Kaija, ei saa olla julma eläimille
En minäkään kaikkia paisteja olisi syönyt, jos olisivat tänään hävinneet
Sarjapaikka olisi joka tapauksessa säilynyt.
No ei niissä pikku-kakkiaisissa paljoa syötävää olisikaan!
Mä en viitsi toistaa itseäni kertomalla pihaan kuolleen harakan hautajaisista.. vai kertoisinko kuitenkin?
No, olin yövuorossa ja aamulla 06.30 nurmikolla makaa harakka. Herätän Pasin, joka sanoo, että se "nukkui" siinä jo illalla. Haloo, Harakat ei nuku nurmikolla.
Pienen tuumailun jälkeen todetaan, että se on varmaan kuollut ja tsempataan toisiamme sen hautaamiseen.
Kaivetaan kuoppa ei-kenenkään-maalle. Otetaan kaksi lapiota ja siirretään harakka-vainaa lapion päälle. Vainaja on ihan rauhallinen siirron aikana.
Kipataan vainaja kuoppaan. Suoristan vielä sen pyrstösulat, että mitään ei jää koirien esiin kaivettavaksi vaan saa levätä rauhassa.
Olin varannut ison kiven vainajan päälle päälle laittevaksi. Just koirien varalta.
Kiveä vainajan päälle vierittäessäni sanon Pasille, että toivottavasti se ei vinkaise!
Ja kun saan sen kiven tuupattua harakan päälle, kuuluu vinkaisu ja puhahdus, kun ilmat lähtee vainajasta.... Pasilla oli HIUKAN hauskaa, kun olin kuulemma hypännyt pari metriä taaksepäin!
Ihan varmaan seuraava pihaan kuoleva Harakka saa juhlalliset hautajaiset Jätehuolto Eskolinin toimesta eli me ei enää harakoita siunata ja haudata!