Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 30.12.2009 - Keskiviikko  (Luettu 1254 kertaa)

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 30.12.2009 - Keskiviikko
« Vastaus #75 : 30.12.09 - klo:17:09 »

Mun mies oli hammaslääkärin poika, velikin oli hammaslääkäri. Mies totesi aikoinaan usein, että "vain syntymän sadisti alkaa hammaslääkäriksi". No, aika oli silloin toinen..
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #76 : 30.12.09 - klo:17:25 »

Mulla on ollut yks tumpelo mieshammaslääkäri, jonka vaihdoin naiseen, joka oli siihen asti OK, kunnes olisi pitänyt kiskaista hammas irti, ei riittäneet voimat, piti ottaa osina...karmeeta ! Nyt on ollut tää sama ( kallis ! ) mies jo 17 vuotta, enkä vaihda, ellei ole pakko !  [:-I] Siinä on tullut juteltua kaikenlaista muutakin, niin paljon kuin nyt potilaana pystyy.

Äsken tehtiin reipastelukävely reput selässä lähikauppaan. Ostettiin poronkäristystä, maistuu mainiolta esim. imellytetyn peruna- ja lanttulaatikon kera, vaikka ylihuomenna. Muuten on niitä nakkeja ja perunasalaattia varattu kyllä !
Takaisintulomatkalla oli kova vastatuuli, silmät valuivat vettä, hyvä ettei eksytty polulta...Nyt on sellainen raukea olo.  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 30.12.09 - klo:17:31 kirjoittanut Jaska »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #77 : 30.12.09 - klo:17:51 »

Tää mun täänpäivänen hammaslääkäri on yksinkertaisesti ajastaan jäljessä. Selkeesti.
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #78 : 30.12.09 - klo:17:55 »

Tää mun täänpäivänen hammaslääkäri on yksinkertaisesti ajastaan jäljessä. Selkeesti.

50-luvun kouluhammaslääkäri... [:67]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #79 : 30.12.09 - klo:18:02 »

Aivan.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #80 : 30.12.09 - klo:18:03 »

Aivan.

Siltä vaikutti! Tai 60-luvun...
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #81 : 30.12.09 - klo:18:10 »

Ai niin, Sus...eihän sulla voikaan olla tietoa 50-luvun hammaslääkäreistä.   [:-DD] Kun oot ihan untuvikko vielä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #82 : 30.12.09 - klo:18:15 »

Ai niin, Sus...eihän sulla voikaan olla tietoa 50-luvun hammaslääkäreistä.   [:-DD] Kun oot ihan untuvikko vielä.

[:-DDD]

Iha untuvikko oon!

Kyl ne tais 60-luvulla olla aika samanlaisia ku 50-luvulla, ja vielä 70-luvullakin oli melekoisen kamalaa. Puudutettu ei koskaan.
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #83 : 30.12.09 - klo:18:52 »

Olipas ikävä hammaslääkärikokemus. Mutta hyvä, että Susulla on nyt lääkettä vaivoihin.
Kouluaikoin (siis silloin, kun olin oppilas [:-DD]) huhuttiin eräästä opettajasta, että hän olisi halunnut hammaslääkäriksi,
mutta kun ei päässyt, ryhtyi opettajaksi. Pääsi siinäkin hommassa olemaan sadisti. [:-I]
Minulla on ollut vuosikaudet huolellinen, mukava ja kallis naishammaslääkäri. En vaihda ellei ole pakko.
Ette arvaa, mitä juuri äsken taas teimme?  No, kolasimme pihaa. Lunta tulee todella sakeasti:
toisesta päästä olisi voinut jo taas aloittaa, mutta emme jaksaneet.
Sääliksi käy aputalkkareita, jotka hoitavat naapureiden (tai siskonsa :-))) pihaa asukkaiden ollessa matkoilla. Kova homma!
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #84 : 30.12.09 - klo:19:13 »

Lunta on tulla tuprutellut. Ja lisää lupasivat -mihin se kaikki mahtuu ja mistä ihmeestä se oikein tulee? :-O

Tiina, tein joskus meille tuollaista perunaviipale/jauhelihalaatikkoa . Kerroksittain nuo aineet, suolat ja pippurit ja sipulit ja sitten päälle kuori pekonista. Kun se sitten oikein todella kauan hiljalleen uunissa hautui ja pekoni suli hiljakseen - niin - viepi kielen mennessään. Pitäisköhän taas joskus tehdä.
Se tykkää todella tuollaisesta leivinuunista ja hitaasta, hitaasta hauduttamisesta.
 [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #85 : 30.12.09 - klo:20:16 »

Ehtoota  [:-)]
Ja lunta edelleen sataa, kuinkas muuten ja pian täälläpäin hukutaan lumeen, ajokelit on huonot, tiet on liukkaita ja lumipöpperöisiä.
Pakkasta nyt -5,4 astetta. Kaupassa käväisty, niin ei tarvi huomenna aherruksen jälkeen poiketa.
Kivoja kortteja ja hauskoja korttitekstejä.  [:-)]

Onneks Sus sait avun ja lääkettä oireisiin ja särkyihin  [:30]

Minusta naishammaslääkärit on ihmisrääkkääjiä!  [:-DD]

Olen samaa mieltä Kaarin ja olen vuosikausia käynyt ihan kivalla mieshammaslääkärillä  [:-)]

Susun hampilääkäristä tuli oma ala-aste kouluajan naishirviöhampilääkäri mieleen ... :-))
« Viimeksi muokattu: 30.12.09 - klo:20:19 kirjoittanut hippiäinen »
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #86 : 30.12.09 - klo:20:45 »

Heippahei, täällä lomaillaan (ja yllätys vaan, en oo kipee)  :-))
Kaamee hammaslääkärireissu Susulla  :-O  [:67]

Lunta on pöllytellyt koko päivän, onneks ny illalla loppu. Kuinkahan paljon lunta vielä tänä vuonna tuleekaan?  [:´((]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #87 : 30.12.09 - klo:20:48 »

Kati, näin paljon...

Juuri kuuntelin radiosta erään kansanmiehen (ei sammakkomies  [:-DD]) ennustuksen tulevaksi talveksi.

Satanut lumi pysyy, kovia pakkasia piisaa tammikuun puolestavälistä helmikuulle ja lunta tulee lisää paljon, myös tänne etelään. Hanget saattavat kasvaa jopa 80-senttisiksi. Kevät tulla posahtaa huhtikuun puolenvälin paikkeilla.

Että tämmöttistä...jää nähtäväksi.  [:-I]
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #88 : 30.12.09 - klo:20:55 »

Lunta, lunta, lunta on takapiha täynnä...pyöreiden valopallojen päällä on mukava lumihattu ja lisää lunta tulee  [:-)]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #89 : 30.12.09 - klo:21:00 »

Keskiviikko iltaa! [:-)]
Säätietoja taasen ensin, täällä oli pilvistä ja iltapäivästä alkoi lumisade jälleen. Tuulta oli vähäsen.
Mittarilukemia, viime yön alin oli -5,9 ja päivän ylin -5,0 ja koko päivän on pakkanen kiristynyt, nyt -14,3 astetta.

Juupa juu, sitten luetaan mitä ehditään ennen nukkumaan menoa. Nyt olen iltapalalla vasta. :)

Hyvää keskiviikko iltaa toivotaan kaikille!   [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sivu luotiin 0.055 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.