Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miksi minnuu...  (Luettu 314 kertaa)

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
Miksi minnuu...
« : 02.01.10 - klo:16:16 »

...ahistaa ihan kauheesti tuo Sellon tapahtuma???...viime yönä heräsin moneen otteeseen, näin painajasia...alkaa pikkase pelottamaan tää miun pääkoppa, otan liian raskaasti kaiken lukemani/kuulemani, teen aina ihan omia juttuja öiseen aikaan moisista...kohta en uskalla mennä ees maate... [:4]..mie oon vissii liian herkkä kaikkeen pahaan.....
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Miksi minnuu...
« Vastaus #1 : 02.01.10 - klo:16:22 »

Ahistaa noi jutut muakin, varsinkin kun joka tuutista siitä tulee liian tarkkaa tietoa. 
Suorastaan neuvotaan tekemään rikoksia. [:-/]
En osaa muuta sanoa, kun neuvoa ajattelamaan muita asioita.  Rauhallinen musiikki rauhoittaa.
Ja vaikka uskonasioista täällä ei saa puhua, niin sanon kumminkin, et rukoileminen on mun lääke ahdistukseen.  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #2 : 02.01.10 - klo:16:25 »

Mua pelottaa, että joku sairas tapaus ottaa tosta mallia ja kohta paukkuu taas jossain marketissa. [:-(]  [:-I]
Kirjattu

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #3 : 02.01.10 - klo:20:25 »

NIINPÄ?..missä?...pikkasen pelottaa...
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 02.01.10 - klo:20:32 »

Ei pelota, vaikka se sattuikin lähes naapurissa. Jonkin aikaa tuntui kyllä tosi pahalta. Yöni olen nukkunut myös kuten yleensäkin täydenkuun aikaan, vaihtelevasti. 

Omaisten tuskaa näinä päivinä en pysty edes kuvittelemaan.  [:-(]
Kirjattu

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #5 : 02.01.10 - klo:20:39 »

Myyrmanni oli melkein naapurissa ja muut koulusurmat olivat kauheita, mihin tää maalima on mennyt?...ei kohta voi mennä mihinkään... [:-(]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #6 : 02.01.10 - klo:20:45 »

Tuli kylmä olo, kun kuulin uutisen, mutta ei ole vaivannut öisin. Jokela oli ehkä pahin, koska oli lähellä ja entisiä oppilaita vaarassa. En juurikaan tykkää liikkua noissa isoissa marketeissa, menee pää pyörälle.  [NUT]
Mummelille  [:1]
« Viimeksi muokattu: 02.01.10 - klo:21:04 kirjoittanut Jaska »
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #7 : 02.01.10 - klo:21:03 »

Kyllähän se perusturvallisuutta järkyttää, jos ja kun sellaista tapahtuu.
Myyrmannin tapuksen jälkeen kun kävin marketeissa olin varuillani, vieläkin tulee tarkkailtua yleistilannetta, isoissa kaupoissa.
Kaarin sanoi kauniisti, että rukoileminen on lääke ahdistukseen. Niin se on minunkin mielestäni.
 [:-)]
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #8 : 02.01.10 - klo:21:48 »

Ei mikään ihme, että tapaus järkyttää. Kauhea juttu! [:´(] [:-(]

Kyllä en uudenvuodenaattona enää illalla lähteny pihalle, vaikka ampuja olikin jo koullut silloin.

Mummelille [:1] [:30]
Kirjattu

jatta

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 02.01.10 - klo:21:51 »

Mummeli. [:-(] Nämä tapahtumat on  mielestäni yksilöihin kohdistuvia. Surullisia ja tarpeettomia.  Mutta näitä ei voi ennakoida, luulisin ainakin. Koska ovat kohdistuneet tiettyihin ihmisiin eikä summittaisesti. Myyrmanni oli eri juttu samoin koulujutut.
Rukous on tarpeellinen, ei voida muuta.  [:-)] Omaisille toivon voimia  [:1]
Mummeli on empaattinen ja saa ainakin minun lujan halauksen  [:1]
Kirjattu

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska
« Vastaus #10 : 02.01.10 - klo:22:29 »

Voi mummeli hyvä, en kyllä tiedä mitä tuohon pitäis sanoa, että se sinua auttais.  Onhan nämä rankkoja juttuja,  kieltämättä, ja varsinkin jos ne lähellä
sattuu ja tutuissa paikoissa.  Itseänikin ahdistaa tuo uutisten tulva, kun sitä tulee joka tuutista ja torvesta, vaihdoin tänään jopa tämän näytön oletussivua,
kun se oli yle-ykkösen ja aina ensimmäiseksi oli silmäin tasalla uutta tietoa asiasta.

Ehkä tuo Kaarinin neuvo on kaikista paras, itsekkin panin kädet kyynärpäitä (kuvainnollisesti) myöten ristiin ja kiitin luojaa, kun sain yhteyden poikaani,
hän asuu siinä lähistöllä ja avovaimonsa on töissä tämän samaisen ketjun palveluksessa.
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #11 : 02.01.10 - klo:22:42 »

Kyllä tälläinen ei meitä ketään kylmäksi jätä..ja mitä enemmän asiaa ajattelee niiden
kohdalta joille tälläinen suru-uutinen kotiin tuodaan, sitä murheellisemmaksi olo tulee.
Voi vain kuvitella sitä tuskan ja ahdingon määrää mitä nyt moneessa perheessä eletään
ja miettiä heidän selviytymiskeinojaan elämässä eteenpäin mennäkseen.
Ei tosiaankaan ole ihme jos me herkät ihmiset saamme omaankin elämäämme ahdistavan
ja pelottavan olotilan..mutta se on varmaan tälläisen asian sisäistämistä ja tapa käsitellä näitä
tämän ajan ongelmien selvittelyjä näinkin järein keinoin..voimatta niille mitään.

Mummeli..jos oikein pahalta tuntuu..mikset sinäkin voi mennä näihin kriisipalavereihin,
sinnehän voi kaikki ottaa yhteyttä jos siltä tuntuu..

Jaksamista läheisensä menettäneille [:1]

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #12 : 04.01.10 - klo:20:55 »

Sydämellinen kiitos teille, annatte voimia miulle...olen itekkii aatellu vaikka soittaa näihin kriisipuhelimiin,yöt menevät ainoastaan puolikkaan unilääkkeen avulla..mieku teen aina unissani omat "videot" päivän tapahtumista ja kaikki ei ole kivoja [:-(]...olen jo lopettanut uutisten katselua (papparaine ei ihan ymmärrä) [?]....jotta näin...mutta, huomenna kotiin.....
Kirjattu

Sivu luotiin 0.246 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.