • Säkylä ** älykäS
Nuohous
« : 20.12.09 - klo:23:08 »

http://www.pelastustoimi.fi/turvatietoa/nuohous-ja-tulisijat/474610/

Täälläkin nuohooja on siisti ja ammattitaitoinen, ei sotke paikkoja [:-)]

Meillä täällä nuohooja on käynyt ennen minun tänne Kukkasen luokse tuloa ja voi p....e, minä Kukkasen kanssa aukaisimme savuhormia (elikkä sieltä tuhkaluukun puolelta) kaksi tuntia, ennenkuin se saatiin auki. Siis piti kaivertaa kukkalapiolla sitä pakkaantunutta tuhkaa sieltä hormista.
Ja arvatkaapa, olimmeko nokeentuneita sen homman jälkeen?
Sen jälkeen täällä ei ole käynyt "ammattitaitoista" nuohoojaa, nuohouksen olen suorittanut minä itse Kukkasen kanssa.
Pitää olla vaan tarkkana, että on todisteet, että nuohous on suoritettu (valokuvat talletettu).  [:-I]

Ei tuossakaan linkissä kovin helpolla löydy mitään tee se itse miehen nuohoamisen hyväksymisestä [:-I]

« Viimeksi muokattu: 20.12.09 - klo:23:16 kirjoittanut Jarmo »
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Risto

  • Vieras
Vs: Nuohous
« Vastaus #1 : 20.12.09 - klo:23:40 »

http://www.pelastustoimi.fi/turvatietoa/nuohous-ja-tulisijat/474610/
Täälläkin nuohooja on siisti ja ammattitaitoinen, ei sotke paikkoja [:-)]
Meillä täällä nuohooja on käynyt ennen minun tänne Kukkasen luokse tuloa ja voi p....e, minä Kukkasen kanssa aukaisimme savuhormia (elikkä sieltä tuhkaluukun puolelta) kaksi tuntia, ennenkuin se saatiin auki. Siis piti kaivertaa kukkalapiolla sitä pakkaantunutta tuhkaa sieltä hormista.
Ja arvatkaapa, olimmeko nokeentuneita sen homman jälkeen?
Sen jälkeen täällä ei ole käynyt "ammattitaitoista" nuohoojaa, nuohouksen olen suorittanut minä itse Kukkasen kanssa.
Pitää olla vaan tarkkana, että on todisteet, että nuohous on suoritettu (valokuvat talletettu).  [:-I]
Ei tuossakaan linkissä kovin helpolla löydy mitään tee se itse miehen nuohoamisen hyväksymisestä [:-I]

Joo, pitää tallettaa todisteet, että pystyy näyttämään toteen väittämänsä asiat.  [:-I]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 859
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Nuohous
« Vastaus #2 : 20.12.09 - klo:23:45 »

Edellä mainitusta linkistä lainaten:

Nuohoustyöstä annetaan todistus, johon merkitään

•nuohouskohde
•nuohouksen suorittaja
•nuohouksen ajankohta
•tehdyt toimenpiteet
•havaitut viat ja puutteet sekä
•suoritetut lisätyöt
•todistus annetaan kohteen edustajalle, esimerkiksi omakotitalon omistajalle
•todistuksen perusteella voidaan osoittaa, onko nuohous suoritettu ajallaan.


EI siis valokuva

Ja edelleen alla lainaus edellä mainitusta linkistä, nuohoajan suorittajalla tulee olla Nuohoajan ammattitutkinto

Nuohoojan ammattitutkinto

•nuohoojan ammatin harjoittajalta, hänen palveluksessaan olevalta itsenäisesti nuohoustyötä tekevältä ja kunnan palveluksessa olevalta nuohoojalta vaaditaan nuohoojan ammattitutkinto



Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Risto

  • Vieras
Vs: Nuohous
« Vastaus #3 : 20.12.09 - klo:23:58 »

Edellä mainitusta linkistä lainaten:
Nuohoustyöstä annetaan todistus, johon merkitään
•nuohouskohde
•nuohouksen suorittaja
•nuohouksen ajankohta
•tehdyt toimenpiteet
•havaitut viat ja puutteet sekä
•suoritetut lisätyöt
•todistus annetaan kohteen edustajalle, esimerkiksi omakotitalon omistajalle
•todistuksen perusteella voidaan osoittaa, onko nuohous suoritettu ajallaan.

EI siis valokuva
Ja edelleen alla lainaus edellä mainitusta linkistä, nuohoajan suorittajalla tulee olla Nuohoajan ammattitutkinto
Nuohoojan ammattitutkinto
•nuohoojan ammatin harjoittajalta, hänen palveluksessaan olevalta itsenäisesti nuohoustyötä tekevältä ja kunnan palveluksessa olevalta nuohoojalta vaaditaan nuohoojan ammattitutkinto


Pitäiskö minun haastaa tämä nuohooja oikeuteen, kun hän ei saanut sieltä hormista sitä tuhkaa pois?
Vaan minä Kukkasen kanssa kaivettiin se tuhka pois.
Kumpiko on vastuussa mahdolisesta onnettomuudesta, nuohooja vai minä?  [:-I]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 859
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Nuohous
« Vastaus #4 : 21.12.09 - klo:00:03 »

Edelleen lainattu ketjun ensimmäisen viestin linkistä

Nuohouspalvelujen järjestäminen kunnassa

•pelastuslaitos (alueen pelastustoimi) päättää nuohouspalvelujen järjestämisestä alueellaan
•alueen pelastustoimi voi alueellaan tai osassa sitä

◦tuottaa nuohouspalvelut itse tai
◦hankkia nuohouspalvelut muulta palvelujen tuottajalta taikka
◦sallia rakennuksen omistajan tai haltijan sopia nuohouksesta palvelujen tuottajan kanssa

•jos pelastuslaitos tuottaa nuohouspalvelut itse tai hankki nuohouspalvelut muulta palvelun tuottajalta, se päättää myös nuohouksesta perittävästä maksusta
•lisätietoja oman kunnan nuohouspalveluista kannattaa kysyä omalta pelastuslaitokselta.



Eiköhän tuolta löydy paikka minne valittaa, eli jos minulla olisi vastaava ongelma ottaisin yhteyttä kuntaan ja kysyisin kuka nuohosutoimen järjestää ja sinne palaute mikä on huonosti.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Risto

  • Vieras
Vs: Nuohous
« Vastaus #5 : 21.12.09 - klo:00:15 »

Joo, minulla on hyvät paikkansa pitävät todisteet, kuinka nuohooja on tehnyt työnsä ja minulla ei ole mitään siihen lisättävää, joten jos vahinko sattuu, niin sitten tavataan raastuvassa.  [:-I]
Ja voin vielä sanoa, että minä saan hormista tuhkat pois, vaikka minulla ei olekkaan opistotasoista tutkintoa siitä.
Mutta olenhan minä ollut 13 vuotta palokunnan päällikkönä ja muuten palokunnan jäsenenä 40 vuotta.  [:-I]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 859
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Nuohous
« Vastaus #6 : 21.12.09 - klo:08:26 »

Joo, minulla on hyvät paikkansa pitävät todisteet, kuinka nuohooja on tehnyt työnsä ja minulla ei ole mitään siihen lisättävää, joten jos vahinko sattuu, niin sitten tavataan raastuvassa.  [:-I]
Ja voin vielä sanoa, että minä saan hormista tuhkat pois, vaikka minulla ei olekkaan opistotasoista tutkintoa siitä.
Mutta olenhan minä ollut 13 vuotta palokunnan päällikkönä ja muuten palokunnan jäsenenä 40 vuotta.  [:-I]

En minä väittänytkään etteikö ei ammattitutkinnon suorittanut henkilö voisi nuohouksen suorittaa paremmin kuin tutkinnon suorittanut henkilö, mutta jos sattuu onnettomuus ja virallisia todisteita nuohoojan käynnistä löydy jokainen tämän lukeva voi arvella miten silloin vakuutuskorvausten kanssa voi käydä [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     
 

Sivu luotiin 0.285 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.